چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

توجیه


توجیه
این روزها مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک خود را برای پاسخگویی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آماده می کنند. آنها قطعاً در جواب به نمایندگان مردم عملکرد خود را در المپیک توجیه خواهند کرد. آنها قطعاً خواهند گفت که این کاروان در المپیک ۲۰۱۲ لندن جواب خواهد داد. آنها خواهند گفت: که برای المپیک جوانگرایی را پیشه خود ساخته بودند. آنها خواهند گفت که قول ۱۰مدال را به مردم ایران در حالی داده بودند که به کسب یکی دو مدال راضی بودند و حرف های دیگری که بیشتر از اینکه توضیح باشد توجیه خواهد بود.
● فدراسیون مدعی
مهدی کرباسیان رئیس فدراسیون بدمینتون نیز در پایان روز اول رقابت های المپیک از عملکرد کاوه محرابی دفاع کرد وگفت: همین که ما توانستیم یکی از سهمیه های المپیک را در بدمینتون به دست آوریم این خود یک موفقیت بزرگ به حساب می آید چراکه برای حضور در المپیک تنها بدمینتون بازان ۳۰ کشور می توانند شرکت داشته باشند که یکی از آنها هم کاوه محرابی بود.
● نشریه روزانه
چینی ها هر روزبه مناسبت برگزاری المپیک در کشورشان یک نشریه روزانه به نام Beijing Olympics را انتشار می دادند که اختصاص به کل اتفاقات آن روز رقابت های المپیک داشت. این نشریه روزانه همه روزه در تمامی هتل ها و مکان های پرتردد بین مردم و مسافران المپیک به طور رایگان توزیع می شد.
● تلاش بیهوده
برای تهیه گزاش از دهکده بازی ها از همان روز اول تلاش بسیاری را به کار گرفتیم. در همان روزهای اول با تماس با نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی از او خواستیم تا ترتیب حضور ما را در دهکده بازی ها بدهد که او تلفن تماس یکی دیگر از اعضای ستاد اجرایی المپیک یعنی خانم عاطفه اسلامیان را به ما داد. وقتی با ایشان تماس گرفتیم، گفتند که کپی پاسپورت خود را به شماره (۸۴۳۷۲۵۷۶) در پکن فکس کنید تا ترتیب حضور شما در دهکده داده شود که ما نیز در نخستین اقدام این کار را انجام دادیم و تا روز پایانی المپیک نیز منتظر ماندیم اما خبری از دوستان در ستاد اجرایی کمیته ملی المپیک نشد. البته شاید انتظار ما بی مورد بوده و شاید هم مشغله دوستان در پکن آنقدر زیاد بوده که نتوانسته بودند سری به دستگاه فکس خود بزنند.
● حکایت تلفن مسعود مرادی
حکایت گرفتن تلفن مسعود مرادی داور اعزامی کشورمان به رقابت های فوتبال المپیک نیز در نوع خود بسیار جالب توجه بود. برای گرفتن شماره تلفن مسعود مرادی علاوه بر تماس با نصرالله سجادی، محمد عزیزی، خانم اسلامیان با مسئول روابط عمومی کمیته ملی المپیک که به عنوان خبرنگار (!) به رقابت های المپیک اعزام شده بود هم تماس گرفتیم که همگی آنها اعلام کردند که هیچ شماره ای از مسعود مرادی در اختیار ندارند.
● بازگشت پرحرف و حدیث
علی کفاشیان دبیر کل کمیته ملی المپیک درست در روزهایی که به وجود او در پکن نیاز بود، برای سرکشی به فدراسیون فوتبال و نظارت بر رقابت های غرب آسیا به تهران بازگشت تا حرف و حدیث درخصوص غیبت او در پکن به بالاترین حد خود برسد.
● سفر علمی
خیلی ها در پکن اعتقاد داشتند که اگر ورزشکاران ما عملکرد چندان قابل قبولی در جریان رقابت های المپیک ندارند اما در عوض ناظران مرتبط با کمیته ملی المپیک روزهای خوبی را در پکن پشت سر می گذارند. افرادی که خیلی ها می گفتند برای یک سفر علمی به چین سفر کرده اند و برای خالی نبودن عریضه بد هم ندیدند که از وقت خود استفاده کرده و مقوایی گلاسه را که اختصاص به ثبت نمرات ورزشکاران و تیم های اعزامی داشت، پر کنند.
● اعتراض
از درون دهکده بازی ها خبر رسید که برخی از ورزشکاران و تیم های اعزامی کشورمان به نبود یخچال و تلویزیون در اتاق هایشان معترض بوده و این مورد را به اطلاع مسئولان کاروان هم رسانده اند هرچند که طبق معمول در جمع مسئولان ورزش و کاروان اعزامی کسی نبودکه پاسخگوی این مورد خاص باشد.
● تمجید از یک پزشک ایرانی
سرتان درد می کند. نگران وضعیت مزاجی خود هستید. احساس می کنید که فشار خونتان بالاست. اصلاً نگران سلامتی خود نباشید چرا که شما الان نزد یک پزشک ایرانی آمده اید. پزشکی که علاوه بر طبابت با طب سوزنی نیز آشناست و این می تواند شما را در راه رسیدن به سلامتی هرچه بیشتر کمک کند. دکتر امیر هومن کاظمی یک پزشک ایرانی است که شما می توانید به او اعتماد کنید. این بخشی از نوشته یکی از روزنامه های چینی درباره دکتر کاظمی پزشک ایرانی بود. دکتر کاظمی اهل مشهد است و در حال حاضر ۲ سال است در پکن زندگی می کند و در ایام المپیک نیز تنها پزشک ایرانی مرکز پزشکی بازی های المپیک بود.
● شایعه روز
پس از انصراف محمد علیرضایی شناگر کشورمان از رویارویی با حریف اسرائیلی که بعدها دلیل آن مصدومیت اعلام شد، احتمال حذف شنای ایران از مسابقات آتی آسیایی و جهانی قوت گرفت. این شایعه در آن روز بیشتر وقت ایرانیان حاضر در المپیک را به خود اختصاص داد، هرچند که بعدها مشخص شد که تنها دلیل عدم حضور محمدعلیرضایی در مسابقات شنا مصدومیت غیرقابل پیش بینی او بوده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید