سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

المپیک ۲۰۰۸ رسما افتتاح شد


المپیک ۲۰۰۸ رسما افتتاح شد
مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره رقابت های المپیک تابستانی، از ساعت ۸ و ۸ دقیقه و ۸ ثانیهء به وقت محلی - برابر با ساعت ۱۶ و ۳۸ دقیقه و ۸ ثانیه به وقت تهران در ورزشگاه اصلی بازی ها موسوم به آشیانه پرنده آغاز شد. شعار این دوره از رقابتها «رؤیای یک جهان، صلح و آرامش» است.
در این دوره از بازی ها ، ورزشکاران ۲۰۵ عضوِ کمیته بین المللی المپیک، در ۱۷ روز ، در ۲۸ رشته و ۳۰۲ ماده با هم به رقابت می پردازند. کشور میزبان، یعنی چین، با ۶۳۹ ورزشکار بیشترین و گرانادا ، نائورو ، توگو ، گینه و هاییتی با یک ورزشکار ، کمترین شرکت کننده را در این رقابت ها دارند. کاروان کشورمان هم با ۵۵ ورزشکار در مسابقات امسال شرکت دارد.
● «آخوندزاده» و جدال در گروهی دشوار
مسابقات جودو بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن به طور رسمی از امروز در سالن دانشگاه علوم و فناوری پکن آغاز خواهد شد.در نخستین روز این پیکارها، مسابقات وزن ۶۰- کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد که مسعود حاجی آخوندزاده، نماینده جودوی ایران در این وزن خواهد بود.
«هیرواوکا» از ژاپن، «»گریگ فالو» از انگلستان، «روسلان کشیماخوف» از روسیه، «دیمیتری دراگین» از فرانسه، «روبن هوکس» از هلند، «نستور خرگیانی» از گرجستان، «لودوویک پاشیر» از اتریش و «ساگان باتار» از مغولستان را می توان از اصلی ترین حریفان حاجی آخوندزاده دانست، ضمن اینکه نماینده ایران از سابقه مصاف با بسیاری از این بزرگان برخوردار است.
● لاتینها با پیروزی آغاز کردند
مسابقات فوتبال المپیک پکن با انجام چند دیدار آغاز شد که در مهمترین دیدارها، تیمهای فوتبال آرژانتین و برزیل مقابل رقبای خود به برتری دست یافتند.
در گروه A این مسابقات آرژانتین موفق شد با گلهای لیونل مسی (۴۳) و لاتارو آکوستا (۸۶) مقابل تک گل سکو سیسه (۵۳) مقابل تیم ساحل عاج به برتری برسد.
در گروه C نیز تیم فوتبال امید برزیل که در ترکیب خود از وجود رونالدینیو بهره می برد، در شانگهای به دیدار بلژیک رفت و با تک گل دقیقه ۷۹ هرنانس مقابل حریف اروپایی خود به برتری رسید.
بلژیک در حالی مغلوب برزیل شد که از دقیقه ۷۲ به دنبال اخراج وینست کمپانی ۱۰ نفره و با اخراج مروان فیلانی در دقیقه ۸۸ با ۹ بازیکن به بازی ادامه می داد.
● نتایج سایر دیدارها:
۱) گروه A
▪ صربستان یک - استرالیا یک
۲) گروه B:
▪ هلند صفر - نیجریه صفر
▪ ژاپن صفر- آمریکا یک
۳) گروه C:
▪ چین یک - نیوزیلند یک
۴) گروه D:
▪ ایتالیا ۳ - هندوراس صفر
▪ کره جنوبی یک - کامرون یک
این رقابتها فردا با برگزاری هشت دیدار پیگیری می شود.
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید