جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ساعی جاودانه شد


ساعی جاودانه شد
هادی ساعی با کسب مدال طلای بیست و نهمین دوره رقابتهای المپیک پکن، نام خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک ثبت کرد.هادی ساعی سرگروه تیم ملی کشورمان که در بازیهای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی مدال برنز و المپیک ۲۰۰۴ آتن به مدال طلا دست پیدا کرده بود، دیروز سومین مدال خود را از این رویداد بزرگ کسب کرد.
وی که با برتری مقابل «بیستا دیپاک» از نپال، «پوگو» از چین و «راشد احمدوف» از آذربایجان به بازی نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم راه یافته بود در این مرحله مقابل «مائورو سارمینتو» از ایتالیا قرار گرفت و با برتری مقابل وی به مدال طلا دست یافت.
راند اول این دیدار۴ بر دو به نفع نماینده ایتالیا خاتمه یافت. در راند دوم هادی ساعی ابتکار عمل را در دست گرفت و با کسب دو امتیاز نتیجه را ۴ بر۴ مساوی کرد.
در این راند «لئون پریسون» سرداورآمریکایی این مبارزه، یک اخطار به ساعی داد. در راند سوم ساعی حرکات هجومی خود را تداوم بخشید و با گرفتن دو امتیاز دیگر جمع امتیازاتش را به عدد ۶ رساند تا در نهایت با نتیجه ۶ بر۴ برنده این دیدار شود.
در این وزن «اسیتون لوپز» از آمریکا ۳ بر۲ «راشد احمدوف» از آذربایجان و «زوگو» از چین ۴ بر یک «آرون کوک» از انگلستان را شکست داده و به مدال برنز دست یافت.این اولین و تنها مدال طلای کاروان ورزشی ایران در بیست و نهمین دوره بازیهای المپیک بود.کاروان ورزشی ایران قبل از کسب این مدال در مکان ۷۴ قرار داشت که با کسب این مدال طلا ۳۰ پله در جدول صعود کرد. قبل از هادی ساعی ، مراد محمدی در رقابتهای کشتی آزاد توانسته بود تنها مدال برنز کاروان ایران را به ارمغان بیاورد.
▪ جایزه ۱۱۰ میلیونی به ساعی رسید
در پی قهرمانی سرگروه پرافتخار تیم ملی تکواندو ایران، سرود مقدس و زیبای جمهوری اسلامی ایران در سالن دانشگاه فنی شهر پکن طنین انداز شد. هادی ساعی با کسب مدال طلای المپیک پکن، جایزه ۱۱۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داد. همچنین مراد محمدی دارنده مدال برنز کشتی آزاد نیز پاداش ۵۰ میلیون تومانی سازمان تربیت بدنی را دریافت خواهد کرد.
▪ ساعی: برای مردم ایران مبارزه کردم
هادی ساعی پس از شکست حریف ایتالیایی خود و رسیدن به نشان طلا گفت: امروز به خاطر مردمی که در انتظار مدال طلا به سر می بردند، مبارزه کردم.
وی افزود: اولین بار بود که در یک وزن بالاتر در مسابقات شرکت می کردم، نسبت به حریفانم ۳ کیلو کمبود وزن داشتم و این در حالی بود که همه آنها برای رسیدن به این وزن کم کرده بودند. در این مدت زحمات زیادی کشیدم و حتی ۱۰ ماه به خانه نرفتم. پرافتخارترین مدال آور ایران در المپیک ادامه داد: در این مسابقات لحظه ای اشتباه نکردم و تمام سابقه ۱۶ ساله ام در تیم ملی را به کار گرفتم. میدانستم مدال طلا را به دست می آورم.
▪ پیام تبریک فراکسیون ورزش مجلس
فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، کسب مدال طلای المپیک توسط هادی ساعی را به وی و ملت شریف ایران تبریک گفت.
متن پیام فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به این شرح است: «فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از عموم منتخبان مردم در خانه ملت کسب مدال طلای المپیک توسط فرزند رشید وطن «هادی ساعی» را به ملت شریف و بزرگوار ایران و قهرمان جاودانه تاریخ ورزش کشورمان تبریک می گوید. تهور، شجاعت و ذکاوت این پهلوان عرصه عمل و اخلاق باعث شد تا نور امید در دل مردم پرافتخار ایران متجلی گردد. دست خداوندش به همراهش که افتخار و عظمت را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورد».
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید