شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

تعامل یا تقابل جدی!؟


تعامل یا تقابل جدی!؟
لغو دیر هنگام رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر تداوم مسابقات را با چالش‌های جدی مواجه کرد. در هفته جاری وقایعی در فوتبال ثبت شد که حاکی از اوج بی‌نظمی و بی‌ثباتی در برنامه‌ریزی‌ها بود.
شنبه، در لیست ۳۸ نفره تیم ملی نام مهدوی کیا قرار داشت، یکشنبه نام وی خط خورد، دوشنبه سازمان لیگ اعلام کرد: با توجه به اینکه تیم ملی بازیکنان حاضر در اردو را به باشگاه‌ها تحویل نمی‌دهد، هفته پنجم بدون ملی‌پوشان برگزار خواهد شد. سه‌شنبه صبح مدیران باشگاه‌ها تهدید کردند بدون ملی‌پوشان حاضر به انجام مسابقه نمی‌‌شوند، در آخرین ساعات وقت اداری سه‌شنبه سازمان لیگ از لغو بازی‌ها و تعویق سه‌هفته‌ای رقابت‌ها خبر داد.
در شرایطی که در ابتدای فصل جدید مسئولان مربوطه نوید برگزاری لیگ منظم و بدون تاخیر داده بودند در هفته دوم به بهانه‌بازی‌های غرب آسیا شاهد اولین وقفه بودیم و حال آنکه با انتخاب کمتر از سه بازیکن از یک تیم برای مسابقه‌های نه چندان مهم غرب آسیا می‌توانستیم از این بی‌نظمی جلوگیری کنیم.
متعاقبا با انجام دیدار تدارکاتی تیم ملی با آذربایجان در تهران همه برنامه‌های از پیش تعیین شده به دلیل لجاجت و یکرنگی بعضی از دست‌اندرکاران به هم ریخت.
در شرایطی که قرار است تیم ملی روز جمعه برای شرکت در اردو به کیش عزیمت کند آیا متولیان فوتبال قادر نبودند ساعت پرواز تیم ملی را به بعد از برگزاری دیدارهای روز جمعه موکول نمایند.
عدم برگزاری رقابت‌های هفته پنجم در شرایطی اعلام شد که تیم‌های میهمان برای حضور در محل مسابقه برنامه‌ریزی کرده بودند و بعضی نیمی از مسافت را طی کرده بودند و برخی دیگر با رزرو پروازهای چارتر تحمل هزینه زیادی شده بودند. اکثر کارشناسان و صاحب‌نظران علت عدم برگزاری دیدارهای جالب و دیدنی را به هفته‌های پنجم به بعد پیش‌بینی کرده بودند و بر این اعتقاد بودند که حاصل تمرینات و بدنسازی‌های بازیکنان پس از هفته پنجم جواب می‌دهد و با وقفه سه هفته‌ای که پیش آمده بعید است فصل کنونی شاهد لیگی پویا و پر بار باشیم. متاسفانه علی‌رغم صراحتی که در قانون آمده که تنها لغو دیدار در صورت داشتن ۳ ملی پوش مجاز است و بقیه باید بپذیرند و از آن تمکین کنند، باز هم شاهد قانون ستیزی و قانون‌شکنی دسته‌جمعی هستیم. در شرایطی شاهد این نابسامانی‌ها هستیم که دست‌‌اندرکاران مدعی هستند با باشگاه‌ها، تیم ملی و مسئولان تعامل دارند و حال آنکه در تقابل جدی هستند!؟
بدون شک این آخرین بی‌انضباطی در برگزاری لیگ برتر نبوده و در هفته‌های بعد هم به بهانه‌های مختلف شاهد این بی‌نظمی‌ها خواهیم بود مگر اینکه با یک برنامه‌ریزی کلان همه ملزم شوند از قانون تمکین نمایند و بار دیگر بهانه به فیفا ندهند تا با دخالت آشکار برای پایان دادن به نابسامانی‌های ما وارد عمل شود.
منبع : روزنامه رسالت


همچنین مشاهده کنید