شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

چگونه با نوزادمان سفر کنیم


چگونه با نوزادمان سفر کنیم
خواه با هواپیما و خواه با اتومبیل شخصی، چه مسافرتی کوتاه در مسافتی نه چندان دور و چه سفری طولانی، در هر صورت مسافرت با نوزادان نیاز به تمهیداتی خاص دارد.
به گزارش ایونا، شما هم اگر قرار است با نوزاد خود سفر کنید به کار گرفتن این نکات می تواند مفید باشد:
حتی اگر قرار است فقط بعد از ظهر یک روز تعطیل یا یک روز در آخر هفته از خانه دور باشید، نکته اساسی درباره مسافرت با نوزاد این است که همواره برای همه چیز آماده باشید. شاید در اولین ماه های تولد فرزندتان دوست دارید بیشتر در خانه بمانید.
درست است که نوزادان آمادگی بیشتری برای ابتلا به انواع عفونت ها و بیماری های مسری دارند; اما این به این معنی نیست که باید آنها را قرنطینه کرد. تنها کافی است مراقب مکان هایی که به آنجا سفر می کنید و مردمی که با آنها ملاقات می کنید باشید.
اگر قرار است مسافرت و تعطیلات طولانی داشته باشید، آن را با برنامه های نوزاد خود تنظیم کنید. مکان هایی را انتخاب کنید که خانوادگی و برای نوزادان مناسب باشد. احتمالا جایی که بتوانید در آنجا اقامت کنید و برنامه های روزمره خود را ادامه دهید مانند اتاق های سوییت هتل یا کابین ها و خانه های اجاره ای یا استراحتگاه هایی که بویژه برای خانواده ها ایجاد شده اند. در این مکان ها امکانات و تسهیلات بیشتری وجود دارد و می تواند مسافرت را آسان تر و نگرانی های شما را کمتر کند.
به هر کجا که بروید، در قدم اول به تعداد مناسبی کهنه و پوشک بچه نیاز دارید. همیشه در هر مسافرتی این احتمال وجود دارد که با موقعیت های پیش بینی نشده ای مواجه شوید بنابراین به کیفی نیاز دارید که حتی الامکان وسایل مورد نیاز برای چنین موقعیت هایی را همراه داشته باشید.
در این صورت، موضوعات پیش پا افتاده تبدیل به یک مشکل بزرگ نخواهد شد. تعداد زیادی پوشک و کهنه بچه، دستمال، پماد، حوله های کاغذی و دستمال نخی، یک تشک برای عوض کردن بچه، یک پتو، پستانک و لباس به تعداد لازم را در کیف بگذارید.
داروهای مورد نیاز را فراموش نکنید: آسپرین بچه، دندان گیر و دیگر وسایلی که ممکن است کودک در زمان سینه خیز و چهار دست و پا رفتن به آنها نیاز داشته باشد. خوراکی هایی برای میان وعده های غذایی و کرم ضد آفتاب از وسایل ضروری برای نوزاد است که می تواند مورد استفاده مادران نیز قرار گیرد.
فهرستی از تلفن های ضروری را برای مواقع مورد نیاز همراه داشته باشید. هر چیز را جداگانه در کیسه های پلاستیکی بسته بندی کنید تا هم وسایل شما مرتب باشد و هم بتوانید از آنها برای قرار دادن پوشک های کثیف و لباس های خیس شده استفاده کنید. اگر مسافرت شما هوایی است با پزشک کودک خود مشورت کنید و مطمئن شوید پرواز برای او مضر نیست. بیشتر کودکان سالم مشکلی برای مسافرت های هوایی ندارند، اما بهتر و عاقلانه تر است که برای اطمینان بیشتر با پزشک کودک خود مشورت کنید.
پروازهای بین المللی اغلب تخفیف زیادی برای بلیت های نوزادان تخصیص می دهند; اما پروازهای داخلی این امکان را برای کودک یا نوزاد فراهم کرده اند که در بغل شما به رایگان پرواز کنند.
در زمان تهیه بلیت و رزرو صندلی این نکات را به یاد داشته باشید تا مسافرت برای شما آسان تر شود: صندلی های جلو را بخواهید برای این که جای بیشتری برای دراز کردن پای خود داشته باشید، در زمان هایی سفر کنید که ترافیک مسافر کمتر است و در نتیجه شما شانس بیشتری دارید تا از صندلی های خالی مجاور برای گذاشتن وسایل و ساک بچه خود بهره گیرید و تا حد امکان از پروازهای مستقیم استفاده کنید. از آنجا که محیط ها و برنامه های ناآشنا ممکن است الگوی خواب کودک شما را به هم بزند، پتوی مورد علاقه یا اسباب بازی ای که به او آرامش دهد را همراه داشته باشید.
به علاوه برای جلوگیری از گوش درد های کودک که در نتیجه تغییرات فشار هوا ایجاد می شود، نوزادان باید در زمان نشست و برخاست هواپیما در حال مکیدن باشند بنابراین سعی کنید برنامه تغذیه او را بر این اساس زمان بندی کنید یا در هنگام برخاستن یا فرود آمدن هواپیما به او پستانک یا خوراکی های دیگر بدهید.
اگر در یک هتل یا اقامتگاه ساکن شده اید، کمتر کار کنید تا بتوانید تعطیلات آرامش بخشی داشته باشید. از قبل پیش بینی کنید که در صورت لزوم تخت بچه قابل حمل همراه داشته باشید. در بعضی مکان ها می توانید صندلی بچه و دیگر لوازم مورد نیاز را کرایه کنید. برای اقامت های طولانی مدت بهتر است این کار را انجام دهید. به محض رسیدن اوضاع را با توجه به شرایط نوزاد خود بررسی کنید.
نخ ها و طناب های خطرناک و وسایل شکستنی را دور از دسترس او بگذارید، وسایل نظافت را در قفسه های بالایی کمدها قرار دهید و مواظب پریزهای برق باشید. سرانجام اگر اتومبیل کرایه می کنید یک صندلی کودک برای نوزاد خود تعبیه کنید .
مسافرت با اتومبیل برای نوزاد کمی سخت است; اما با احتیاط های لازم و برنامه ریزی قابل انعطاف می توانید از آن لذت ببرید.
او را در جای خود قرار دهید و کرم ضد آفتاب، عینک ضد آفتاب، آفتاب گیر، اسباب بازی و خوراکی همراه داشته باشید و بدقت توجه کنید که همه چیز بخوبی پیش رود. همیشه وسایل ضروری مورد نیاز برای اتومبیل و نوزاد خود از جمله یک چراغ قوه، بطری آب، یک پتو، لباس های مورد نیاز و پوشک های اضافی در صندوق عقب داشته باشید. فراموش نکنید هر چند ساعت یک بار توقف و کمی استراحت کنید. کودک شما از این که در یک صندلی بنشیند و فقط یک منظره را ببیند خسته می شود. بنابراین توقف کنید و در طول مسیر از سفر خود لذت ببرید.
منبع : آسمان پارس


همچنین مشاهده کنید