چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
آیا شبکههای اجتماعی برای تجارت مفید هستند؟
شرکتهای کوچک باید برای رسیدن به حداکثر بهرهوری از شبکههای اجتماعی نگاه خود را به چیزهایی فراتر از ظواهر بدوزند و با تعیین اهداف محسوس، دست به تجربه بزنند پیش از هر چیز این سایتها را باید به عنوان مکملی برای حضور جدی خودتان در وب ببینید به شبکههای اجتماعی بهعنوان چیزی که اجباری نیست اما خوب است، نگاه کنید. اگر از این سایتها درست استفاده کنید میتوانید برای کسبوکار خودتان توجه بیشتری کسب کنید که همیشه چیز خوبی است. اما مهم این است که این سایتها را جایگزین حضور مستقیم خود در وب ندانید
به نظر میرسد که شبکههای اجتماعی آنلاین در حال رشد انفجاری هستند: فیسبوک، LinkedIn، Twitter، و Digg و غیره. اما اگر بپرسید که این سایتها چطور میتواند به کسبوکار شما کمک کنند پاسخ روشنی دریافت نخواهید کرد. من سعی دارم در این مقاله شبکههای اجتماعی را به شیوه بازاریابی رو در رو ارتباط بدهم که دربردارنده به اشتراک گذاری ایدهها، منابع و اطلاعات با کسبوکارهای دیگر است. اما آیا این سایتها برای اهدف شما مفید هستند؟
پیتر دلگروسو، نایب رئیس واحد ارتباطات شرکتی و سازمانی web.com میگوید: «درست است که شبکههای اجتماعی پدیدهای رو به رشد و چشمگیر هستند، اما برای یک کارآفرین سوال این است که چطور از این گرایش به عنوان یک موقعیت تجاری استفاده کند؛ نه فقط به عنوان روشی برای متصل شدن به اشخاص دیگر و صرف وقت.»
او میگوید: «پیش از هر چیز این سایتها را باید به عنوان مکملی برای حضور جدی خودتان در وب ببینید. به شبکههای اجتماعی به عنوان چیزی که اجباری نیست اما داشتن آن خوب است نگاه کنید. اگر از این سایتها درست استفاده کنید میتوانید برای کسبوکار خودتان توجه بیشتری کسب کنید که همیشه چیز خوبی است. اما مهم این است که این سایتها را جایگزین حضور مستقیم خود در وب ندانید.»
گرگ استرلینگ، کارشناس Sterling Market Intelligence، شبکههای اجتماعی را برای ملاقات اشخاص دیگر، درخواست اطلاعات یا مراجع، و در کنار آنها بازاریابی مناسب میداند. البته موارد استفادة هر شبکه اجتماعی متفاوت است. او در این زمینه میگوید: «سایتی مانند LinkedIn را میتوان برای متصل شدن به شخصی که به هر دلیلی نیاز به ملاقاتش داریم به کار برد. فیسبوک و توئیتر بیشتر برای مطلع کردن گروهی از اشخاص از یک رویداد یا خبر مناسب هستند.»
● یافتن شبکة مناسب
اینکه چندین سایت برتر را بررسی کنید و ببینید کدامیک برای شما مناسب است کار خیلی سختی به حساب نمیآید. حتی صرف یک یا دو ساعت در هفته کافی است تا ببینید که کدام سایت را بیشتر دوست دارید و با اهداف تجاریتان سازگاری بیشتری دارد. دلگروسو میگوید: «طبیعت ویروسمانند شبکههای اجتماعی واقعاً عجیب و غریب است. میتوان با استفاده از این شبکهها در مدت زمانی بسیار کوتاه توجه بسیار زیای را به خود جلب کرد.»
دلگروسو اعتقاد دارد که بهترین سایت برای شبکهسازی و منابع انسانی LinkedIn است. او میگوید: «در این سایت ابتدا باید چیزی مانند روزمة کاری ساخت و سپس میتوان از طریق آن به افراد حرفهای که افکار مشابه دارند متصل شد. اگر از این سایت با دقت و بهصورت گزینشی استفاده شود، میتواند ابزاری بسیار قدرتمند برای یافتن شرکای تجاری، مشتریان مناسب، یا حضور شخصی و سازمانی در محیط وب باشد.»
اما آقای دلگروسو برای یافتن مخاطبان گستردهتر، فیسبوک را توصیه میکند: «حتماً در فیسبوک عضو گروهی که به کسبوکارتان مربوط است شوید، تا از دیدگاه مردم درباره آن آگاهی یابید. با این کار تمام حاشیهها را دور زده و تعامل خود با مشتریانتان را روی موضوع اصلی متمرکز نگهداشتهاید.»
ریک جولیان، مدیرعامل و مدیر ارشد نوآوری در Quo Valdis است و ادعا دارد که از سرمایهگذاری یک ساله خود در شبکههای اجتماعی بازخورد مناسبی گرفته است. او میگوید: «این کار یک صورت انسانی برای کسبوکارتان درست میکند و باعث میشود که دیگران بدانند تعامل با شما چگونه خواهد بود. وقتی همه چیز یکسان باشد مردم ترجیح میدهند با کسی تعامل داشته باشند که به نظرشان جالبتر میرسد.»
این شرکت در پنج شبکه اجتماعی، و چندین شبکه کوچکتر معرفی شده است.
گستردگی جغرافیایی و بهینهسازی جستوجو
در وهله اول به نظر میرسد که حضور در همه این سایتها یک کار وقتگیر باشد. آقای جولیان اشاره میکند که میتوانیم بعضی از مطالب خود را در چند سایت به طور همزمان قرار بدهیم. اگر من ویدیویی در مورد خدمات شرکتم روی YouTube قرار دهم و با کاربران آن در مورد ویدیوی مذکور بحث کنم، آن را روی وبلاگم نیز قرار خواهم داد، در صفحه فیسبوک شرکت هم قسمتی را به آن اختصاص خواهم داد، و پیوند مربوط به آن را در توئیتر نیز تبلیغ خواهم کرد.
بنابراین فقط با یک محتوای یکسان هر پنج سایت را پر کردهام و لازم نیست که برای هر یک محتوای متفاوتی درست کنم. به این ترتیب گستره جغرافیایی حضورم بیشتر میشود.
رابرت جنسن مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه املاک و مستغلات به نام Jenson Group در لاسوگاس است. او در این زمینه رویکردی جدی و تجاری دارد. جنسن میگوید: «من به جای نوشتن مطالب آزاد در وبلاگ یا نظرات شخصی سعی میکنم که مخاطبان را در مورد مسائل مهم در کسبوکار املاک و مستغلات آموزش بدهم. من تمام تلاشم را میکنم که مطالب نه فقط در لاسوگاس، که مرکز فعالیتم است، بلکه در همه جای کشور قابل استفاده باشد.»
او از مقالات خودش در وبلاگ خود و شبکههای اجتماعی برای کسب اعتبار بیشتر و شناساندن خود به عنوان یک متخصص در امر املاک و مستغلات استفاده میکند. جنسن میگوید: «به این ترتیب امکان ریسک برای شرکا و مشتریان کاهش مییابد و به علاوه از طریق شناساندن خودم به عنوان یک متخصص، پوشش رسانهای خوبی هم دریافت میکنم.»
آخرین و مهمترین مورد ارزش شبکههای اجتماعی برای موتورهای جستوجو است. هر قدر سایتهای بیشتری نام و پیوند سایت شما را داشته باشند در نتیجه جستوجو زودتر دیده خواهد شد؛ بنابراین بیشتر امکان دارد که مصرفکنندگان آن را پیدا کنند.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی رئیسی دولت سید ابراهیم رئیسی ایران و پاکستان حجاب رئیس جمهور مجلس دولت سیزدهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سیل پلیس فراجا تهران وزارت بهداشت سلامت شهرداری تهران قتل فضای مجازی سازمان هواشناسی آتش سوزی محیط زیست
خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت طلا قیمت دلار ایران خودرو بازار خودرو سایپا دلار بورس تورم ارز
تلویزیون کتاب رادیو سینمای ایران سریال نمایشگاه کتاب سینما تئاتر فیلم فیلم سینمایی
کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین روسیه جنگ غزه اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق ترکیه اوکراین حماس طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال باشگاه پرسپولیس تراکتور باشگاه استقلال رئال مادرید بارسلونا بازی سپاهان فوتسال لیگ برتر
گوگل همراه اول ایلان ماسک هوش مصنوعی تبلیغات فناوری سامسونگ تلگرام ناسا
یبوست افسردگی پیری صبحانه