جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

هفته ناکامی بزرگان درکالچو


هفته ناکامی بزرگان درکالچو
هفته نخست از فصل جدید لیگ فوتبال ایتالیا را که شنبه شب شروع و در اولین ساعات صبح دیروز تمام شد، باید هفته توقف و ناکامی بزرگان دانست.
پس از اینترمیلان، قهرمان هر ۳ فصل گذشته که شنبه شب به نتیجه ای بهتر از تساوی ۱ - ۱ در سمپدوریا نرسید، یکشنبه شب میلان، یوونتوس و رم نیز راه به جایی نبردند و هیچ یک برنده نشدند.
بدتر از همه میلان بود که در خانه اش ۱ - ۲ به بولونیا باخت تا یک بار دیگر قصه فصول اخیر را که در آنها در صحنه رقابت های داخلی بسیار بد نتیجه گرفته است، تکرار کند. رونالدینیو، ستاره جدید و برزیلی روسونری در این دیدار که اولین بازی رسمی او برای این باشگاه بود، درخشید اما یاران او نتوانستند اخم های کارلو آنچلوتی را باز کنند. مربی نامدار قرمز و سیاه های شهر میلان اضافه بر رونالدینیو امکان انجام اولین بازی را به جان لوکا زامبروتا و متیو فلامینی، سایر تازه واردان تیمش نیز داده بود.
اما وقایعی دراماتیک در سن سیرو همه این مسائل و امتیازات را باطل کرد. مارکو دی وایوی کهنه کار در دقیقه ۱۸ گل اول شوکه کننده ای را به سود بولونیا، این تیم تازه بازگشته به سری A به ثمر رساند، اما پس از آن جلوه گری رونالدینیو شروع شد و او در بطن و مرکز هر حرکتی جای داشت که میلان به سوی دروازه رقیب انجام می داد و گل مساوی این تیم نیز روی سانتر زیبای او از سمت چپ و ضربه سر ماسیمو آمبروزینی در دقیقه ۴۱ به دست آمد. در نیمه دوم نیز این سناریو ادامه داشت و جولان های ستاره سابق بارسلونا با اعزام آندری شوچنکو به میدان همراه و کامل شد، ولی این مهاجم ۳۳ ساله اوکراینی که به دو سال حضور کابوس وار خود در چلسی پایان بخشیده و به میلان بازگشته است، برخلاف آمبروزینی نتوانست راهی برای تسلیم کردن آنتونیولی، دروازه بان مقاوم حریف بیابد. این چنین بود که فرانچسکو والیانی ۱۱ دقیقه به پایان وقت، با شوتی صاعقه آسا از فاصله ۲۵ متری که سقف دروازه میلان را فرو ریخت، گل دوم و پیروزی ساز بولونا را نیز زد و تماشاگران را شوکه کرد.
با این همه کارلتو مدعی شد که میلان در این دیدار بداقبال بوده است. «من هنوز خوش بینی ام را حفظ کرده ام و فکر می کنم بداقبالی مهم ترین دلیل ناکامی ما در این میدان بود.
مسابقه غیرعادی و عجیبی بود. بولونیا را باید شگفتی ساز اصلی و از بهترین تیم های هفته نخست فصل جدید دانست. ما کمبود خاصی نداشتیم و برعکس ۹۰ دقیقه روی دروازه حریف هجوم بردیم ولی روی دو بخت نادری که رقیبمان داشت، تسلیم شدیم. شاید از دیدگاهی فیزیکی و براساس تلاش صورت داده، چیزی بیش از این در هفته اول لیگ برای ما متصور نبوده باشد.»
▪ تساوی در دقیقه ۸۹
رم، نایب قهرمان فصل پیش نیز یکشنبه شب فقط به تساوی خانگی ۱ - ۱ با ناپولی دست یافت. اکیلانی، مهاجم جوان جالوروسی که یوونتوس تلاش بی نتیجه ای در تمامی طول تابستان برای استخدام وی داشت، تک گل این تیم را در این دیدار به ثمر رساند. یووه هم در آخرین دیدار این هفته که ساعت یک صبح دوشنبه پایان پذیرفت، در زمین فیورنتینا با همین نتیجه متوقف شد. تیم کلودیو رانیه ری می رفت که با تک گل دقیقه ۳۹ پاول ندود، هافبک تمام نشدنی چکی خود به پیروزی و ۳ امتیاز ارزشمند در شهر فلورانس برسد اما گل آلبرتو جیلاردینو، مهاجم فصل پیش میلان که امسال در خدمت فیورنتینا است، در دقیقه ۸۹ بازی را به تساوی کشاند.
وصال روحانی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید