چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


چه ایده‌ای برای دکوراسیون دارید؟


چه ایده‌ای برای دکوراسیون دارید؟
همه ایده‌های تغییر دکوراسیون مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد نیست. اگر به دنبال چند ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی برای تغییر دادن خانه‌تان هستید، موارد زیر می‌تواند کمکتان کند:
۱) تنظیم چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید. مبلمان را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها را در زوایای جدیدتری بچینید مثلا قرار دادن کاناپه به صورت مورب در یک اتاق نشیمن باریک باعث می‌شود اتاق وسیع‌تر دیده شود.
۲) از گل و گیاه استفاده کنید. گل و گیاه می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به خانه بیاورد. اگر به رسیدگی گل و گیاه علاقه ندارید، می‌‌توانید از گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی استفاده کنید.
۳) تابلو و آینه از دیوارها آویزان کنید. تابلوهایی آویزان کنید که شخصیت و روحیه شما را منعکس کند. سعی کنید از قاب‌های تزیینی‌تر و زیباتر استفاده کنید. هنگام آویزان کردن تابلو دقت کنید که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گیرا باشد.
۴) از کوسن‌های تزیینی استفاده کنید. این بالشتک‌ها و کوسن‌های تزیینی به سادگی رنگ و بوی جدیدی به خانه می‌‌دهد و مبلمان منزل را نیز باشکوه‌تر جلوه می‌‌دهد.
۵) لامپ‌ها و لوسترها را عوض کنید. لوسترها و لامپ‌ها جزو وسایلی هستند که خیلی زود سبک چیدمان خانه‌تان را آشکار می‌‌کند. به دنبال لوسترهایی باشید که جدیدتر و فانتزی‌‌تر باشند و ضمنا با لوازم و رنگ‌بندی خانه‌تان نیز هماهنگ باشند.
۶) لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید. وسایل و لوازم اضافی باعث از بین رفتن جلوه اتاق می‌‌شود. برای برگه‌ها، اسباب‌بازی‌های بچه‌ها و سایر اسباب و وسایلی که شکل اتاق را برهم می‌‌زند، جای مخصوصی تدارک ببینید.
۷) مجسمه‌ها را در یک جا جمع کنید. مجسمه‌ها و پیکره‌های کوچک و مرتبط با هم را در قسمتی از خانه که موردتوجه است، کنار هم قرار دهید. این مجسمه‌ها را به صورت‌ فانتزی و متنوع بچینید.
● دکوراسیون خانه کوچک
استفاده از نکات زیر برای تبدیل کردن آپارتمان یا خانه کوچک شما به یک مکان مجلل، زیبا و جادار کمک می‌‌کند:
▪ بزرگ‌ترین مبل خود را جلوی بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین دیوار قرار دهید و قسمت مرکزی را کاملا قابل دید بگذارید.
▪ به جای کاناپه بزرگ و یک ست جاگیر، یک ست مبلمان کوچک با طراحی باز خریداری کنید تا هر وقت که خواستید، به راحتی چیدمان آن را براساس راحتی و علایق خود تغییر دهید.
▪ چراغ‌هایی که در سقف قرار داده می‌‌شوند، نباید طوری باشند که ارتفاع اتاق را کم کنند.
▪ روشن‌تر بودن سقف نسبت به دیوارها و مبلمان باعث روشن‌تر شدن و دلبازتر شدن اتاق می‌‌شود.
▪ نور سفید و ملایم که به طور مساوی سراسر اتاق را عادلانه روشن کرده باشد، باعث بزرگتر نشان دادن اتاق می‌‌شود.
▪ استفاده از تک‌رنگ‌های ملایم، اتاق را بزرگ‌تر نمایش می‌‌دهد.
▪ از آینه‌ها و سطوح صاف و درخشنده که هرچه بیشتر نور را منعکس کنند و اتاق را بزرگتر و روشن‌تر نشان دهند، استفاده کنید.
▪ از نقش‌ها و طرح‌های کوچک‌تر برای دیوارها و اسباب‌های بزرگ استفاده کنید.
▪ یکی از راه‌های بزرگ جلوه دادن یا ایجاد فضا در خانه کوچک، استفاده از وسایل کوچک است. مثلا استفاده از تلویزیون‌های LCD و نصب آن به دیوار می‌‌تواند به باز کردن فضا مخصوصا در خانه‌هایی که سقف‌شان کوتاه است، کمک کند.
▪ میز اتاق نشیمن را از نوعی انتخاب کنید که زیر آن چندین قفسه داشته باشد تا بتوانید بعضی از لوازم مثل کتاب یا مجلات یا وسایلی از این قبیل که به طور معمول روی میز قرار دارند را زیر میز بگذارید تا از بهم‌ریختگی جلوگیری شود.
● تمیزی خانه
▪ هیچ‌گاه یک لیوان بلوری ظریف را از قسمت انتهای آن داخل آب داغ نگذارید. چرا که بر اثر انبساط ناگهانی خواهد شکست. برای آنکه ظریف‌ترین ظرف بلوری خود را از شکستن در امان نگهدارید، همیشه آنها را از قسمت پهلو، در آب فرو برید.
▪ هنگام شستن ظروف کریستال و بلور، سرکه را فراموش نکنید، زیرا یک ماده لازم و مفید است. ظروف کریستال را در محلولی حاوی یک قسمت سرکه و سه قسمت آب گرم، آب بکشید سپس بگذارید در مجاورت هوا خشک شود.
▪ برای جلا دادن قاشق و چنگال و ظروف نقره می‌توان از روغن زیتون استفاده کرد. برای این منظور کافی است که آنها را با روغن زیتون به ‌آرامی مالش دهید. با این کار کاملا نو و درخشنده خواهند شد.
▪ لکه‌های چای و قهوه‌ و آثار سوختگی سیگار را از چینی‌های مرغوب، با یک دستمال مرطوب که در جوش شیرین فرو برده‌اید می‌توانید از بین ببرید.
▪ لکه‌های روغن تازه را بر روی کاغذ دیواری، با پودر تالک از بین می‌رود.
▪ مقدار زیادی پودر تالک را بر روی لکه‌ها بپاشید و بگذارید مدتی بماند تا روغن جذب شود. سپس آن را با یک پارچه خشک پاک کنید و در صورت لزوم این عمل را تکرار نمایید.
▪ برای پاک کردن چربی روی چراغ گاز، یخچال و نظایر آن، پارچه‌ای را در سرکه خیس کرده و روی آن بمالید. با این روش بهتر و آسان‌تر تمیز می‌شود. چرا که سرکه دشمن چربی است!
شیما ظریف
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید