پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

پول و قدرت حرف اول را می زند


پول و قدرت حرف اول را می زند
طرفداران لالیگا برای آغاز فصل جدید این رقابت ها لحظه شماری می کنند. تب و تاب این لیگ پرطرفدار اروپا حتی در دوران تعطیلات نیز پر حرارت و شایعات نقل و انتقالات نیز داغ است. هر روز رسانه های دنیا اخبار ضد و نقیضی در مورد حضور بازیکنان جدید در لالیگا را منعکس می کنند. فوتبال همچنان پرطرفدارترین ورزش جهان است و حتی غیر فوتبالی ها نیز هر روز اخبار مربوط به این ورزش را دنبال می کنند. روزنامه ها نیز از این فرصت استفاده می کنند. تا با انعکاس اخبار (چه درست و چه غلط) فوتبال دوستان را جذب خود کنند. موضوع نقل و انتقالات به گونه ای داغ است که حتی مهم تر از اخبار هالیوود به نظر می رسند. اکنون زندگی شخصی ستارگان فوتبال نیز همانند زندگی ستارگان سینما برای مخاطبان جذاب اند و روزنامه های زرد با درج اخبار آنها و انتشار عکس های شخصی ستارگان فوتبال موسوم به عکس های پاپاراتزی مخاطبان را به خوبی جذب می کنند. اخبار مربوط به نقل و انتقالات فوتبال اروپا همیشه با جذابیت های فراوان همراه بوده است چه برسد به اینکه این اخبار مربوط به لالیگا و تیم هایی همچون بارسا و رئال مادرید باشد. در این گزارش به بررسی آخرین نقل و انتقالات در لیگ اسپانیا می پردازیم.
● رئال مادرید
کهکشانی ها که فصل قبل را با قهرمانی به پایان رساندند بار دیگر در راستای اصول اولیه باشگاه رئال( جذب ستارگان فوتبال جهان) گام برداشته اند اما مسوولان این تیم تاکنون نتوانسته اند ستاره ای را جذب کنند.
گارای از تیم راسینگ سانتاندر، دلارد از ختافه و خاوی گارسیا از اوساسونا به رئال پیوسته اند و بالبوآ به بنفیکا و گرانرو به ختافه رفته و جمع کهکشانی ها را ترک کرده اند.
اما رئالی ها همچنان به دنبال کریس رونالدو هستند. موضوع حضور رونالدو در سانتیاگو برنابئو به حدی پرتنش شده است که نزاع میان مسوولان و حتی مربیان دو تیم به وجود آورد. کالدرون که به هواداران رئال قول داده کریس را به مادرید بیاورد از انتقال رونالدو مطمئن است اما الکس فرگوسن می گوید: کریس در اولد ترافورد خواهد ماند و اگر به رئال برود بزرگ ترین اشتباه زندگی اش را مرتکب شده است. خود کریس نیز با چالش جدی روبه رو شده به طوری که در جواب خبرنگاران در مورد این موضوع می گوید: فقط خدا از آینده ام با خبر است.
مسوولان رئال علاوه بر مهاجم منچستر به دنبال جذب دیدیه دروگبا، هونتلار(مهاجم آژاکس) داوید ویا و رافائل فان در فارت هستند.
● بارسلونا
در حال حاضر فضای خوبی در میان طرفداران بارسا حکمفرما نیست. آنها معتقدند که لاپورتا دیگر کارآیی لازم را برای امور مدیریتی این باشگاه ندارد و راسل باید جایگزین لاپورتا شود. پس از ناکامی های اخیر آبی اناری پوش ها رایکارد اخراج شد و پپ گواردیولا سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت و سیاست مسوولان بارسا جذب بازیکن بزرگ و ایجاد تحول جدی در این تیم بوده است. نقل و انتقالات در بارسا خیلی زود شروع شد. کیتا از سویا، کاسرس از ویارئال، دنی آلوس از سویا، پیکه از منچستر یونایتد، گلب از آرسنال و پینتو از سلتاویگو تاکنون به جمع آبی اناری پوش ها پیوسته اند اما نگرانی اصلی انتقال ستارگان این تیم است. زامبروتا به میلان، ادمیلسون به ویارئال، جیوانی دوس سانتوس به تاتنهام، دکو به چلسی، رونالدینیو به میلان، تورام نیز به مارسی و اوالگو به آژاکس منتقل شدند. ستارگان بارسا در حالی نوکمپ را ترک کرده اند که موجی از نگرانی در میان طرفداران بارسا وجود دارد. آیا بارسا می تواند همان تیم هجومی باشد که همه انتظارش را می کشند باید دید گواردیولا چه برنامه هایی دارد وآیا توانایی هدایت آبی اناری پوشان ها را دارد. به نظر می رسد این تیم به شدت به دنبال جذب آدبایور از آرسنال، انریکه از پالمیراس برزیل، ارنانس از سائوپائولو، داوید ویا و سیلوا از والنسیا، کریم بنزما از لیون، آرشاوین از زنیت، پاولیو چنکو از اسپارتاک مسکو، ویتاگو نوس از فلومنزه هستند. آیا بارسا در فصل آتی طلسم ناکامی هایش را می شکند
● ویارئال
ویارئال در فصل گذشته عملکرد خیره کننده ای داشت و توانست بالاتر از بارسا در رده دهم جدول لالیگا قرار بگیرد. مسوولان این تیم به شدت تلاش می کند تا با جذب بازیکنان جدید تیم شان را تقویت کند.
تاکنون اگورن از هامربای، ادمیلسون از بارسا، یورنته از وا یادولید، فلورس از ریوپلاته، آلتیدور از نیویورک رد بولز، ایباگاسا از مایورکا، و اسکودرو از ولس سارزفیلد به جمع زرد پوشان ها پیوسته اند. در همین حال کاموس به بارسا، فیلیپ مانوئل به رئال سوسیه داد ، مابولا به لیل، یان دال توماسون به فاینورد و فوسمی به مایورکا رفته اند. این در حالی است که مسوولان ویارئال همچنین به دنبال عقد قرارداد با ادئو از بتیس و باپتیستا از رئال مادرید هستند.
● اتلتیکومادرید
سفید و قرمزپوشان مادرید پس از نمایش خوب در فصل گذشته به نظر می رسد که تیمی قوی تر از فصل قبل خواهند بود. اویفالوشی، هیتینگا کوپه، سیناما و پائولو آسانسائو به جمع این تیم اضافه شده اند. از بازیکنان مهمی که اتلتیکو را ترک کرد اند می توان به ماریو، زی کاسترو و میستا اشاره کرد که به ترتیب به مایورکا، دپورتیو لاکرونیا پیوسته اند. همچنین گفته می شود دیه گو از وردربرمن، فان درفارت از هامبورگ و ریکلمه از بوکاجونیورز مورد نظر مسوولان اتلتیکو مادرید هستند.
● سویا
قهرمان سابق جام یوفا نتوانست انتظارات را در فصل قبل برآورده کند. با رفتن خوانده راموس قدرت سویا نیز کاهش یافت اما هنوز باید از سویا ترسید. از بازیکنان مطرحی که به این تیم پیوسته اند می توان به فرنادو ناوارو، روماریک و اسکیلاچی نام برد که به ترتیب از مایورکا، ویارئال و لیون آمده اند. همچنین بازیکنان بزرگی که این تیم را ترک کرده اند دنی آلوس پولسن، کیتا و بولهروز هستند. آلوس و کیتا به بارسا پیوسته اند و پولسن نیز عازم یووتنوس شده است. مسووولان سویا همچنین به دنبال کلوچینی از دپورتیوو، برونو از آلمریا و الکسیس از والنسیا هستند. بولهروز نیز به اشتوتگارت پیوسته است.
راسینگ سانتاندر
این تیم درخشش فوق العاده در فصل گذشته داشت و تعجب همگان را برانگیخت. رئال و بارسا در مقابله با این تیم با مشکلات متعددی روبه رو شدند و این تیم نشان داد که حریف دست و پا بسته ای برای حریفان نخواهد بود. بازیکنان مطرحی که تاکنون به این تیم پیوسته اند، زی آنتونیو از بورسیا مونشن گلادباخ، خوانیتو از سویا، پریرا از وئال ریال، کریستین از لاس پالماس می باشند همچنین پلاتوو به نومانسیا و آلوارس به دپورتیو لاکرونیا رفته اند.
● مایورکا
از بازیکنان مطرح جدیدی که به جمع این تیم اضافه شدند می توان به کیتا از الاتحاد عربستان، خوسمی از ویارئال، کورالس از اوساسونا، مارتی از سویا اشاره کرد. فرناندو تاوارو به سویا، دنی گوییسا به فنرباغچه، خوناس به نیوکاسل، ایباگاسا به ویارئال نقل مکان کرده اند. گفته می شود مسوولان این تیم به دنبال جذب ایوان کامپو مدافع بولتون نیز هستند.
● آلمریا
بازیکنان مطرحی که به این تیم اضافه شدند میشل از فلامینگو و خولیو آلوارس از نومانسیا هستند. همچنین فیلیپ ملو مهم ترین بازیکنی است که تاکنون این تیم را ترک کرده و به تیم فیورنتینا پیوسته.
دپورتیوو لاکرونیا
آبی و سفید پوشان دپورتیوو که پیشتر با بازیکنانی نظیر والدون عملکرد خوبی در لالیگا داشتند دیگر آن تیم سابق نیستند. این تیم بازیکنان زیادی را تاکنون جذب کرده که از میان آنها می توان به زی کاسترو از اتلتیکو مادرید اشاره کرد ومسوولان این تیم به دنبال جذب ویلهلمسن از نانت هستند.
● والنسیا
تاکنون حضور دل هورنو از اتلتیکو، دنی ناوارو از مایورکا و فرناندس از اورتون در جمع سفید پوشان والنسیا قطعی شده است. گفته می شود مسوولان این تیم به دنبال اتوئو نیز هستند.
● اتلتیکو بیلبائو
بازیکن مطرحی که تاکنون به جمع این تیم پیوسته لافوئنته از اسپانیول بوده است. این در حالی است که دل هورنو به والنسیا و لوییس پریتو به وایا دولید رفته اند. مسوولان این تیم به دنبال جذب مونرئال از اوساسونا و برچیچه از تاتنهام هستند.
● اسپانیول
این تیم تاکنون بازیکن مطرحی جذب نکرده است اما اورتون به ساراگوسا و خونتاس به فلامینگو نقل مکان کرده اند. گفته می شود یکی از گزینه های اصلی حضور در این تیم میگل تورس از رئال مادرید است.
رئال بتیس
سیسی از والنسیا و آئورلیو از فنر باغچه فصل آینده را در بتیس توپ خواهند زد و گفته می شود نونو گومژ از بنفیکا نیز مورد نظر مسوولان بتیس است.
● ختافه
تاکنون حضور گرانرو از رئال مادرید، ابراهیم کاس از بشیکتاش و رافا از وایا دولید در این تیم قطعی شده است. این در حالی است که گفته می شود سولدادو مدافع رئال مادرید نیز به ختافه منتقل خواهد شد.
● وایادولید
بازیکنان مطرحی که این تیم جذب کرده لوییس پریئتو از اتلتیکو مادرید و کانوبیو از سلتا ویگو بوده است. لورنته نیز به ویارئال منتقل شده است.
● رکرتیوو اوئلوا
مارکوروبن از ویارئال فصل آینده در این تیم خواهد بود و سیناما پانگوله نیز به اتلتیکو مادرید رفته است.
● اوساسونا
این تیم که به شدت مورد توجه فوتبالدوستان ایرانی است به نظر می رسد که با جذب یک ایرانی دیگر بیش از پیش محبوب طرفداران این تیم در ایران خواهد بود. مسعود شجاعی دومین ایرانی اوساسونا در فصل آینده خواهد بود. به جز شجاعی که از الشارجه امارات به لالیگا آمده سانی از والنسیا و روبرتو از اسپورتینگ لیسبون نیز به جمع قرمزپوشان اوساسونا پیوسته اند.
منبع: آس
اطهر اینانلو
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید