جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


شرط اساسی برای داشتن یک زندگی سعادتمند


شرط اساسی برای داشتن یک زندگی سعادتمند
شرط اساسی برای داشتن یک زندگی سعادتمند داشتن یک رابطة خوب و صمیمی با همسر و فرزندان می باشد. از طرفی عشق ورزیدن به همسر و خانواده و دوست داشتن آنها نیازمند درک تقاوت های جسمی و روحی یکدیگر می باشد. تفاوت در دیدگاههای زن و مرد به قدری زیاد است که درک این تفاوت ها می تواند کمک بسیاری به حل مشکلات خانوادگی کند. دقت داشته باشید که همسر ایده آل بطور مطلق وجود نخواهد داشت. زن و شوهر دو انسان با تفاوتهای بسیار هستند و لزومی ندارد که دو طرف همانند یکدیگر فکر و عمل کنند. بعضی ها بر این عقیده هستند که طرف مقابلشان باید اخلاق و رفتار خود را اصلاح کند و وقتی زوجین تصمیم می گیرند یکدیگر را تغییر دهند مطمئناًعشق کم کم تیره می شود و به جایی می رسد که اثری از آن در زندگی مشاهده نمی شود. ولی زن و شوهری که به این تفاوتها واقف هستند به لحاظ اینکه سطح توقعاتشان از یکدیگر کمتر می شود می توانند گامهای مثبتی در جهت بهبود روابط بردارندو باعث شیرین تر شدن زندگیشان شوند.
درک تفاوتهای طرفین باعث افزایش عشق می شود، ارتباطات را بهبود می بخشد و بالاخره به زندگی مفهوم تازه ای می بخشد. وقتی ما به اشتباه بر این باور باشیم که زنان و مردان خصوصیات کاملاً مشابهی دارند ناخودآگاه روابط ما بر اساس انتظارات غیر واقعی شکل می گیرد.
زنان می پندارند که رفتار مردان به هنگام علاقمند شدن مثل آنان می باشد و همین تفکر غلط بعدها مشکلات بزرگی را ایجاد می کند. همبن طور مردان نیز فکر می کنند که عملکرد زنان به هنگام علاقمند شدن باید همانند خودشان باشد. شما باید بدانید که عشق و محبت همسرتان با شما کاملاً فرق می کند. برای مثال زنان وقتی علاقمند فردی می شوند دوست دارند به او کاملاً توجه کنند ولی مردان عشق خود را طور دیگری بیان می کنند. واکنش مردان و زنان نسبت به استرس مختلف است. زنان هنگام استرس دوست دارند با همسرشان دربارة موضوعی که باعث ناراحتی آنها شده صحبت کنند ولی مردان هنگام استرس در خود فرو روند و دربارة موضوع فکر کنند و بعد تصمیم بگیرند. با درک این تفاوت ها زندگی شما شکل تازه ای به خود می گیرد. در نتیجه عکس العمل ها و رفتارهای همسرتان را طوری دیگر تعبیر خواهید کرد. شما به وضوح مشاهده می کنید که همسرتان تمام تلاش خود را برای راحتی شما انجام می دهد و یا به عبارتی تمام سعی خود را برای عاشق بودن انجام می دهد. وقتی شما بتوانید نیت عاشقانه همدیگر را مشاهده کنید روابط شما بطور خودکار شروع به تغییر می کند و این حس جدید باعث می شود که بجای مشاجرات خانوادگی نیروی خود را معطوف توجه به علاقه همسرتان کنید زیرا توقعات غیر واقعی را کنار گذاشته ای و به همسر خود علاقه دارید.
از جمله تفاوتهای مهم زن و مرد تفاوت در میل جنسی آنها است. درک و شناخت این تفاوتها در زندگی زناشویی بسیار حائز اهمیت است.
میل و خواسته های جنسی هیچ وقت از بین نمی رود و نباید از بین برود بلکه باید با عواطف عالی آمیخته شود چرا که اگر این میل در وجود زن و شوهر از میان برود امکان ندارد که هماهنگی و توفیق تام و تمام میان آن دو حاصل شود.
همانطوری که اگر قلب، معده و کبد خوب کار کند شخص از سلامت خود لذت می برد، در امور جنسی نیز اگر رعایت آییم خاص و پر اهمیت آن شود زن و شوهر از ادمه زندگی جنسی با همدیگر لذت می برند و زندگی آن دو در سایر امور نیز به خوبی و خوشی می گذرد. اما اگر روابط جنسی زن و شوهر بر پایه توافق و تعادل صحیح نباشد هرگز آن نور امید که باید از چشمان زن و شوهر بتابد تابنده نیست و شادابی و درخشندگی بر محیط زناشویی حکمفرما نیست.
امور جنسی در زندگی بشر بسیار پر اهمیت تر از آن است که آن را به دست اعمال کورکورانه غریزه ای بسپارند چرا که این امر بر جنبه های روحی، جسمی، عقلانی، فکری و اجتماعی در زندگی تأثیر فوق العاده ای دارد.
عاشق و معشوق و دو نامزد و زن و شوهری که تازه زندگی زناشویی را آغاز کرده اند هر لحظه غرق سر مستی میل و جاذبه یکدیگرند ولی همینکه مدتی گذشت چه تغییراتی رخ می دهد که آن میل و کشش به بی میلی و تنفر تبدیل می شود؟ آن عشق نخستین کجا می رود؟
جواب این است که هدف عشق وصال به معشوق به تمام معناست. اگر عاشق در وصال معشوق شکست بخورد از او متنفر می شود بخصوص اگر این عدم موفقیت در وصال مکرر شود و ادامه یابد به نفرت شدیدی مبدل می گردد. اما اگر زن و شوهری در وصال یکدیگر سیراب و سر مست شوند محبت و علاقه آنها نسبت به یکدیگر بیشتر می شود. در اینصورت زن دیگر توجه نمی کند که مرد برای او فلان لباس را نخریده و مرد دیگر اهمیت نمی دهد که زن چرا با او بر سر بعضی مسائل در امور زندگی اختلاف نظر دارد. اختلافات کوچک و بزرگ میانشان به خوشی و شادمانی می گذرد و همیشه نسبت به یکدیگر گذشت خواهند داشت.
عجب این است که وقتی یک زن و شوهر به خوبی می توانند آتش میل یکدیگر را فرو بنشانند عیب های هر یک به چشم دیگری زیبا به نظر می رسد. مرد اگر به زن تندی کرد زن با لطف و مهربانی به او پاسخ می دهدو زن اگر رفتاری خلاف میل مرد نشان داد مرد محبت خود را بیشتر می کند تا او را بر سر مهر آورد.
ضامن خوشبختی در عشق زناشویی وصال کاملی است که میل جنسی را به خوبی فرو نشاند و زن و مرد را از پیوند با همدیگر به بالاترین حد خود برساند و این وصال پر از لذت است که آتش عشق را میان آن دو شعله ور می گرداند و دیگر جایی برای اختلاف و مشاجره باقی نمی گذارد بلکه رضایت از یکدیگر حتی در حالت فقر و بینوایی میانشان برقرار خواهد ماند.
بنابراین شناخت خصوصیات یکدیگر و درک تفاوت های همدیگر می توانند کمک بسیار بزرگی در بهبود روابط و داشتن یک زندگی شاد و نهایتاً رسیدن به خوشبختی واقعی بکند
منبع : تهران مانیا


همچنین مشاهده کنید