پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

سالگادو: باز هم به عنوان یک تیم می درخشیم


سالگادو: باز هم به عنوان یک تیم می درخشیم
رقابت‌های جدید لالیگا از ( ۱۰ شهریور) آغاز می شود و تیم ها پس از سپری کردن چند ماهی استراحت دوباره رقابت را از سر می گیرند. در این میان رئال مادرید، قهرمان دوره قبل در اولین دیدار خود میهمان دپورتیو و لاکرونیا است. البته دیدار برگشت سوپرجام اسپانیا به تازگی تمام شده و کهکشانی ها به تازگی از جریانات سوپرجام رهایی یافته و خود را آماده حضور در لالیگا کرده اند.
هر بازیکنی در هر تیمی خود را آماده می کند که در فصل آینده برای باشگاهش به بهترین نحو عمل کند. در این میان میشل سالگادو جزو اولین سپید پوشانی بود که در آستانه آغاز فصل جدید به گفت وگو با خبرنگاران نشست و در کنفرانس خبری حاضر شد.
▪ فصل جدید را چگونه می بینی و چگونه خودت را آماده کرده ای؟
ـ امسال سال دهم حضور من در رئال مادرید است و می خواهم نسبت به فصل قبل متفاوت باشم نه به خاطر این که سال گذشته کم بازی کردم بلکه به این خاطر که از عملکردم راضی نبودم و نتوانستم به خوبی از چنگال مصدومیت بلندمدتی که گریبان مرا گرفته بود رهایی پیدا کنم و در سطح انتظارات بازی نکردم. از نظر روانی تحت فشار بودم. جالب اینجاست که همیشه از نظر روحی و روانی در قویترین و بهترین شرایط بودم و امیدوارم این جریان ادامه دار باشد. می خواهم سرمربی بداند که او می تواند امسال روی من حساب کند، چرا که آماده ام تا ۱۰۰ درصد در خدمت تیمم باشم. تا زمانی که از فوتبال بازی کردن لذت ببرم، در میادین حضور خواهم داشت، رئال مادرید باشگاهی است که توقع زیادی از هر بازیکن دارد و من هم می خواهم توقعات باشگاهم را برآورده کنم.
▪ آیا رئال مادرید برای کسب دهمین جام اروپایی اش تلاشی به کار خواهد گرفت؟
ـ اشتباه محض است اگر بخواهیم فقط در یک زمینه تلاش خود را به کار گیریم. این که در بازی هر هفته لالیگا پیروزی کسب کنیم وظیفه مان است. لیگ قهرمانان میدان بسیار زیبایی است اما یک سال شما در آن قهرمان می شوید و سال بعد تیمی دیگر جای تان را می گیرد. همه چیز به این بستگی دارد که در ماه مارس چه وضعیت و چه احساسی دارید. جریان لیگ هر هفته ادامه دارد و اگر بخواهیم خودمان را وقف لیگ قهرمانان کنیم، عرصه های دیگر را از دست می دهیم. می بایست در لالیگا نیز شکست ناپذیر عمل کنیم و اتحاد تیمی را حفظ کنیم و تمام قدرت مان را برای حضور در میادین مختلف جمع کنیم. این فصل کار تیمی مان را نیز جدی تر از گذشته دنبال می کنیم.
▪ نظرت در خصوص شکست در بازی رفت سوپرجام اسپانیا چیست؟ آیا رئال مادرید می تواند با روحیه ای قوی در میادین لالیگا بدرخشد؟
ـ اگر آن بازی را تحلیل کنیم متوجه می شویم که چون در آن زمان در دوران پیش فصل به سر می بردیم، آنچنان که باید در جو بازی و رقابت نبودیم اما در کل آنچه را که شایسته بازی مقابل والنسیا بود ارایه دادیم. والنسیا هنر بالایی در دزدیدن توپ و ضد حملات دارد. آنها در برنابئو قوی تر دفاع کردند. رئال مادرید دیگر نباید عملکرد بازی رفت سوپرجام را تکرار کند. در آستانه فصل جدید هستیم و امیدوارم با کار تیمی از همان آغاز موفق عمل کنیم.
▪ فکر می کنی نیمکت نشینی تو در آن بازی به نحوی تو را مقصر جلوه می داد؟
ـ فکر می کنم آن تعویض از پیش تعیین شده بود. نیمکت نشینی من هیچ ارتباطی به تعداد گل هایی که خوردیم، نداشت. اجازه دادیم والنسیا آنگونه که خواست بازی کند. از عملکرد در دوران پیش فصل کاملا رضایت دارم.
▪ فکر می کنی روبینیو استحقاق آن را داشت که در ترکیب ثابت باشد؟
ـ آنقدر مشکلات خاص خود را دارم که وقتی برای فکر کردن راجع به دیگران ندارم. سرمربی تنها کسی است که می تواند ترکیب ثابت تیمش را تشخیص بدهد. در خصوص موقعیت روبینیو چیز زیادی نمی دانم اما می خواهم که او احساس رضایت کند. او فصل گذشته درخشش زیادی برای ما داشت و حالا هم به درد ما می خورد. روبینیو بازیکنی است که تفاوت را در زمین ایجاد می کند.
▪ آیا رئال مادرید از غیبت رودفان نیستلروی در ترکیب تیم ملی هلند بهره برد؟
ـ تا آنجایی که من می دانم یک بازیکن حرفه ای خود را هم برای باشگاه و هم برای تیم ملی کشورش آماده می کند خصوصا فوتبالیستی که در لیگ اسپانیا و تیم ملی هلند توپ می زند. با توجه به سن نیستلروی و این که در تعداد زیادی از بازی ها به میدان رفته بود شخصا فکر می کنم که غیبت او در ترکیب لاله های نارنجی به نفع باشگاه رئال مادرید بوده است.
▪ نظرت در خصوص فان درفارت چیست؟
ـ او به خوبی عمل می کند. در کل ستارگان هلندی رئال مادرید فوق العاده اند و قابل اعتماد نیز می باشند. رافائل به خوبی با ما هماهنگ شد و همه ما از این مساله خوشحالیم.
حورا شکیبی ممتاز
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید