سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

همگام با المپیک ۲۰۰۸


همگام با المپیک ۲۰۰۸
در شرایطی که از افتتاحیه المپیک پکن ۳ روز سپری شده، هنوز گزارشاتی در این مورد منتشر می شود.روز جمعه گذشته و به هنگام برپایی جشن افتتاحیه، ۱۱۰۰ فشفشه فضای آسمان شهر را منور ساخت. این مواد نورافشانی در ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی مورد استفاده قرار گرفتند.
● باران غافلگیرکننده در چین
به دلیل بارش باران های سیل آسا و رعد و برق ، برخی از مسابقات بازی های المپیک پکن مانند تنیس و تیراندازی با کمان به تعویق افتاد و دوچرخه سواران زن در طول مسیر به دلیل شرایط نامساعد جوی با مشکل مواجه شدند. بعد از چند روز هوای گرم ، مرطوب و آلوده شهر پکن ، آسمان این شهر صبح روز یکشنبه باز شد و مسابقات تنیس به مدت ۲ ساعت در سالن سر باز تنیس المپیک به تعویق افتاد. بعد از قطع بارندگی ، ده ها کارگر مشغول تمیز کردن زمین مسابقات تنیس شدند و مسابقات قبل از شروع دوباره بارندگی ، برگزار شد.
مسابقات تیراندازی با کمان ، دیگر قربانی این شرایط جوی بود. در یکی از مسابقات نیمه نهایی این رقابت ها تیم زنان کره جنوبی مقابل فرانسه به پیروزی رسید اما مسابقه دیگر بین ۲ تیم چین و انگلستان به دلیل بدتر شدن هوا برگزار نشد. در منطقه جویونگ گوآن در خارج از شهر پکن نیز مسابقات دوچرخه سواری جاده زنان با وجود بارندگی برگزار شد اما این رقابت ها هم بدون حادثه نبود. گو سونگ اون دوچرخه سوار کره جنوبی به دلیل لغزندگی مسیر مسابقه لیز خورد و درون یک گودال پر از آب افتاد. چند دوچرخه سوار دیگر هم به دلیل برخورد با او، زمین خوردند اما دوباره به مسیر مسابقه بازگشتند.
● «بیل گیتس» در چین
مدیر شرکت مایکروسافت تا پایان المپیک در چین خواهد ماند و به تماشای مسابقات مشغول خواهد شد. بیل گیتس که همراه خانواده اش به چین سفر کرده، اظهار داشت که از تماشای این مسابقات لذت برده است. وی عنوان کرد: با وجودی که هنوز از شروع المپیک مدت زیادی سپری نشده اما پیکارهای خارق العاده زیادی وجود داشته که تماشاگران را راضی کرده اند. گیتس اظهار داشت: برای نخستین بار است که می توانم بی دغدغه از تماشای مسابقات ورزشی لذت ببرم. چنین فرصتی نداشتم اما می خواهم تا روز آخر تماشاگر مسابقات المپیک باشم.
● اخراج دوچرخه سوار اسپانیایی
ماریا ایزابل مورنو، دوچرخه سوار اسپانیایی به دلیل دوپینگ از المپیک پکن اخراج شد. پس از اینکه آزمایش دوپینگ این دوچرخه سوار زن اسپانیایی روز دوشنبه مثبت اعلام شد، وی از شرکت در رشته تایم تریل تک نفره منع شد. گیزل دیویس، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که مورنو از هورمونی استفاده کرده که جریان گردش خون را سریعتر و بهتر می سازد. کمیته بین المللی المپیک ضمن اخراج مورنو از پکن به فدراسیون جهانی دوچرخه سواری اجازه محرومیت های بیشتر را داده است. به طور معمول در چنین مواقعی یک ورزشکار نزدیک به ۲ سال از حضور در تمامی میادین محروم می شود.
● کار جالب چینی ها
دولت چین با استفاده از سیستم سوختی جدید موجب کاهش هدر رفتن بنزین در این کشور می شود. دولت چین با استفاده از محصولی با عنوان الکتروجت، سیستمی در تزریق سوخت برای موتور سیکلت ها به وجود آورده که سبب کاهش آلودگی هوا تا ۶۵ درصد شده و تا ۱۲ درصد هم به اقتصاد سوخت کمک می کند. در حال حاضر سیستم الکتروجت بیشتر در کشورهای پرجمعیتی همچون هند و چین مورد استفاده قرار می گیرند و برای کاهش آلودگی هوای این ۲ کشور بسیار مؤثر هستند.
● ۱۱ کشته در پکن
تروریست ها در چین در درگیری با پلیس ۱۱ کشته برجای گذاشتند. در حمله روز یک شنبه گذشته در غرب چین در حالی که این افراد به خود نارنجک بسته بودند، ضمن تیراندازی به پلیس این نارنجک ها را به انفجار درآورده و ۱۱ کشته برجای گذاشتند. این دومین حمله در منطقه ژینگ یانگ چین است و در حمله پیشین در این منطقه ۱۶ پلیس کشته شده بودند.
در طی حمله روز یک شنبه، پلیس ۸ نفر از تروریست ها را کشت و ۲ نفر دیگر خودشان را منفجر کردند. هم چنین یک نگهبان امنیتی نیز در این حمله کشته شد. در حال حاضر مقامات محلی از اطلاع رسانی در مورد شمار دقیق افراد کشته شده سرباز زده اند اما گزارش ها حاکی از آن است که در مجموع ۱۱ نفر در این حمله کشته شده اند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید