جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

مدیران مملکت ما شایستگی مدیریت ندارند


مدیران مملکت ما شایستگی مدیریت ندارند
۱) گلرهایی که در لیگ برتر بازی می کنند حتماً دروازه بانان خوبی هستند که در این مقطع به کار گرفته شده اند. امیدوارم سطح گلزنی ایران بالا برود چرا که دروازه تیم ملی تقویت خواهد شد. البته ناگفته نماند گلرهای ضعیف ما به تیم ملی راه می یابند که دیگر مانند یک سنت رسم شده است. در حال حاضر به عقیده من رحمتی، همامی و گردان جزو دروازه بانان خوب و آماده ما هستند. نمی توانم ادعا کنم از وضعیت دروازه بانی ایران راضی هستم اما در هر صورت باید از آنها حمایت کنیم.
۲) سطح گلری ایران نه تنها بالاتر نرفته بلکه نزول هم داشته است. من از وضعیت کلی دروازه بانی ایران رضایت ندارم و معتقدم تیم ها از این ناحیه پسرفت داشته اند. زمانی تمام گلرهای ما در سطح لیگ درجه یک بودند اما متأسفانه شرایط طوری رقم خورده که به یقین نمی توانیم اسم یک نفر را به عنوان گلر اول ایران معرفی کنیم.
۳) کوچ گلرهای خارجی از لیگ برتر به لیگ یک تفاوت چندانی ندارد. قبلاً در لیگ خرابکاری می کردند، حالا لیگ یک را مورد لطف قرار می دهند. من صددرصد با گلر خارجی مخالفم چرا که دروازه بانان درجه سوم و چ هارم کشورهای دیگر برای گرفتن پول کلان راهی ایران می شوند. هیچ کدام از این دروازه بانان عملکرد قابل قبولی نداشته اند. به عنوان مثال تولیا ۳ سال برای صباباتری چه کار کرده؟ چه گلی بر سر این تیم زده؟ و یا کاسپاروف کار مثبتی برای فوتبال ما انجام نداده است. مدیران ما به جای اینکه به دنبال تربیت دروازه بان باشند، راه را برای ورود خارجی ها بازگذاشته اند!
۴) با دروازه بان خارجی و مربی خارجی به هیچ وجه موافق نیستم. مربی دروازه بانان خارجی به درد فوتبال ما نمی خورد. ما در کشور تعداد زیادی دروازه بان قدیمی داریم که به این حرفه مشغول هستند. چرا باید مربیان ما بیرون گود باشند و مربی خارجی برای دروازه بانانمان بیاوریم. مربی جدید پرسپولیس که در کنار عابدزاده مشغول به کار است را تا به حال اسمش را هم نشنیده بودم.
مارکوپولو را به عنوان یک جهانگرد می شناسم اما او را خیر! من به شخصه سالیان سال برای پرسپولیس بازی کردم و مربی این تیم بوده ام اما حالا باید بیرون گود بنشینم و خارجی های درجه ۲ و ۳ عرصه را به دست بگیرند. به نظر من مدیران مملکت ما شایستگی مدیریت ندارند. یک ورزش پویا یک مدیریت خوب می طلبد. نمونه های زیادی برای اثبات این ادعا وجود دارد.
این از وضعیت لیگ و بازیکنان و نمونه بزرگتر المپیک پکن که اگر هم شرکت نمی کردیم، اتفاق خاصی رخ نمی داد. چه زمانی مدیریت آقایان تغییر خواهد کرد، خدا عالم است!
وحید قلیچ
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید