جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


راه‌های کنار‌ آمدن با خانواده همسر


راه‌های کنار‌ آمدن با خانواده همسر
● چگونه عروس یا داماد خوبی باشیم؟
برای بسیاری از زوج‌های جوان، برقراری روابط حسنه با خانواده همسر کار مشکلی است، اما
نکته‌های زیر به شما کمک می‌کند که آسانتر بتوانید با خانواده همسرتان کنار بیایید. تجربه نشان داده است با درایت و فهم بیشتر می‌توان خانواده همسر را نیز مانند خانواده خود دوست داشت و به آن احترام گذاشت و احترام گرفت.
۱) عقایدتان را برای خودتان نگه دارید
بنا به تیپ شخصیتی‌تان ممکن است خاموش ماندن و اظهار نظر نکردن برای شما سخت یا آسان باشد، اما در هر حال نهایت تلاشتان را بکنید و در مواقعی که با نظریات خانواده همسرتان مخالف هستید، اظهار مخالفت نکنید. بهتر است حتی اگر نظر شما را هم جویا شدند، شما با سیاست و ادب از جواب دادن طفره بروید. این‌کار اصطکاک بین شما و خانواده همسرتان را کم می‌کند.
۲) بیشتر گوش کنید و پر حرفی نکنید
معمولا وقتی آدمها پر حرفی می‌کنند حواسشان کاملا به آنچه می‌گویند جمع نیست. برای این‌که همیشه سنجیده سخن بگویید باید بیشتر شنونده باشید.گاهی فضای صمیمیت ، شما را به پرگویی تشویق می‌کند؛ همیشه در مقابل این وسوسه مقاومت کنید.
۳) مودب باشید
لطفا، خواهش می‌کنم و متشکرم کلمات جادویی هستند. همیشه از آنها استفاده کنید.
۴) ملاقات‌هایتان را کوتاه اما شیرین کنید
هر چه بیشتر کنار خانواده همسرتان باشید احتمال ایجاد برخورد هم بیشتر می‌شود. اگر حس کردید فضای اتاق پر تنش شده است، بدون آن که به روی خود بیاورید به آرامی ‌اتاق را ترک کنید به آشپزخانه بروید و یک لیوان آب بخورید. این کار شما تنش را کمتر می‌کند.
ضمنا کمک در کارهای خانه هم به روابط شما و خانواده همسرتان کمک زیادی می‌کند. چیدن میز غذا،خشک کردن ظرف‌ها یا هر کار دیگری که باعث ایجاد تحرک در محیط شود از اوج گرفتن تنش جلوگیری می‌کند.
۵) کارت تبریک و هدیه فراموشتان نشود
مناسبات را همیشه یادداشت کنید.می‌توانید با تهیه یک کارت قشنگ یا یک هدیه کوچک دل اعضای خانواده همسرتان را به دست بیاورید. اگر بچه دارید ،هر چند ماه یکبار یکی از عکس‌های قشنگ او را انتخاب کنید و در یک قاب زیبا آن را به مادر و پدر همسرتان هدیه بدهید.
۶) بخشی از تعطیلات را در کنار آنها بگذرانید
اگر در طول تعطیلات به خانواده همسرتان سر نزنید و آنها را تنها بگذارید، این حس به آنها القا می‌شود که شما فرزندشان را دزدیده‌اید! حتی اگر به خودتان هم خوش نمی‌گذرد به خاطر همسرتان بخشی از تعطیلات را در کنار خانواده او باشید و با خوشرویی تلاش کنید به همه خوش بگذرد.
۷) به نصایح آنها با حوصله گوش کنید
اگر شما را نصیحت کردند یا از شیوه زندگی‌تان انتقاد کردند، به جای حاضر جوابی و اخم کردن با آرامش به حرف‌هایشان گوش کنید. قرار نیست اگر درست نبود شما حتما به آن نصیحت عمل کنید. فقط به آن گوش دهید، لبخند بزنید.
۸) لباس مناسب بپوشید
سعی کنید همیشه در جمع خانواده همسرتان لباس خوش دوخت و مناسب بپوشید. از پوشیدن تی‌شرت و گرمکن گشاد به شدت خودداری کنید. لباس خوش دوخت هم اندام شما را بهتر نشان می‌دهد و هم ظاهرتان را آراسته‌تر می‌کند. با چنین ظاهری دیگر اظهار نظرهایی مثل «وای چقدر چاقی یا لاغری» را کمتر می‌شنوید.
۹) خانه تان را تمیز کنید
حتی اگر هیچ وقت خانه تمیز و مرتبی ندارید،پیش از آمدن خانواده همسر همه جا را تمیز کنید. حتی کمدها را هم مرتب کنید.چون ممکن است آنها از سر کنجکاوی سری هم به آنجا بزنند!
منبع : سایت سیمرغ


همچنین مشاهده کنید