پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آسمان لیگ نیمه ابری شد!


آسمان لیگ نیمه ابری شد!
گرچه پرسپولیس با برتری ارزشمندش مقابل پاس همدان موقعیت خود را در صدر جدول محکم کرد اما فقدان تماشاگران پرسپولیس که محصول بی نظمی های عده ای از آنها در بازی پایانی لیگ مقابل سپاهان بود به شدت بر کیفیت بهترین بازی هفته دوم لطمه زد.
پرسپولیس در روزی که تماشاگرانش خانه نشین شده بودند بردی آمیخته با سکوت را به چنگ آورد که این برتری می توانست در حضور پرتعداد تیفوسی های این تیم پررنگ تر جلوه کند.
آسمان لیگ در فقدان تماشاگران نیمه ابری بود! همان طور که این حس پس از شکست ناباورانه استقلال در رشت به دست آمد.
عصر شنبه حتی پرسپولیسی ها هم از شکست استقلال در رشت خوشحال نشدند، چه برسد به استقلالی های دل شکسته و مغموم.
● برنده ها
▪ کریم باقری
در حالی که عده ای زیر لب زمزمه می کردند که آقا کریم دارد تمام می شود! انگار که حرف منتقدانش را شنیده باشد، چشمه ای از آمادگی دوران جوانی اش را در ۳۵ سالگی به رخ بینندگان تلویزیونی کشید. کریم باقری عصر شنبه بار دیگر همه نگاه ها را به سوی خود کشاند. اوغلان واقعی به راستی لقبی شایسته برای کریم است. آیا بهتر از او سراغ دارید
▪ محمد عباسی
گفته بود این فصل را چنان آغاز می کند که مدیران برق شیراز راهی جز حفظ او در حوزه مربیگری برق نداشته باشند. محمد عباسی مرد محبوب شیرازی ها مدت ها به دنبال چنین فرصتی بود تا همچون غلام پیروانی نامی برای خود در فوتبال شهرش پیدا کند. عباسی حالا تا تبدیل شدن به محبوب هواداران برق شیراز فاصله ای ندارد. عباسی نمی خواهد مثل ملوان فصل پیش باشد و حرکتی جدی را آغاز کرده است.
▪ مصطفی شهرکی
تنها یک دقیقه پس از ورود به میدان گل ۳ امتیازی اش را به ثمر رساند تا در قاب چشمان کارشناسان لیگ جا بگیرد. مهاجم شماره ۱۷ ابومسلم طلایی ترین تعویض هفته لقب گرفت. شهرکی جوان از این پس وظیفه دشوارتری بر دوش خواهد داشت چرا که هرگاه وارد میدان شود هواداران سیاه جامگان مشهدی از او توقع گلزنی دارند. آیا او می تواند
▪ منصور ابراهیم زاده
ابراهیم زاده در دسته مربیانی است که در سازندگی و ساختن تیمی با پتانسیل های بالا تبحر بسیاری دارد. برتری شاگردان او در تهران بار دیگر صحه گذاشت بر این ادعا که ابراهیم زاده می تواند از بازیکنان جوان و کم تجربه تیمی قابل احترام و مدعی را بسازد. هفته پیش این را نوید دادیم که ذوب آهن برای قهرمانی آمده است و حالا انگار این ادعا در حال اثبات شدن است.
▪ پرویز مظلومی
هیچ کس از پرویز مظلومی توقع ندارد با تیمی همچون مس کرمان بازنده باشد برای همین او در هفته نخست در میان بدترین ها قرار گرفت اما حالا که او با ۴ گل استقلال اهواز را در هم می کوبد بار دیگر در صف بهترین ها قرار می گیرد تا ناکامی هفته گذشته را از ذهن هوادارانش پاک کند. آیا مس کرمان با اندیشه های او حرکتی رو به بالا خواهد داشت منتظر می مانیم.
● بازنده ها
▪ وینکو بگوویچ
وینکو مربی خوبی است اما او برای موفقیت در فوتبال ایران نمی تواند از ابزار جنگ لفظی با مخاطبانش بهره بگیرد. بگوویچ فصل پیش با رفتارش جنجال بسیاری در لیگ به راه انداخت و حالا پس از اولین شکست باید آرام آرام منتظر واکنش های پرخاشگرانه او باشیم. وینکو با تاکیتیک های غلطش عصر شنبه عامل اصلی شکست پاس مقابل پرسپولیس بود.
▪ محمد احمدزاده
شاید هنوز هم آثار برف سنگین زمستان ۸۶ در ملوان باقی مانده است که محمد احمدزاده قادر نیست تیمش را از فضای موجود خارج کند احمدزاده شاید خیلی زود افسوس روزهایی را بخورد که سرمربی ملوان بود و دیگر کاری از دستانش برنیاید. شنیده می شود شمارش معکوس برای او آغاز شده است. آیا محمد احمدزاده این تهدید را جدی می گیرد منتظر واکنش او می مانیم.
▪ شهرام شفیع زاده
شاید می پرسید چرا شهرام شفیع زاده و چرا رضا احدی نه ! پاسخ این است که مدیریت غلط و ناتوانی در برنامه ریزی تنها دلیلی است که استقلال اهواز را به این روز دچار کرده است. استقلال اهواز از دو ماه پیش تاکنون هنوز نتوانسته گزینه مربیگری اش را پیدا کند و شاید فضای کاری به وجود آمده در استقلال طوری است که کسی رغبت کار کردن ندارد.
▪ علی اصغر مدیرروستا
این را می دانیم که کامران صاحب پناه، مدیرعامل باشگاه پیکان در مقابل شکست ها کاسه صبرش خیلی زود لبریز می شود، برای همین به علی اصغر مدیر روستا هشدار می دهیم که دیگر در خانه مغلوب حریفان نشود چرا که ممکن است زودتر از هفته پنجم مجبور شود جایگاهش را به مربی دیگری تحویل دهد. مدیر روستا اگر علاقه ای برای ماندن در پیکان دارد باید این باخت را جدی بگیرد.
▪ خسرو حیدری
سرانجام می رسیم به پسری که با بازی ضعیفش ۹۰ دقیقه سوهان اعصاب هواداران استقلال بود. خسرو حیدری عصر شنبه ضعیف ترین بازیکن استقلال در رشت بود. سردرگمی«بخوانید گیجی!» مهم ترین عاملی بود که باعث افت پیستون راست تخصصی استقلال شده بود. حیدری باید به خوبی بداند در این استقلال پر مهره جایی برای اشتباه کردن ندارد.
● چهره های ویژه
▪ بیژن ذوالفقارنسب
ذوالفقارنسب که خیلی ها او را منتقد امیر قلعه نویی می دانستند پیش از بازی سرمربی استقلال را در آغوش کشید و در جریان بازی با اجرای یک شیوه هجومی شکست استقلال را در ورزشگاه سردار جنگل رقم زد.
ذوالفقارنسب در هفته دوم همه فاکتورهای چهره ویژه هفته را داشت.
سرمربی پگاه اگرچه از عملکرد استقلال تعریف و تمجید کرد اما واقعیت این است که پگاه تیم خوبی بود و با شایستگی ۳ امتیاز را گرفت. مبارک دکتر و رشتی ها باشد.
▪ امیر قلعه نویی
به این فکر می کند که چرا علی دایی اجازه نداد حسین کاظمی و وحید طالب لو را در اختیار داشته باشد امیر روی روی بازیکن سالاری حساسیت بسیاری دارد اما او و همه ما می دانیم که وجود طالب لو و حسین کاظمی می توانست کمک حال استقلال در رشت باشد. امیر قلعه نویی پس از بازی به نشانه اعتراض سیاست های حاکم در تیم ملی را مورد نقد قرار داد و به این تصمیم ها اعتراض کرد. امیر که همواره در جبهه موافق قرار می گرفت اعتراضش را به شکل رسمی به استحضار همه رساند اما ژنرال نباید فراموش کند که خود در این شکست نقش کلیدی داشت.
▪ مهدی شیری
مهدی شیری در دوهفته گذشته لیگ ۳ بار گلزنی کرد تا نقش کلیدی خود را در برق شیراز به همه نشان دهد شیری که انگار فقط در برق شیراز می تواند همان مهدی شیری معروف باشد صفحه دوم لیگ برتر را تحت تاثیر نام خود ورق زد.
شیری این روزها در شیراز عصای دست محمد عباسی است. شاید این روزها استقلال اهواز به داشتن بازیکنی همچون او غبطه بخورد و شاید هم ملوان ضعف نداشتن چنین بازیکن را احساس کند.
▪ حنیف عمران زاده
مدافعی که همگان تصور می کردند سد محکمی مقابل پرسپولیس خواهد بود با اشتباه وحشتناکش یار دروازهم پرسپولیس شد و دست حریف را برای کسب یک پیروزی بزرگ باز گذاشت. حنیف عمران زاده در هفته دوم هم به خودش لطمه زد و هم تیمش را به ورطه سقوط کشاند. عمران زاده نشان داد مرد بازی های بزرگ نیست و از این پس باید در بازی های حساس پاس همدان بیشتر به حرکات او دقیق شد. خطای هند بچگانه عمران زاده مقابل پرسپولیس اوج بی تجربگی این بازیکن را به نمایش گذاشت.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید