چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


تکلیف کمدی تازه محمد متوسلانی هنوز روشن نیست


تکلیف کمدی تازه محمد متوسلانی هنوز روشن نیست
محمد متوسلانی پس از ۱۵ سال سرانجام سال گذشته پشت دوربین رفت و فیلم سینمایی«تعطیلات پایان هفته»را در ژانر کمدی ساخت که این فیلم با گذشت یکسال از پایان تولیدش هنوز به اکران در نیامده است.
این حسن شکوهی بازیگر و مجری طرح این فیلم دلیل به نمایش در نیامدن این فیلم را چنین مطرح می کند:« اواخر سال گذشته تقاضای پروانه نمایش فیلم را ارائه دادیم ، اما فیلم با دو اصلاحیه کوچک روبه رو شد که آنها را اعمال کردیم و نسخه جدید را مجددا ارائه دادیم که متاسفانه هنوز این نسخه مورد بازبینی قرار نگرفته و به همین دلیل پروانه نمایش صادر نشده است.»
تاخیر در صدور پروانه نمایش موجب شده تا دست اندرکاران این فیلم زمان هایی را که برای اکران آن در نظر داشتند را از دست بدهند. آن ها اکران تابستان و سپس عید فطر را برای نمایش عمومی این فیلم در نظر گرفته بودند با توجه به شرایط پیش آمده آن ها بازهم امیدوار هستند که در ایام باقی مانده سال زمان مناسبی برای نمایش عمومی فیلم به دست بیاورند. شکوهی در این باره می گوید:« ما فعلا منتظر دریافت پروانه نمایش هستیم ، چراکه به محض صدور مجوز اکران بلافاصله با سینماداران وارد مذاکره می شویم تا قرار داد اکران فیلم را منعقد کنیم و مطمئن هستم که فیلم دارای جذابیت های بالقوه ایی است که سینمادران را برای عقد قرارداد ترغیب می کند.»
از صحبت های شکوهی چنین برمی آید که او به فروش این اثر خیلی امیدوار است، فیلمی که او آن را فیلمی شیرین توصیف می کند اما وقتی پای پیش بینی به میان می آید و از او می پرسیم که آیا این فیلم با توجه به جذابیت هایش می تواند در جذب مخاطب موفق باشد یا خیر می گوید:«فروش هیچ فیلمی را نمی توان از قبل پیش بینی کرد ،به نظر من باید نفس تماشاگر به فیلم بخورد تا مشخص شود که به ذائقه او نزدیک است یا خیر.در واقع اگر فیلم بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند گلیم خودش را از آب بیرون کشیده و می تواند به گیشه خوبی دست پیدا کند.»
این فیلم پس از پایان مرحله فیلمبرداری از «تعطیلات پایان هفته» به «هرچی دلت بخواد» تغییر نام داده است شکوهی دلیل این تغییر نام را چنین بازگو می کند:« با بچه ها که صحبت می کردیم همه بر این باور بودند که نام تعطیلات چندان گیشه‌ایی نیست و بهتر است که تغییر کند،که در پایان فیلمبرداری این تصمیم را عملی کردیم و نام «هرچی دلت بخواد» را برای آن انتخاب کردیم. دلیل انتخاب این نام هم به این خاطر بود که در طول فیلم دیالوگ هایی مثل «هرچی تو بخوای»،«هرچی تو بگی» و...بین شخصیت های فیلم ردوبدل می شد ، براین اساس این نام را برگزیدیم.»
متوسلانی این فیلم را بر اساس فیلمنامه ایی از خشایار الوند جلوی دوربین برده ودرآن به روایت قصه ایی پرداخته که ماجراهای آن در یک شبانه روز اتفاق می افتد. داستان فیلم با دزدیده شدن خودرو راننده جوانی توسط دختری شروع می شود.او فقط ۲۴ ساعت مهلت دارد که خودرو را که متعلق به صاحب کارش است را پیدا کند چراکه در این صورت کار و اعتبارش را از دست می دهد.
در فیلم «هرچی دلت بخواد» حسن شکوهی در کنار لادن مستوفی و مجید صالحی نقش های اصلی کار را بر عهده دارند وساعد هدایتی، علی کاظمی، بهمن دان، محمدابهری، سعید پیردوست و زهره صفوی دیگر بازیگران این فیلم هستند. فیلم جدید متوسلانی توسط آرش معیریان تدوین شده و فرشید کیخسروی موسیقی متن آن را ساخته است. دیگر عواملی که در تولید این پروژه همکاری داسته اند عبارتند از:
▪ مدیر فیلمبرداری: مجتبی رحیمی،
▪ طراح چهره پردازی: بیژن محتشم،
▪ طراح صحنه ولباس: افسانه صمد زاده،
▪ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهدی صحرایی،
▪ مدیر صدابرداری: بابک اخوان،
▪ مجری طرح و مدیرتولید: حسن شکوهی،
▪ عکاس: امیر عابدی،
▪ مدیر تدارکات: علی کاظمی ،
▪ سرمایه گذار: عارف فیلم
▪ تهیه کننده: هوشنگ نوراللهی
منبع : سایت خبری ـ تحلیلی سینمای ما


همچنین مشاهده کنید