جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

فساد که واقع شد، اغماض نکنید!


فساد که واقع شد، اغماض نکنید!
● آشوب طرفداران حزب خلق مسلمان در قم و تبریز
الحمدللّه قانون اساسی اش خوب به تصویب رسید. ملت هم رأی دادند. و دیدید که چقدر کوشش شد که نگذارند. و بحمداللّه اصل جمهوری اسلامی را هم ملت رأی دادند. و آن وقت هم یک اشخاصی می خواستند نگذارند. حالا هم هر چه ما نزدیکتر می شویم به پیروزی، آنها مصمم تر می شوند در اینکه بشکنند. اینها قدم به قدم دارند زندگی خودشان را از دست می دهند، و دست و پا می زنند که حیات خودشان را، حیات جنایتکاری خودشان را ادامه بدهند.
و ما مکلفیم که نگذاریم این توطئه ها رشد پیدا بکند. و نگذاریم که اینها مسلط بشوند به اینکه بروند مثلاً در دهات، در جاهایی که زیاد می توانند تبلیغ بکنند. تبلیغ کنند، که آشوب بپا کنند. نگذارند این جمهوری اسلامی تحقق پیدا بکند. همچو نیست که م ن باب اتفاق، اتفاق افتاده باشد که همان ساعتی که تقریباً در قم آن آشوب بلند می شود، در تبریز هم بلند می شود، این نمی شود بی رابطه باشد. این یک توطئه ای است که با یک حسابی انجام می گیرد. و الّا به همان وضع به همان وضعی که در قم، در آن روز جمعه در قم، قبل از ظهر با همان ترتیبی که اینجا شروع کردند، در تبریز شروع کردند. یعنی کأنّه یک جمعیت بودند با چماق و با چیز دیگر. یک جمعیت بودند که آنجا و اینجا با هم شروع کردند به شلوغکاری. و این برای این بود که الآن می بینند که اگر چنانچه رئیس جمهور هم تعیین بشود، خوب یک مرتبه پیروزی است برای ملت. نگذاریم این پیدا بشود. بعد هم می گویند اگر چنانچه مجلس شورا تحقق پیدا بکند، پیروزی ملت است، این هم
می خواهند نگذارند.(۶۰۷)
□□□
● گروههای وابسته هیچ قدمی در راه انقلاب برنداشتند
گروههایی که سابق بعضی از آنها وابسته به رژیم سابق بودند و در طول مدت این انقلاب هر چه می توانستند کارشکنی کردند و پس از انقلاب هم هیچ قدمی در راه انقلاب برنداشته اند، بلکه مشغول شیطنت بوده اند، امروز به خیال خودشان که جنگ است و جنگ طولانی شده است فرصت پیدا کرده اند که در اطراف کشور، خصوصاً، در آذربایجان، ایجاد نفاق و اختلاف کنند. بعضی از این افراد - که شناخته شده اند در بعضی از شهرها و مراکز علمی - مجتمع شدند و به خیال خودشان ]می خواهند[ این جمهوری اسلامی را که با جدّ و جهد، توحید کلمه ملت در سرتاسر کشور، با آن همه خون و با آن همه زحمت، مستقر شده است، به تباهی بکشند. من به این اشخاصی که در بعض حوزه های علمیه مجتمع شدند، گوشزد می کنم و هشدار می دهم که از شیطنت دست بردارند که اشخاص شما شناخته شده اند. ما برای اینکه آرامش در کشور باشد، به شما تعرضی تاکنون نکرده ایم، لکن اگر ادامه پیدا بکند این شیطنتها، و این دسته بندیها، چه در تهران و چه در قم و چه در مشهد و چه در سایر جاهای ایران، افراد شناخته شده توسط دادگاهها خواسته خواهند شد و چنانچه آنها را در دادگاه حاضر کنند، خواهند فهمید که در طول این مدتی که این ملت شریف خون داده است و زحمت کشیده است و آوارگی دیده است، شماها چه کرده اید، در آذربایجان چه کرده اید، و در سایر جاها چه کرده اید. من به شما نصیحت می کنم که دست از این شیطنتها و از این توطئه ها بردارید که ملت شریف ایران و خصوص اشخاصی که در آذربایجان زندگی می کنند و ملت غیور آذربایجان، حاضر نیست که این جمهوری اسلامی را به واسطه شهوات چند نفر از دست بدهد.(۶۰۸)
□□□
● تلاش برپاکنندگان حزب خلق مسلمان برای براندازی نظام
طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مآبی و دین فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند. آنها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبریزبا هماهنگی چپیها و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان کردستان تنها یک نمونه است که می توانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولی دست برنداشتند و از کودتای نوژه سر در آوردند، باز خدا رسوایشان ساخت.(۶۰۹)
□□□
● حزب جمهوری اسلامی
▪ تبلیغات علیه حزب جمهوری اسلامی
حزب شما هم می دانید چه جوری بود وضعش بین مردم؟ بین مردم شماها را یک صورت کریهی، حزب حاکم...! الآن هم دارند در خارج هی حزب حاکم، حزب حاکم می گویند و شماها را که در رأس حزب هستید، یک صورت مشوهی آن وقت نشان می دادند که شاید مردم غیر آگاه، همه شاید قبول می کردند که مسئله این است و اینها هستند که دارند انحصار طلبی ]می کنند[، اینها هستند که دارند همه چیز را برای خودشان چه می کنند، اینها هستند که دارند اسلام را چه می کنند.(۶۱۰)
□□□
● تأیید سران حزب جمهوری اسلامی
شما دیدید که صبح آن روزی که مرحوم آقای بهشتی و آن هفتاد نفر مظلوم در آنجا، آنطور به وضع فجیع شهید شدند، مردم فرق کردند؛ یکدفعه تمام صحبتها برگشت. آنهایی که فریاد ]می زدند، [همانهایی که بهشان تزریق کرده بودند که این آدم چطور و کذا و کذاست و آنطور برای ایشان شعار به ضد ایشان می دادند، یکدفعه شعارها برگشت و به نفع ایشان شد؛ یعنی، به نفع اسلام شد. حزب شما هم معرفی اش آنطوری که در آن وقت می کردند، همین طورها بود که این حزبی است که حزب حاکم و
انحصار طلب و کذا و کذا و چنان ]است.[ خوب، من البته تمام حزب را که من نمی شناختم و نمی شناسم، لکن افرادی که این حزب را ایجاد کردند، خوب، من می شناختم. من آقای خامنه ای را بزرگش کردم. من آقای هاشمی را بزرگ کردم، من آقای بهشتی را بزرگش کردم. دیدم اینها را از اول تا آخر. بسیاری از اینها ]را،[ خوب، من می شناختم که اینها اشخاصی نیستند که نه، انحصار طلب به آن معنایی که آنها می گویند، ]نیستند.[
البته انحصار به این معنا که باید اسلام باشد، غیر اسلام نباشد؛ همه ما انحصار طلبیم و اسلام اصلاً اینطوری است. پیغمبر اسلام هم
]می گفت:[ «لا اله الااللّه»؛ این انحصار است دیگر؛ یعنی فقط همین، دیگر غیر از این نه. ما هم حرفمان این است که فقط اسلام؛ غیر از این نه. این انحصاری که می گویند، اگر این است، مسلمین همه انحصار طلبند، پیغمبرها هم همه انحصار طلب بودند، و خدای تبارک و تعالی هم انحصار طلب ]است. [«انحصار»، این صحیح است. انحصارطلبی - فی نفسه - یک امر فاسدی نیست که هر انحصارطلبی فاسد است. انحصار که بخواهد همه چیز را به نفع مادیت تمام بکند، برای خود آدم باشد، این انحصارطلبی فاسد است. البته اگر شما و ما و هر کدام اینها بخواهیم بهره برداری برای خودمان بکنیم، از این شهدایی که خون خودشان را دادند، ما هم انحصارطلب به آن معنای فاسدش هستیم. اما من که شماها را می شناختم و می دیدم اینطوری نیست مسئله و مقصد شما اسلام است، خوب، من گاهی هم به اشخاص می گفتم که صحیح نیست. در هر صورت، شهادت آقای بهشتی و این هفتاد نفر مظلوم یکدفعه متحول کرد مردم را به اینکه کم کم بیدار شدند. الآن بعضی از آن اشخاص که در آن وقت چیزهایی - مثلاً - می گفتند، برگشته اند و پشیمان شده اند و اظهار ندامت می کنند، و توبه می کنند و مثل قضیه تائبین شده است الآن، و هر قصه ای که واقع می شود اینطور است.(۶۱۱)
□□□
● مواظبت از ورود افراد منحرف به حزب جمهوری اسلامی
من اطمینان به این آقایانی که می شناسمشان که در رأس این حزب بودند و سابق هم بعضی دیگر که بودند. خوب اینها را ما با آنها بودیم و می شناسیم. لکن این آقایان چند نفر هستند و احاطه به تمام کشور و حزب جمهوری اسلامی در تمام کشور را ندارند. باید اشخاصی که در هر جا هستند و متکفل این امر هستند و اشخاص صالح هستند، با کمال دقت و با کمال وسوسه، ملاحظه کنند که افرادی که - خدای نخواسته - انحراف دارند و افرادی که می خواهند خودشان را وارد کنند در این چیزهایی که به نفع اسلام است و منحرفش کنند، مبادا باشد در آنها. حتی یک فردشان هم خطر دارد به اندازه خودش. جمعیت زیادی اند الآن که در حزب هستند. باید توجه کرد به اینکه آنهایی که در رأس هستند، خیلی درباره آنها - یعنی، در هرجا هستند، در رأس به طور مطلق نه، رده بالا را نمی گویم - آنهایی که در جاهای دیگر هستند و اداره می کنند حزب جمهوری اسلامی را، باید توجه کنند که در همان مرکز اداری اش و تبلیغاتی اش و چیزهای دیگری که دارند، مبادا یک نفر از اشخاص منحرف با یک صورت بسیار - مثلاً - اسلامی، وارد شود؛ توجه به سوابقشان بکنند، به لواحقشان، به خانواده هایشان و به کارهایی که می کنند؛ توجه بکنند. یک وقت انسان می بیند که یک چیزی بسیار خوب است، لکن آمدند و منحرفش کردند و لااقل، بدنامش کردند. اینها الآن به همین قدر کافی اند که یک چیزی که مورد توجه مردم هست بدنامش کنند. اینها در صدد این هستند که هرچه ما داریم بدنام بشود؛ دولت را، مجلس را و جمهوری اسلامی را و حزب جمهوری را ]می خواهند بدنام کنند .[باید ما توجه بکنیم به اینکه راهی که خدا پیش پای ما گذاشته است و ما می خواهیم همان راه را برویم، اشخاصی نیایند وارد بشوند و راه را منحرف کنند.(۶۱۲)
□□□
● وظیفه حزب جمهوری اسلامی در مقابله با فساد
شما هم باید، موظفید، در بانک موظفند، در انجمنهای اسلام موظفند، جمهوری اسلامی و حزب جمهوری اسلامی موظف است و دولت و همه موظف اند به اینکه نگذارند یک مورد هم فساد وقتی واقع شد، اغماض نکنند؛ همان یک مورد را تعقیب کنند و همین یک مورد را از بین ببرند تا سرایت نکند، یک وقت یک جمهوری به فساد کشیده بشود یا لااقل، به این طور کشیده بشود که بدنام بشود در دنیا.(۶۱۳)
پانوشت ها:
۷۰۶- سخنرانی در جمع اهالی ارومیه و قشرهای مختلف مردم
۸۰۶- سخنرانی در جمع گروهی از اهالی میانه
۹۰۶- پیام به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات
۰۱۶- سخنرانی در جمع اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری
۱۱۶- سخنرانی در جمع اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری
۲۱۶- سخنرانی در جمع مسئولان حزب جمهوری اسلامی
۳۱۶- سخنرانی در جمع مسئولان حزب جمهوری اسلامی
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید