سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا


تصویری تازه از جهنم!


تصویری تازه از جهنم!
▪ پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی
▪ کارگردان: گیرمو دل تور
▪ و نویسندگان: گیرمو دل تورو، مایک مینولا بر اساس کامیک بوک «پسر جهنمی» منتشر شده در سال ۱۹۹۳
▪ بازیگران: ران پرلمن، سلما بلیر، داگ جونز، لوک گاس، جان هارت/ استودیو: یونیورسال پیکچرز
▪ تاریخ اکران: ۱۱ جولای ۲۰۰۸ (۲۱ تیرماه ۱۳۸۷)
▪ فروش هفته: ۳۵ میلیون دلار
▪ مدت زمان فیلم : ۱۱۰ دقیقه
▪ امتیاز منتقدان از ۱۰۰: ۷۸
▪ تعداد سینماهای نمایش دهنده در آمریکا و کانادا: ۳۰۲۰۴
▪ بودجه: ۸۵ میلیون دلار
▪ جمله تبلیغاتی: نجات جهان سخت ترین کار است!
▪ خلاصه داستان: وقتی که نیروهای افسانه ای در صدد تصرف زمین بر می آیند، ارتش آمریکا دوباره دست به دامن «سازمان تحقیقات پدیده های ماورایی» می شود. پسرجهنمی ( پرلمن ) و همکارانش در برابر دیکتاتور بی رحم می ایستند و مانع عملی کردن نقشه اش می شوند.
سینماروهای هالیوود در هفته گذشته شاهد رقابتی میان سه فیلم تازه اکران شده «هلبوی۲: ارتش طلایی»، «سفر به مرکز زمین» و «دیو را ملاقات کن» بوده اند. رقابتی که با پیروزی «هلبوی۲: ارتش طلایی» به پایان رسیده است.
فیلمهای جدید هفته گذشته در این رقابت نه چندان تنگاتنگ که در ردیفهای اول، سوم و هفتم جدول پرفروشها جای گرفته اند موجب شده اند که سایر فیلمها رتبه های قبلی شان را از دست داده و به رتبه های پایین تر تنزل کنند.
فیلم ماجراجویانه و اکشن «هلبوی۲: ارتش طلایی» با فروش ۳۵ میلیون دلاری در نخستین هفته اکران بر فیلم «هنکاک» غلبه کرده و صدرنشین جدول شده است.
این فیلم برمبنای سری رمانهای تصویری «مایک میگنولا» ساخته شده «و گی یر مودل تورو» آن را جلوی دوربین برده است. «هلبوی ۲» داستان اهریمنی با پوست قرمز را به تصویر درمی آورد که وقتی یک دیکتاتور بی رحم زمین را تهدید می کند، به کمک همراهانش رودر روی او می ایستد.
این فیلم را «گیلرمو دل تورو»، کارگردان نام آشنای سینمای مکزیک که در سال ۲۰۰۶ فیلم تحسین شده و موفق «هزارتوی پن» را روی پرده سینماها داشت، کارگردانی کرده است.
موفقیت فوق العاده فیلم «هزارتوی پن» که با چند نامزدی اسکار همراه بود به دل تورو این اعتماد به نفس را داد تا با قدرتی بیشتر تولید فیلم پسر جهنمی ۲ را شروع کند. او فیلمبرداری را در ماه ژوئن ۲۰۰۷ در بوداپست مجارستان آغاز کرد و در آگوست همان سال به پایان برد. این فیلم اولین فیلم آمریکایی بود که فیلمبرداری آن توسط یک شرکت مجارستانی انجام می شد.
فیلم همزمان در ۵۵۳ سالن سینما در مکزیک، تایلند، مالزی و سنگاپور نیز اکران شد که فروشی معادل ۶/۴ میلیون دلار به همراه داشت.
«پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی» پس از «مرد آهنی» و «هالک ۲» سومین فیلم از سری فیلمهای سوپر قهرمانی است که در سال ۲۰۰۸ به نمایش در آمده و با اکران شوالیه تاریکی (دنباله بتمن) پرونده این گونه فیلمها در سال جاری بسته خواهد شد.
● و اما نگاههای رسانه های مختلف به این فیلم:
▪ بوستون گلاب: هوش، رفتار، تخیل و صدای حیرت آوری که از قهرمان این فیلم می آید مرا به یاد کارهای هنری سنگین سبک پاپ آرت می اندازد!
▪ شیکاگو سان تایمز: یک بار دیگر نقش آفرینی خوبی از ران پرلمن در نقش پسر جهنمی.
▪ شیکاگو تریبون: تصویری تازه از جهنم!
▪ ای آنلاین: فیلمی خوب برای تخمه شکستن در سینما !
▪ اینترتیمنت ویکلی: برای تبدیل یک کمیک بوک فانتزی به فیلم سینمایی به چیزی بیشتر از تکنیک نیازمندیم. به کارگردانی که با پسرجهنمی درونش در ارتباط باشد!
▪ سایت فیلم کریتیک: فیلمی که هر آنچه شما از یک فیلم سرگرم کننده تابستانی توقع دارید را در خود جمع کرده است!
▪ هالیوود ریپورتر: بازگشت چشمان زرد به این جهنم وحشی.
▪ لس آنجلس تایمز: قهرمان بار دیگر برگشت تا جهان را نجات دهد، و کارگردان، گیرمودل تورو این ماموریت را کاملا شگفت انگیز به تصویر کشیده است.
▪ نیویورک تایمز: این اثر فیلمی است هنرمندانه و هوشمندانه که احتمالا به مرور زمان جایگاه اصلی خود را در کلکسیون فیلمهای خوب باز خواهد کرد.
▪ رولینگ استون: یک بسته کامل از جذابیت، جنگ و تخیل .
▪ سیتل پست اینتلینجر: از معدود دنباله های ابرقهرمانانه ای که دنباله اش از اصل فیلم قویتر بوده است.
▪ یو اس ای تودی: از فیلمهای اصلی تابستانی که سرشار از صحنه های مبتکرانه و جذاب است.
کمیل سهیلی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید