جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

نگرانی‌های دورماندگان از المپیک‌


نگرانی‌های دورماندگان از المپیک‌
در روزهایی که همه نگاه‌ها به سوی پکن، محل برگزاری بیست و نهمین دوره المپیک است و جناب مهندس علی‌آبادی به ورزشکاران اعزامی توصیه می‌کند که «نگران نباشند»، اینجا یعنی در تهران، نگرانی‌های زیادی داریم، مثل نگرانی درباره ریش و سبیل بعضی از بازیکنان که معلوم نیست پس از اعلامیه و منشور اخلاقی فدراسیون، قرار است چه بر سر ریش‌های فانتزی خود درآورند.
خوشبختانه علی دایی، در مصاحبه مطبوعاتی آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد ریخت و قیافه او هیچ‌گونه اشکالی ندارد و شامل فرمان‌های فدراسیون محترم نیست.
از سوی دیگر، جنگ و جدل بین سرمربی سابق و سرمربی فعلی تیم ملی را می‌توان بخشی از نگرانی‌های ما دورماندگان از المپیک دانست.
تیمی که قرار است چند روز دیگر به مصاف عربستان برود، وارد چالش ناخواسته‌ای شده است؛ جر و بحثی که قطعا به سود منافع تیم ملی نبوده و نخواهد بود.
نکته دیگری که اسباب نگرانی ما را فراهم می‌آورد، این است که مربیان احترام خود را نگه نمی‌دارند و به طور حتم شاگردان آنها در معرض همین گفت و شنودهای تخریب‌کننده قرار می‌گیرند.
سرمربی تیم ملی که نیاز به آرامش در اردوی تیم ملی را بیشتر از هرکس دیگری حس می‌کند، قطعا از عواقب این گونه جنجال‌ها آگاه است و در صورت ادامه این وضع، بازنده اصلی، تیمی است که به قول خود دایی، ۷۰ میلیون صاحب دارد.
بازگویی پاره‌ای از اتفاق‌های تلخ گذشته نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه آن مسائل آزاردهنده را به زمان فعلی انتقال می‌دهد.
تیم ملی در کوران مسابقات حساس مرحله دوم نیاز به ابزارهای حمایتی بسیاری دارد و بی‌گمان هواداران فوتبال را باید بخش عمده‌ای از این نیروهای جانبی به حساب آورد.
کاستن از تنش‌ها، پشتوانه‌های حمایتی تیم ملی را پر خواهد کرد، لذا باید نگرانی‌های به وجود آمده را جدی گرفت و از اشاعه آن قبل از رسیدن به مرز بحران جلوگیری کرد.
علی رئیسی
منبع : روزنامه جام‌جم


همچنین مشاهده کنید