جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

این چهار نفر


این چهار نفر
بی تردید، مهاجمان تیمهایی که هافبکهای بهتری را به خدمت گرفته و کمربند خط میانی خود را محکم بسته اند، شانس بیشتری برای کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر دارند. مهاجمانی که پس از سپری کردن یک فصل موفق در سال گذشته، به تیمهای بزرگتر آمده اند تا با حمایت هافبکها، چشم به آقای گلی لیگ برتر و البته پوشیدن پیراهن تیم ملی در فصل پیش رو داشته باشند.
۱) ابراهیم توره:
او همان بازیکنی است که فصل گذشته با کمک هافبکهای نه چندان مطرح پیکان که مطرح ترین آنها محمد رضا طهماسبی بود، دروازه اکثر تیمهای مدعی را باز کرد و با ۱۳ گل زده، سومین گل زن لیگ برتر لقب گرفت. توره حالا به تیمی آمده که جمعی از بهترین و آماده ترین هافبکهای فوتبال ایران را در خط میانی خود دارد.
بازیکنانی مثل منصوری، نوری، بادامکی، نیکبخت و پتروویچ که فصل گذشته با پاسهای طلایی خود بارها اولروم را در موقعیت گل زنی قرار دادند و قرار است در فصل جدید این کار را برای یک مهاجم سیه چرده دیگر نیز انجام دهند.توره در دو بازی دوستانه در امارات با چهار پاس گل و پنج گل زده، قطبی را به احساس نشدن جای خالی محسن خلیلی امیدوار کرد.
با توجه به مصدومیت خلیلی، می توان گفت: ابراهیم توره شانس اول آقای گلی در فصل آتی به شمار می رود.
۲) صابر میرقربانی:
مهاجم تند و تیز و خوش تکنیک فصل قبل نفت آبادان که با وجود سقوط تیمش به لیگ یک، نمایش نسبتاً خوبی داشت. نفت در طول فصل گذشته با مشکلات متعددی رو به رو بود، به طوری که سه مربی مختلف را روی نیمکت خود دید، اما صابر میرقربانی بدون توجه به تمامی این مسائل، با ۱۱ گل زده و شش پاس گل و گرفتن چهار پنالتی، بهترین بازیکن این تیم در فصل گذشته بود.
نکته کلیدی در مورد او، ثبات و روند کم فراز و نشیبی است که در تیمهای مس و نفت بروز داد و همین عامل می تواند او را به عنوان یکی از جدی ترین گزینه های کسب عنوان آقای گلی مطرح کند. عباس آقایی، کیانوش رحمتی، ابراهیم صادقی، حسین کعبی و آشتیانی، حمایت کننده های میرقربانی در سایپا هستند. رقابت او و ابراهیم توره برای تصاحب کفش طلا، یکی از جذابیتهای لیگ برتر در لیگ هشتم خواهد بود.
۳) هادی اصغری:
در طول سه فصل حضور در راه آهن، نام او به عنوان بهترین گلزن این تیم مطرح شد. اصغری فصل قبل چند بازی تیمش را از روی نیمکت دنبال کرد و با انتخاب داوود مهابادی به عنوان سرمربی راه آهن، به ترکیب اصلی بازگشت و با گلزنیهای پیاپی، یکی از عوامل اوج گیری راه آهن در نیم فصل دوم لقب گرفت. اصغری پس از مذاکره با استقلال و پرسپولیس، از سپاهان سردرآورد؛ جایی که جمعی از هافبکهای خلاق لیگ مثل ابوالهیل، حاج صفی، جمشیدیان و پاپی حضور دارند. او درخشش در تیم جدیدش را از بازیهای دوستانه پیش فصل آغاز کرده است و چنانچه پنالتی زن اول سپاهان شود، شانس آقای گلی اش بیشتر هم می شود.
۴) روح ا... بیگدلی:
مهاجم جوان و خونسردی که پس از پیوستن میداوودی به الاهلی امارات، جای خود را در خط حمله استقلال اهواز باز کرد و عملکرد فوق العاده او در نیم فصل دوم باعث شد کسی جای خالی میداوودی را احساس نکند. بیگدلی که فصل گذشته ۱۰ گل برای تیمش به ثمر رساند، امسال به تیم پرستاره مس آمده تا شاید در قالب سیستم هجومی پرویز مظلومی درخشش بیشتری داشته باشد.فرزاد آشوبی، خدابنده لو، فرزاد حسین خانی و زالترون، می توانند در این راه به مهاجم جدید تیمشان کمک کنند.
امیر وفایی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید