پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

آن چهار مرد


آن چهار مرد
درطی ۲۶ سال گذشته، درمطبوعات، اخبار ضدونقیضی درباره گروگان های ایرانی منتشرشده است که نگاهی به آنها، فهرستی از عاملین این جنایت بشری را به دست می دهد.
به راستی، جوانب گوناگون این مسئله، چنان که باید وشاید، بررسی وپی گیری شده است؟ نگاهی سطحی به اخبار منتشرشده دراین زمینه، سوالات بسیاری را د ذهن ایجاد می کند وسرنوشت گروگان های ایرانی را بیش از پیش درابهام فرومی برد .برای روشن شدن وضعیت آنان، باید مقام مسئولی پیداشود تا به این سوالات پاسخی روشن بدهد:
۱) چرا هیچ کس ازسفارت ایران درپاریس ، سراغ «روبیرـ روبرت ـ مارون حاتم» با نام مستعار«کبرا»، از سرکردگان فالانژیست ها که اکنون درفرانسه سکونت دارد، ومدعی است شاهدقتل چهارگروگان ایرانی بوده، نرفته است ؟
۲) چراکسی سراغ «عیسی ایوبی» ازکارمندان روزنامه لبنانی الدیار که به هنگام بازداشت دیپلمات های ایرانی باآنان در زندان بوده ، نرفته واز او آخرین اخبار واطلاعات مربوط به گروگان ها را نگرفته است ؟
۳) چراکسی پی گیر نمی شود که «ایلی ـ الیاس ـ حبیقه» از فرماندهان فالانژیست ها، که دوسال پیش درلبنان کشته شد، چه نقشی دراسارت گروگان ها داشته است؟
۴) چرا هیچ کس سراغ «احمد حبیب الله ـ ابوهشام ـ» دبیرکل کمیته حمایت از زندانیان محبوس در زندان های اسرائیل، که طی چندنوبت کنفرانس مطبوعاتی که با حضورخبرنگاران رسانه های منطقه ای وجهانی ، ضمن اظهارنظری رسمی اعلام کرد: «سه نفر ایرانی در زندان عتلیت واقع در شمال تل آویو اسرائیل به سر می برند» نرفت تا این که بنا بر برخی اطلاعات، وی در حادثه مشکوکی فوت کرد. وچراکسی سراغ پسراو که مدعی است پدرش درباره گروگان های ایرانی، اطلاعات مهمی داشته، نمی رود؟
۵) مگر درسال ۱۳۷۶ پس از ادعای احمد حبیب الله ، اسرائیل قبول نکرد که سه نفر ایرانی به همراه راننده شان، در زندان عتلیت به سرمی برند، پس چه شد؟ این سه نفر که بنابر اخبارمنتشره، درچنگ صهیونیست ها به سرمی برند، چه کسانی هستند؟ چرا اسامی شان اعلام نمی شود؟
۶) آن زندانی سابق فلسطینی که مهرماه ۱۳۷۶ مطبوعات خبردادند که پس از آزادی از زندان عتلیت اسرائیل ، ضمن تماس با دفتر سازمان عفوبین الملل درلندن، اعلام کرده که در زمان اسارتش ، یک بار در سال ۱۳۷۴ گروگان های ایرانی را به چشم خود دیده ، کجاست ؟ چراکسی با او مصاحبه نکرد؟
۷) سازمان حقوق بشراسلامی چه اقدام قاطعی برای پی گیری وضعیت این گروگان ها انجام داده است ؟
۸) چراکسی سراغ «استیو ناقور» و «گابریل بستانی» معروف به«گابی »، از عاملین دستگیری دیپلمات های ایرانی ، که درحال حاضر دراسترالیا زندگی می کنند، نمی رود؟
۹) «جورج یونس » با نام مستعار «ابونا» و «جورج صباغ» ملقب به «ابوایمن» که روبیر حاتم مدعی است عاملین اصلی کشتار دیپلمات های ایرانی می باشند، کیستند وکجا هستند؟ درلبنان یا خارج ازآن ؟ چه کسی مسئول است که ردآنان را بگیرد پاسخی قانع کننده به خانواده گروگان ها بدهد؟!
۱۰) چراکسی سراغ «جورج سوری» از اعضای فالانژها که خودروی دیپلمات های ایرانی را برای صحنه سازی پس از گروگان گیری ، ازمحل حاجزبرباره به شهربندری طرابلس درشمال لبنان منتقل کرد، نمی رود؟
۱۱) واقعاًچرا سرنوشت چهارگروگان ایرانی، که برای یاری رساندن به مسلمانان مظلوم لبنان عازم آن سامان شدند وخطرات را به جان خریدند، برای مجامع جهانی ، ازسرنوشت ران آراد خلبان جنایتکار اسرائیلی که هنگام بمباران مناطق غیرنظامی لبنان هواپیمایش ساقط شد، پیش پاافتاده تر است ؟
۱۲) چرا مسئولین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ، بر ناپدیدشدن چهارشهروندایرانی ـ که برطبق بعضی اظهارات واطلاعات، تعدادشان بیشتر ازاین می باشدـ حساسیتی را که باید، نشان نمی دهند؟
۱۳) منابع امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که اسفندسال ۱۳۷۶ اعلام کردند دیپلمات های ایرانی هم اکنون در زندان نفحه واقع در۹۵ کیلومتری مرزمصر بافلسطین به سر می برند و ازسال ۷۲ پس از گذراندن سه سال حبس در زندان صرفند به زندان نفحه منتقل شده اند، کیستند وکجایند؟ چه کسی باید سراغی ازآنان بگیرد؟
۱۴) چراکسی با «نادر سکر» از اعضای فرماندهی فالانژیست ها هنگام اسارت گروگان های ایرانی ، که درحال حاضر مسئول برنامه های سیاسی شبکه ماهواره ای «ال .بی .سی » لبنان است ، مصاحبه نمی کند؟ مگر نه این که او مدعی است گروگان ها به سمیر جعجع تحویل شده اند؟ مگر نه این که نادر سکر پیش از این، جهت ملاقات با سفیرایران درلبنان، اعلام آمادگی کرده است ، پس چه شده ؟
۱۵) آیا نبایدکسی سراغ «ماریو سیموندس» لبنانی یونانی تبار، که به اتهام قاچاق موادمخدر، در زن سردان یونان به می برد، ودر زمان گروگان گیری، مامور پی گیری پرونده ۴ ایرانی بوده است ، برود؟
۱۶) اظهارات «راجی عبدو» درگفت وگو بامطبوعات عرب زبان، که مدعی است اخباردقیقی از کشته شدن گروگان ها دارد، تاچه حد قابل اعتناست، وآیا نبایدکسی ازایران سراغ او، که درحال حاضر درخارج ازلبنان به سر می برد، برود ومنتظر ننشینیم که رسانه های خارجی براهمیت موضوع گروگان های ایرانی تاکیدکنند. نگاهی به اخبار ومقالات منتشرشده درطی ۲۶ سال گذشته موید این مسئله است که اهتمام نشریات خارجی نسبت به پی گیری پرونده چهارگروگان ایرانی، بسیاربیشتر از توجه محافل ورسانه های گروهی بخصوص مطبوعات ایرانی بوده است.
حمید داودآبادی
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید