پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

لیگ ایرانی، لیگی هیجانی!


لیگ ایرانی، لیگی هیجانی!
امسال فوتبال ایران لیگ پر هیجان و پرفشاری را شاهد خواهد بود که در آن از بهترین و شاخص ترین بازیکنان فوتبال و تیم ها حضور دارند و بر کیفیت لیگ برتر خواهند افزود. فوتبالی پراز هیجان، استرس و شادی و غم که تیم های هم زور برای بردن و شکست دادن حریف به هر حربه ای دست می زنند و به نوعی می خواهند اقتدار و صلابتشان را نشان دهند. فوتبالی که در آن هوادار از دیدن مسابقاتش سیراب می شود و رقابت تنگاتنگ به آن جلوه ای خاص می بخشد.
▪ استقلال با امیر قلعه نویی فکرهای بزرگی در سر دارد، او می خواهد تلافی فصلی را که از آسیا حذف شد این بار جبران کند و برای همین با همراهی تیم همیشگی اش در نیمکت مربیگری برنامه های فراوانی برای ۳ جام پیش رو دارد.
نظری جویباری و فتح الله زاده با خریدهای خوبی که در فصل نقل و انتقالات کرده اند در فکر شروعی رویایی و پایانی خوش برای فصل هستند و امیر قلعه نویی هم برای نشان دادن توانایی های فنی و تاکتیکی باید در مقابل مربیان خوبی چون فیرات، قطبی، یاوری و خیلی های دیگرزورآزمایی کند. استقلا ل که بازی اول را با پیروزی پشت سر گذاشته بود این بار در رشت و مقابل پگاه شکست خورد تا سران آبی به فکر حل مشکلا ت خود بیافتند و امیرخان بیش از بیش به فکر فرو برود.
▪ پرسپولیس با افشین قطبی بازگشته است و این بار می خواهد قول قهرمانی آسیا را به هوادارانش بدهد، مصطفوی با هیات مدیره همراهش و البته مرد اقتصادی این جمع یعنی حسین هدایتی تیمی رویایی را برای پرسپولیس بسته اند که با جذب توره، منصوری و شیری تیمی قدرتمند و ترسناک را برای این فصلتدارک دیده است.
این بار پرسپولیس با« قلب شیر» و قدرتی بیشتر والبته تنشی کمتر در فکر فصلی رویایی و دست و پنجه نرم کردن با حریفان ایرانی و آسیایی است و مطمئنا باز هم شاهد حضور جمع کثیری از مردم در ورزشگاه ها خواهیم بود. پرسپولیسی که در بازی اول سایپا را برده بود در بازی دوم و در غیاب تماشاگرانش پاس همدان را با ۳ گل له کرد تا هواداران محرومش عطش دیدن بازی های این تیم را حس کنند.
▪ سپاهان تبدیل به قطب سوم فوتبال ایران شده است و این بار با سرمربیگری دوست نزدیک علی دایی و البته حمایت اصفهانی ها قصد دارد بار دیگر طعم قهرمانی را بچشد، فیرات با این حال کار سختی برای حفظ روند و موقعیت آینده سپاهان دارد اما با جذب بازیکنان کارآمد و در خدمت تیم می تواند تفکر سیستماتیک آلمانی فیرات را در فوتبال ایران پیاده کند و بتواند همچنان در صدر جدول رقابت های لیگ قدرت نمایی کند. سپاهان در هفته دوم به لطف اردوی تیم ملی برای بازی های غرب آسیا به میدان نرفت.
▪ از دیگر تیم ها نیز نباید غافل شد، فولاد انگیزه ای فراوان برای لیگ دارد، ذوب آهن با ابراهیم زاده فکرهای بزرگی در سر دارد،. پیام و خداداد نمی خواهند به راحتی به هر تیمی راه بدهند و دیگر تیم ها هم مطمئنا زنگ تفریح نیستند.
مس کرمان هم با ۴ گلی که به استقلا ل اهواز زد نشان داد که حرف های زیادی برای گفتن در این فصل خواهد داشت. عجب لیگی خواهد شد با این همه تیم های خوب وقدرتمندی که راه را برای تیم ملی قوی و با صلابت باز می گذارد.با این وضعیت خوشا به حال فوتبال ایران و علی دایی که نشان داده به این لیگ چشم امید دارد!
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید