چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

ملت ایران عاشق شهادت است عاشقان شهادت را نمی توان از صحنه خارج کرد


ملت ایران عاشق شهادت است عاشقان شهادت را نمی توان از صحنه خارج کرد
● ترس منافقان از اسلام و روحانیت
مرحوم حجه الاسلام آقای دستغیب را به آن وضع ناگوار اینها شهید کردند و دنبال هر پیروزی ای که برای کشور اسلامی ما، جمهوری اسلامی ما تحقق پیدا می کند این طرفدارهای امریکا که خودشان را طرفدار خلق می دانند، اینها یا افراد کوچک و حتی طفلهای شیرخوار را هدف قرار می دهند یا اشخاصی که بخواهند برایشان جرمی ثابت کنند، جز اینکه مردم را ارشاد می کنند، جرمی ندارند. آقای دستغیب را شاید شما آقایان کمتر بشناسید، لکن من می شناسم ایشان را. ایشان یک مرد وارسته به تمام معنا و معلم اخلاق، مرشد مردم و هر چه در صحبتهایش هست معنویات و دعوت به خدا و دعوت به اسلام است. مع ذلک، اینها بنایشان بر این است که آنهایی که بیشتر دعوت به اسلام
می کنند آنها را بیشتر هدف قرار بدهند. از قراری که گفتند در اعلامیه ای که این مجاهدین فاسد، منافقین داده اند به افراد خودشان، این است که معمم را بکشید، هر معممی دیدید دیگر سؤال نکنید که این چه کرده، این عمامه خودش جرم است. و این عمامه جرمی است که در سابق هم بود این جرم و لهذا، هدف نوکرهای انگلیس هم در سابق همین بود که این عمامه را از بین بردارند و هر چه صالحتر، بیشتر باید از بین برود. و نکته اش هم این است که آن چیزی که آنها از آن می ترسند از اسلام است و آن چیزی که باز تشخیص دادند این است که اینها داعی اسلام هستند و اینها به مردم اسلام را یاد می دهند و دعوت می کنند مردم را به اسلام؛ از این جهت، بیشتر از سایر طوایف مورد نظرشان هست و هدفشان.(۵۳۱)
□□□
● رسوایی گروهکهای ملحد و منافق به واسطه شهادت شخصیتهای بزرگ
سال گذشته گرچه برای ملت ایران سال پرخسارتی بود و شخصیتهای بزرگ و متعهدی را چه لشکری و چه کشوری، در تهران و تبریز و شیراز و سایر نقاط کشور از دست داد و همه را سوگمند کرد، گرچه دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی گمان می کردند با ترور وحشیانه به اسلام و جمهوری شکست وارد شده و روحیه مردم تضعیف می شود و در اداره و پیشرفت امور کسی جایگزین آنان نمی شود، لکن همه دیدند و دشمنان کوردل فهمیدند که این حسابها غلط از کار در آمد. این حسابگران داخل و خارج با همه پرمدّعایی، انقلاب اسلامی را که از دل پاک یک ملت سرچشمه گرفته بود و با جان مردم و ایمان و عقیدت آنان آمیخته بود، نشناخته بودند. گویی آمال طبیعی حیوانی و شیطانی چشم و گوش آنان را بسته و از معنویات کور و کرشان نموده است.
ملتی که عشق شهادت در دل زن و مرد و کوچک و بزرگش جوش می زند و برای شهادت هریک بر دیگری سبقت می گیرد و از شهوات حیوانی و دنیایی گریزان بوده و عالم غیب و رفیق اعلی را باور کرده است، با این خسارات، هرچه بزرگ باشد، از صحنه خارج نمی شود و همه دیدیم که هر شهادتی برای ملت رشید ما رشدی چشمگیر به ارمغان آورده به طوری که شهادتهای پی درپی، جمهوری اسلامی را آنچنان بیمه کرد که از آسیب دهر مصون گردید؛ و شهادت هریک از عزیزان سند رسوایی گروهکهای ملحد و منافق شد و شکست حتمی آنان را تسریع کرد و اکنون، به خواست خداوند متعال، جمهوری اسلامی ایران از قدرتی برخوردار است که سابقه نداشته است.(۵۳۲)
□□□
● سفارش به هواداران منافقان برای مقایسه حکومت اسلامی و طاغوتی
من سفارش می کنم به این اشخاصی که از این گروهها بازی خورده اند؛ اینها یک مقایسه ای ما بین حکومت حالا و حکومت سابق و مابین مردم در حالا و مردم در سابق بکنند و بین خدمتهایی که این دولت در این مدت کم با آن گرفتاریهای فوق العاده ای که همه کشورها و - تقریباً - همه ابرقدرتها برخلاف این دولت و ملت توطئه می کنند، مقایسه کنند و بعد ببینند واقعاً، راهشان چه راهی است. راهی که آنها دارند،
می خواهند چه بکنند، و راهی که منافقان و برادرهای آنها دارند، اینها می خواهند چه بکنند و من از خدای تبارک و تعالی می خواهم که هدایت کند این جوانها را، این دخترها را، این پسرها را که در دام اینها دیگر نیفتند یا از دام اینها ان شاءاللّه، خارج بشوند.(۵۳۳)
□□□
● توصیه به هواداران گروهکها برای مطالعه و تحقیق بی طرفانه
و اینجانب در اینجا یک وصیت به اشخاصی که به انگیزه مختلف با جمهوری اسلامی مخالفت می کنند و به جوانان، چه دختران و چه پسرانی که مورد بهره برداری منافقان و منحرفان فرصت طلب و سودجو واقع شده اند می نمایم، که بیطرفانه و با فکر آزاد به قضاوت بنشینید و تبلیغات آنان که می خواهند جمهوری اسلامی ساقط شود و کیفیت عمل آنان و رفتارشان با توده های محروم و گروهها و دولتهایی که از آنان پشتیبانی کرده و می کنند و گروهها و اشخاصی که در داخل به آنان پیوسته و از آنان پشتیبانی می کنند و اخلاق و رفتارشان در بین خود و هوادارانشان و تغییر موضعهایشان در پیشامدهای مختلف را، با دقت و بدون هوای نفس بررسی کنید، و مطالعه کنید حالات آنان که در این جمهوری اسلامی به دست منافقان و منحرفان شهید شدند، و ارزیابی کنید بین آنان و دشمنانشان؛ نوارهای این شهیدان تا حدی در دست و نوارهای مخالفان شاید در دست شماها باشد، ببینید کدام دسته طرفدار محرومان و مظلومان جامعه هستند.
برادران! شما این اوراق را قبل از مرگ من نمی خوانید. ممکن است پس از من بخوانید در آن وقت من نزد شما نیستم که بخواهم به نفع خود و جلب نظرتان برای کسب مقام و قدرتی با قلبهای جوان شما بازی کنم. من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید. و از خداوند غفور می خواهم که شما را به راه مستقیم انسانیت هدایت کند و از گذشته ما و شما با رحمت واسعه خود بگذرد. شماها نیز در خلوتها از خداوند همین را بخواهید، که او هادی و رحمان است.(۵۳۴)
□□□
● لزوم شناساندن چهره منحرف منافقان به جوانان
مسئله دیگری که باید برای شما تذکر دهم این است که شما برادران و خواهران اگر گفتار و کردار گروهکهای منحرف بویژه گروه منافقین را بررسی نمایید، متوجه می شوید که آنها از زمانی که با عده ای از علمای اعلام مثل حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای منتظری و دیگر دوستان زندان بوده اند، تا وقتی که ملت پیروز شد و به برکت مجاهدات ملت شجاع نجات پیدا کردند، و نیز در طول این سه سال با چه چهره های مختلف و کردار و اقوال متضاد با ملت شریف مواجه بوده و هستند. با یک بررسی کوتاه می توانید از عقاید التقاطی آنان، بلکه عقاید متضاد با اصول اسلامی و رفتار و کردار گوناگون منافق گونه آنان، اگر تاکنون آگاه نشده اید، آگاه شوید. ما از نزدیک مشاهده نموده و می نماییم که این مدعیان اسلام، با عقاید و اصول اسلامی مخالفند، و این مدعیان مجاهدت برای خلق، چه جنایاتی که مرتکب نشده اند؛ از قیام مسلحانه و کشتار مردم بیگناه کوچه و بازار تا آتش سوزیها و انفجارها و ترورها - که اکثراً کودکان و زنان و مردان مستمند و مظلوم طعمه جنایات غیر انسانی آنان بوده اند و اکنون نیز ادامه دارد - و از ابتدای پیروزی انقلاب اینان در صدد به دست گرفتن قدرت بوده اند. و از پادگانها و کلانتریها بیت المال مسلمین را، از مهمات تا انواع سلاحهای کوچک و بزرگ به غارت برده و با دزدی از بانکها و دهها جنایت در سرتاسر کشور، خانه های تیمی تدارک دیده و با قیمتهای زیاد اجاره کرده و مراکز خیانت به ملت را هرچه بیشتر تقویت نمودند، که بحمداللّه تعالی با قوای مسلح و پشتیبانی ملت اکثر آنها کشف شده است. و از هر چیز جنایت بارتر، گول زدن دختران و پسران کم سال ناآگاه و به فساد کشاندن آنها و همچنین وادار نمودنشان به ترور و آتش سوزی است که به خواست خداوند، بسیاری از آنان از فریبکاری همدستان خود مطلع شده و توبه نموده اند. برادران و خواهران محترم! این تذکرات برای آن است که از جوانان و دوستان کم اطلاع خود جلوگیری نمایید که با این گرگان در لباس آدم و جنایتکاران با اسم اسلام راستین، معاشرت ننموده و کوچکترین تماسی نگیرند. اینان که از امپریالیزم انتقاد سرسختانه منافق گونه می کردند، اکنون معلوم شد که چهره واقعی آنان چه چهره کریهی است. و امروز به خوبی روشن است که اینان به دامان امپریالیستها پناهنده و با کمک آنان به توطئه علیه جمهوری اسلامی برخاسته اند و با شایعه سازی و دروغ پردازی
می خواهند جوانان معصوم را به دام بکشند و با استفاده از خون مظلومان و گول خوردگان، اوامر اربابانشان را اجرا کنند.
شما دوستان، به حسب وجدان و شرع مطهر موظفید هر قدر می توانید جرایم ایشان را فاش کنید و نگذارید جوانان که ذخایر ملتند در دام آنان افتند. و شما بدانید که اگر ما در تحت لوای اسلام و پرچم توحید باشیم، از آسیب دشمنان مصون خواهیم بود. امروز چون گذشته همه بدبختیهای مسلمانان، از تفرقه و عدم اجتماع در زیر پرچم پرافتخار اسلام است.(۵۳۵)
□□□
● ادعای اسلام خواهی منافقان
قشرهایی که می گویند که ما اسلام راستین می خواهیم؛ اسلام راستین. مرد که می گوید ما اسلام راستین می خواهیم، نه آن اسلامی که می گوید دست دزد را باید برید! قرآن اسلام راستین نیست؟!(۵۳۶)
پانوشت ها:
۱۵۳- سخنرانی در جمع ائمه جمعه استان سمنان
۲۵۳- پیام به ملت ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب
۳۵۳- سخنرانی در جمع مسئولان نظام اسلامی
۴۵۳- وصیت نامه سیاسی- الهی امام خمینی(س)
۵۵۳- پیام به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا
۶۵۳- سخنرانی در جمع مسئولان نظام
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید