سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیک


مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیک
بانکداری الکترونیک یا بانکداری برخط سرویسی است که توسط بسیاری از بانکها و مؤسسات اعتباری ارائه می شود و اجازه می دهد تا تراکنشهای بانکی بر بستر اینترنت و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات رهبری و هدایت شوند.
ادامه نوآوریهای تکنولوژیکی و رقابتی بین سازمانهای بانکی موجود و واردشوندگان جدید، اجازه داده است که صف وسیعتری از خدمات و محصولات بانکی، قابل دسترس باشند و از طریق کانالهای توزیع الکترونیکی به مشتریان خرده و عمده و در مجموع تحت عنوان بانکداری الکترونیک، تحویل داده شوند. گرچه توسعه سریع قابلیتهای بانکداری الکترونیک، علاوه بر منافع، خطرات و ریسکهائی را نیز با خود به همراه دارد.
برای به حداقل رساندن خطرات و ریسکهای قانونی و اعتباری آمیخته با فعالیتهای بانکداری الکترونیکی، بانکها باید به اندازه کافی اقدام به ارائه و افشای اطلاعات بر روی وب سایتهای خود نمایند و مقیاسهای مناسبی را برای اطمینان از وفاداری نسبت به نیازهای مربوط به حریم خصوصی مشتریان در حوزه قضائی که خدمات بانکداری الکترونیک ارائه می دهند، در نظر بگیرند.
نیلوفر منتظر


همچنین مشاهده کنید