جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

روی خط پکن ۲۰۰۸


روی خط پکن ۲۰۰۸
● عسگری و میزبانی از خط پایان عبور کردند
حسین عسگری و قادر میزبانی برای اولین بار از خط پایان رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های المپیک عبور کردند. رقابت های دوچرخه سواری در ماده جاده شنبه گذشته به مسافت ۲۴۴ کیلومتر و در مدت زمان ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه برگزار شد و حسین عسگری و قادر میزبانی موفق شدند برای نخستین بار در طول تاریخ المپیک از خط پایان عبور کنند. عسگری مسافت ۲۴۴ کیلومتری را در زمان ۶ ساعت و ۳۴ دقیقه و ۲۲ صدم ثانیه طی کرد و در مکان پنجاه و دوم فهرست ۱۴۲ نفری قرار گرفت. این در حالی است که قادر میزبانی دیگر دوچرخه سوار ایرانی با زمان شش ساعت و ۳۹ دقیقه و ۴۲ صدم ثانیه در جایگاه ۷۹ قرار گرفت اما مهدی سهرابی دیگر دوچرخه سوار ایرانی نتوانست از خط پایان عبور کند. در رشته جاده ساموئل سانچس از اسپانیا، دیوید ربلین از ایتالیا و فابین کانسلارا از سوئیس مدال های طلا، نقره و برنز را دریافت کردند.
● مهرابی در بدمینتون مغلوب حریف چین تایپه ای شد
مسابقات بدمینتون بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن هم شنبه گذشته شروع شد و در نخستین روز بازیها تنها نماینده ایران در این رقابت ها مقابل حریفی از چین تایپه قرار گرفت. در این دیدارها که به صورت حذفی بر گزار می شود کاوه مهرابی از کشورمان با بدمینتون باز چین تایپه ای مسابقه داد و دو بر صفر مغلوب حریف خود شد. در این بازی سینگ ۲۱ بر ۱۶ و ۲۱ بر ۱۲ توانست برابر مهرابی از کشورمان به پیروزی برسد و به مرحله بعدی رقابت ها راه یابد.
● حاجی آخوندزاده حذف شد
جودوکار وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی ایران در گروه بازنده ها دومین مبارزه خود را واگذار کرد و از جدول مبارزات این وزن در مسابقات جودو بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن حذف شد. مسعود حاجی آخوندزاده، جودوکار وزن ۶۰- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در دومین مبارزه خود در گروه بازنده ها به مصاف سوبیروف از ازبکستان رفت و با اختلاف یک اخطار مبارزه را به حریف خود واگذار کرد. حاجی آخوندزاده با تحمل این شکست از جدول مسابقات حذف شد تا جودو کشورمان همچنان در حسرت کسب مدال المپیک بماند.
پیروزی بسکتبال مردان استرالیا بر روسیه سفید
تیم بسکتبال مردان استرالیا شنبه گذشته در گروه نخست و در آغاز مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۰۸ با ۸۳ بر ۶۴ روسیه سفید را مغلوب خود کرد.
● وزنه برداری چین با مدال طلا شروع کرد
نماینده چین در وزنه برداری بانوان، مدال طلای وزن ۴۸ کیلوگرم را تصاحب کرد. چن شیشیا، زن چینی در وزن ۴۸ کیلوگرم موفق شد طلای این وزن را برای کشورش به ارمغان بیاورد. او روی پیراهنش نوشته بود: زنده باد چین و با بالابردن وزنه ۹۵ کیلوگرمی یک ضرب و ۱۱۷ دو ضرب، موفق شد در مجموع با ۲۱۲ کیلوگرم طلا را تصاحب کند. نخستین طلای چین در وزنه برداری بانوان به دست آمد. ترکیه در این وزن به رتبه دوم رسید و ازکان سیبل مدال نقره را بر گردن آویخت. وزنه برداری از تایوان مدال برنز را تصاحب کرد.
● پیروزی استرالیا در بازی افتتاحیه بسکتبال زنان
رقابت های بسکتبال زنان المپیک پکن با پیروزی تیم استرالیا آغاز شد. این رقابت ها صبح شنبه با بازی تیم های استرالیا و بلاروس آغاز شد. تیم استرالیا با نتیجه ۸۳ بر ۶۴ به پیروزی رسید. یله نالوی چانکا از این تیم با کسب ۱۳ امتیاز، بهترین بازیکن میدان بود. تیم استرالیا در المپیک آتن صاحب مدال نقره شد. تیم ملی بسکتبال زنان نیوزلند نیز مقابل تیم مالی به پیروزی رسید. در دومین بازی روز نخست رقابت های بسکتبال زنان المپیک پکن، نیوزلند به مصاف مالی رفت و
۷۲ بر ۸۶ به پیروزی رسید. این دیدار از گروه دوم رقابت ها برگزار شد. آنگالا مارینو از نیوزلند با کسب ۱۹ امتیاز، بهترین بازیکن میدان شد. تیم زنان بلاروس نیز برای نخستین بار در این دیدارها شرکت کرده است. از طرفی تیم ملی بسکتبال زنان چین مقابل اسپانیا به برتری رسید. در یک جدال بسیار نزدیک، تیم ملی بسکتبال بانوان چین توانست ۶۷ بر ۶۴ مقابل اسپانیا به برتری برسد. چین در کوارتر اول ۱۶ بر ۱۵ پیش افتاد. این تیم در وقت دوم نیز درخشید و ۱۹ بر ۹ پیروز شد. اسپانیا در کوارتر سوم ۲۰ بر ۱۵ به پیروزی رسید و نتیجه را به تساوی نزدیک کرد. این رقابت نزدیک در کوارتر چهارم و پایانی به شدت دیدنی بود. چین در مجموع و با نتیجه ۶۷ بر ۶۴ اسپانیا را مغلوب کرد. تیم ملی بسکتبال زنان اسپانیا از امیدهای اروپا در المپیک بود. آلبا تورنس با وجود شکست اسپانیا با کسب ۱۸ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد.
● بدمینتون اسپانیا گام اول را بلند برداشت
نماینده اسپانیا در بدمینتون موفق شد در مسابقه نخست، حریفی از استرالیا را شکست دهد. یوهانا مارتینس، ورزشکار محبوب اسپانیا در دو ست پیاپی و با نتایج ۲۱ بر ۹ و ۲۱ بر ،۱۶ مقابل ارین کارول به برتری دست پیدا کرد. مارتینس ۲۷ ساله برای اولین بار در تاریخ بدمینتون اسپانیا در المپیک درخشیده و مدعی حضور در جمع ۴ نفر برتر زنان است. وی باید با برنده آلمان و اندونزی بازی کند و اگر در آن مسابقه پیروز شود، به مرحله یک هشتم نهایی انفرادی خواهد رسید.
اولین مدال طلای مسابقات نصیب چک شد
تیرانداز جمهوری چک نخستین طلای المپیک ۲۰۰۸ پکن را به دست آورد. کاترینا امونس، تیرانداز جمهوری چک موفق شد نخستین طلای این دوره را تصاحب کند. وی در تفنگ بادی ۱۰ متر به این مهم دست پیدا کرد و توانست جدول مدال ها را در روز نخست به سمت چک سنگین کند. امونس در المپیک آتن به مدال برنز دست پیدا کرده بود و پس از ازدواج با مت امونس امریکایی تیرانداز معروف این کشور، تصمیم گرفت درخشش قابل توجهی در المپیک داشته باشد. وی مدال خود را به همسرش تقدیم کرد.
حورا شکیبی ممتاز
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید