جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

عامل اصلی ناکامی


عامل اصلی ناکامی
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی وارد کردن «استرس نتیجه گرفتن» به ورزشکاران از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک و ضعف مدیریتی در طول بازی ها را از جمله دلایل اصلی ناکامی ورزش ایران در المپیک نامید و اعتقاد داشت که مقصران این ناکامی بزرگ باید شناسایی و معرفی شوند. عزالدین حیدری چندی پیش در حالی این حرف ها را به زبان آورد که روز گذشته از سوی رئیس کمیته ملی المپیک یک فدراسیون کوچک نامیده شد که باید به آنها کمک کرد تا بزرگ شوند.
▪ شکست مقابل روسیه
محمد علی آبادی، کیومرث هاشمی، محمود محشون، بهرام افشارزاده و مصطفی هاشمی طبا در سالن بسکتبال شاهد دیدار ۲ تیم ملی ایران و روسیه بودند. دیداری که الحق والانصاف تیم ملی بسکتبال ایران در آن خوب ظاهر شد و توانست در مقابل قهرمان اروپا دیدار آبرومندی را برگزار کند. شاید شکست ۷۱ بر ۴۹ ایران را در آن بازی هیچ کس حتی مسئولان ورزش ما هم باور نداشتند.
▪ اعتراض دوباره
تعدادی از روسای فدراسیون های ورزشی از اینکه در انتخاب روسای فدراسیون ها برای حضور در مراسم رژه گزینشی برخورد شده است از مسئولان ستاد اجرایی کمیته ملی المپیک گلایه داشتند، اعتراضی که طی روزهای برگزاری رقابت های المپیک کم به گوش نرسید.
▪ حرفهای ترومن
ترومن سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران پس از شکست آبرومندانه در مقابل روسیه از بازی بچه ها با وجود جوانی و کم تجربگی اظهار رضایت کرد و گفت: روس ها خیلی روان بازی کردند اما به دلیل کم تجربگی نتوانستیم در حد انتظار ظاهر شویم. ترومن گفت: در ایران ورزش اول، فوتبال است و رسانه ها و مردم توجه ویژه ای به آن دارند که اگر این توجه به بسکتبال صورت گیرد قطعاً این رشته نیز می تواند موفق تر از این ها عمل کند.
▪ دلایل مشحون
مشحون فدراسیون بسکتبال نیز پس از شکست تیم ایران در مقابل روسیه گفت: به دلیل بی تجربگی بچه ها در کوارتر اول وحشت زده وارد زمین شدند اما با گذشت زمان توانستند خودشان را نشان دهند و در کوارتر دوم و سوم توانستند حریف قدرتمندشان را شکست دهند. بچه ها تلاش خودشان را کردند اما چون تجربه حضور در المپیک را نداشتند باختند.
▪ ناراحتی صفایی
رئیس فدراسیون تیر و کمان که از عملکرد آقایان در ستاد اجرایی کمیته ملی المپیک گلایه داشت گفت: آقایان در برخورد با برخی از مربیان و پیشکسوتان سنگ تمام گذاشتند و اگر من مسئولیتی در ورزش داشتم قطعاً با آنها برخورد می کردم.صفایی گفت: به عنوان رئیس فدراسیون تیر و کمان اعتقاد دارم که برخورد با خانم «لیومی» مربی کره ای خانم نجمه آبتین از سوی اعضای ستاد اجرایی کمیته ملی المپیک بسیار بد و ناپسند بود و آنها مقصر اصلی این مسأله بودند و باید در آینده هم پاسخگو باشند.
▪ امیدواری
علیرضا امینی سرپرست تیم ملی جودوی ایران یک روز قبل از آغاز رقابت های جودوی المپیک پکن گفت: خوشبختانه وضعیت تمامی بچه های ما خوب است و اگر مشکلی پیش نیاید، قطعاً خبرهای خوبی از آنها در آینده خواهید شنید.
▪ دفاع از اسطوره
عدم حضور حسین رضازاده در المپیک یک حادثه بود، حادثه ای که هیچ کس حتی خود حسین رضازاده هم آن را باور نمی کرد.بهرام افشارزاده رئیس فدراسیون وزنه برداری ضمن تمجید از اسطوره وزنه برداری ایران و جهان گفت: حسین رضازاده یک افسانه است و ما وظیفه داریم که اجازه ندهیم این افسانه شکسته شود چرا که دوست داشته و داریم که رضازاده همچنان در نزد مردم و اهالی وزنه برداری یک افسانه باقی بماند.
▪ ادعای آقای رئیس
شاهرخ شهنازی رئیس فدراسیون تنیس روی میز هم ادعای جالبی داشت. او می گفت: ما با ۴۰۰ میلیون تومان بودجه نمی توانیم کار کنیم چرا که با این پول نمی شود مدال آورد. شهنازی گفت: مسئولان ورزش اگر از تنیس روی میز انتظار کسب مدال دارند، باید بودجه فدراسیون را به یک میلیارد تومان برسانند و ما نیز قول می دهیم که با این بودجه بتوانیم در آسیا یک مدال برنز بگیریم!
▪ ID کارت های پرحرف و حدیث
ID کارت هایی که برای برخی از مسئولان فدراسیون های ورزشی صادر شده بود، با بلیت بازی ها هیچ تفاوتی نداشت و تنها برای ورود به ورزشگاه ها اعتبار داشت که این مسأله باعث ناراحتی برخی از مسئولان فدراسیون های ورزشی شده بود.
▪ پخش با تاخیر
بازی خوب تیم بسکتبال ایران در مقابل روسیه باعث شد تا شبکه تلویزیونی CCTV۷ با یک تاخیر ۳ ساعته این بازی را برای علاقه مندان به بسکتبال پخش کند.
▪ حضور در دهکده بازی ها
محمد علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی که از عملکرد ورزشکاران اعزامی در ۳ ، ۴ روز اول رضایت چندانی را نداشت به محل دهکده بازی ها رفت و در جمع تمامی ورزشکاران، مربیان و روسای فدراسیون های ورزشی گفت: باید پس از بازگشت از چین گروه تحقیق و بررسی عملکرد ورزشکاران اعزامی را در دستور کار خود قرار دهد تا در مسابقات آسیایی گوانجو چین دیگر چنین مسائلی برای ما به وجود نیاید. علی آبادی خطاب به ورزشکاران گفت: نتایج گذشته را فراموش کنید و از این پس با روحیه ای مضاعف برای جبران نتایج گذشته به میدان بروید.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید