جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تجارت در Web


تجارت در Web
● تحولات نوین:
پیشرفت‌های google در زمینه تکنولوژی‌های جست‌و جو گر و ترکیب آنها با نرم‌افزارهای Microsoft در حال پیشرفت هستند و آموخته های گذشته در تحولی جدید قرار گرفته‌اند و این تحولات باعث پیشرفت در زمینه های مربوطه می‌شوند. اگر سایت مربوطه پیدا شود و مراجعان روی آن کلیک کنند تمام اطلاعات مربوطه و موقعیت آنها را دریافت می‌کنند.
با فشار دادن دکمه back یا short visits شما را به بخش سایت‌های راهنما هدایت می‌کند و به شما فرصت بازدید در مدتی طولانی را می‌دهند. ارتباط‌هایی به Back و ... ممکن است ناخواسته به‌وجود بیایند و در لیس شما مشاهده شوند یا به دست فراموشی سپرده شوند.
چه کسی اول می آید؛ تئوری مرغ و تخم‌مرغ در اینجا مطرح می شود. سایت‌ها می‌بایست طرح فوق‌العاده‌ای داشته و محتوایی ارزشمند داشته باشند و براحتی در اختیار متقاضیان قرار گیرند و در این راستا پیش‌قدم بوده و مفید‌ترین و با‌ ارزش‌ترین محتوا را داشته باشند. پس به دنبال برنامه و نقشه‌های منسجم باشید تا سایت خود را تقویت ببخشید. همانگونه که کار خودتان را به این صورت انجام می‌دهید در کارتان تداوم خاصی داده و تغییرات غیر ممکن و ثابت شده در موتورهای جست‌و جوگر را در نظر نگرفته و از آنها ا ستفاده نکنید.
سایت خود را به گونه‌ای دیگر و غیر از دنبال کردن لیست های تثبیت شده تقویت کنید و سایت‌هایی که اینگونه عمل می‌کنند و سعی می‌کنند در بازار بهترین باشند و برای بهترین‌بودن در تلاشند بیشتر نیاز به content دارند. بنابراین Listingو Link باید برایشان محیا گردد. On-line Marketing و در Yellow Page ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مجلات صنعتی و دیگر امکانات off-Line که در نظر گرفته نمی‌شوند باید در سیستم On-line شما گنجانده شوند و جزو سرمایه این تجارت شما گردند و در قلب برنامه شما قرار گیرند و نه به عنوان تلاش بعد از تصمیم‌گیری به حساب بیایند. توسط میلیون‌ها صفحه On-line و رقیبانی که از شما شتاب بیشتری را دارند ، اگر به فکر پیشرفت و تحول هستید باید Content و ارزش سایتتان را بیشتر کنید.
آیا در صدد به راه‌ انداختن بازاری On-line نیستید؟ پس زودتر دست به کار شوید.
حتی اگر به دلیل ازدحام کاربران به این موتورهای جست‌و جو تکیه نمی‌کنید، می‌توانید یک Web-site معمولی بسازید تا در رقابت شرکت کنید. اکنون بازدید‌کنندگان از سایت شما با تکنولوژی جدید راحت‌تر هستند و بسیار متوجه کیفیتش هستند... رقیبانتان نیز همین طور!
● طرح:
نواری دوباره در بالا ظاهر شده و مستقیم به بالای صفحه می‌رود. اگر به سایت های دیگر رجوع کنید می‌بینید که چگونه باید در این رقابت، رشد و موفقیت را از آن خودکرد. تجربه و عکس‌العمل های افراد ممکن است به عنوان یک مشاور به شمار بیایند. پس این روش باید به عنوان یک اصل در تجارت و شرکت در ر قابت On-line در نظر گرفته شود. اینکه فروشنده خدمات، تکنولوژی یا عمده فروشی و ... هستید باید از دیگران نیز پیشی بگیرید. پس طرز فکر و نوع فکرکردن خود را نیز باید به روز کنید، زمان در حال گذر است و فرصت‌ها نیز همان‌هایی هستند که برای بازدید‌کنندگان سایت‌های شما بسیار مشخص هستند.
▪ اگر هزینه‌های این کار یکی از عوامل عدم پیشرفت دارندگان سایت به شمار می‌آید و دلیلی برای به روز کردن و بالابردن کیفیت سایت در شرکت در تجارت و بازار و ر قابت جهانی به شمار می‌رود، دو راه انتخاب پیش روی آنها است: تنها خودشان امور کار را به دست گیرند یا به یک شریک و همکار با تجربه‌ روی بیاورند. کمک و راهنمایی می‌تواند کمک زیادی را در پیدا کردن مسیر کار در اختیار قرار دهد و مواقعی که ممکن است مشتریان را راهنمایی کرده تا نسبت به فعالیت و کاری که انجام می دهند تشویق شوند و آنها را تا زمانی که امکان دارد در فعالیت شان تقویت کرد.
بگذارید واضح‌تر صحبت کنم. انجام هر کاری بدون بازدهی اثر منفی را در مشخصه‌های تجارت گذاشته و بیشترین ضرر را برای سایت به همراه داشته و باعث می‌شود که متقاضیان و نتایج و سود‌دهی را به حد صفر برساند.
▪ یک راه این است که سایت شما به یک Package انتقال داده شود تا به شما این امکان را بدهد که به اختیار خودتان آن را Update کرده و اطلاعات لازم را به آن بیفزایید.
اگر کسی از سرورهایی استفاده می‌کند که شامل web Building Software هستند از این امکانات بهره کافی را می‌برد. برای کسانی که به اندازه کافی وقت برای آموزش و انجام فعالیت دارند و می‌توانند مهارت هایی را به اندازه کافی بیاموزند و نتیجه‌ای حاصل کنند، این سرور‌ها بسیار پر کاربرد خواهند بود.
▪ انجام این کار توسط خود شما آنقدرها آسان است؟
تنها چون خواستن توانستن است؟
تنها یک نکته واضح به نظر می‌رسد؛ اگر از رسانه استفاده نمی‌کنید یا تجارت تصویری ندارید، تنها به این دلیل که نرم‌افزای دارید که به شما این امکان را می دهد که کارهای گرافیکی را انجام دهید یا کلیک‌کردن بر روی مکان‌هایی که HTML را در اختیار شما قرار می‌دهد این به این معنا نیست که بهترین نتایج را در پی خواهد داشت. کارهای گرافیکی و ترکیب‌های منسجم تا حدود زیادی به تجارب و حرفه‌ای بودن افراد بستگی دارد. اما در جاهایی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود. اینکه شما می توانید سایت خود را بطور کامل درست کنید اما این به این معنا نیست که تمام امکانات لازم را بر ای رقابت On-line در اختیار شما قرار می‌دهد.
▪ انتخابی بینابین هنوز هم الگوی خوبی است، به دنبال طراحان سایت با تجربه و حرفه‌ای باشید که سایتی که به وسیله خودتان طراحی می‌شود هم می‌تواند تا حدودی کاربرد داشته باشد اما می‌توانید از تکنولوژی و نرم‌‌افزارهای پیشرفته استفاده کنید. پس سرمایه خود را بطور حساب شده‌ای برای استفاده در تغییرات و کارهایی که می‌توانید برای تقویت سایت خود انجام دهید به کار بگیرید. تا سایت خود را به نهایت پیشرفت برسانید و از درجه اعتبار آن نکاهید.
▪ امروزه گوناگونی و تنوع بیشتر و جلوه‌ها و کاربردهای جدید بسیار به کار می‌رود. در گذشته از جلوه‌های ویژه کمتری استفاده می‌شد که به صورت On-line باشند. درست است که باید به مسائل مربوط به Cross-platform توجه شود. اما تفاوت هایی که در جست و جو وجود دارد تفاوت چندانی نکرده است. امروزه باید سایت‌ها امکانات را برای متقاضیان بطور کامل فرا هم سازند، این امکانات عبارتند از تقویم‌ها، لیست‌های Mail ، Weblog ها و Functionality Scripts و .... تا سایت آنها را از ارزش و موفقیت بهره‌مند سازند.
▪ سایت‌هایی که جلوه های ویژه امکانات غنی دارند و به روز هستند از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردارند. این امر همیشه خود را به همین صورت نشان داده است اما امروزه Web بخش عمده هر گونه تجارتی شده است و مرکز توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته تا برای سایت‌شان کاری انجام دهند. سایت‌هایی که قدیمی شده‌اند و از چرخه تجارت و بهره‌وری و استفاده مشتریان خارج شده‌اند دیگر مورد توجه و استقبال مشتریان قرار نمی‌گیرند.
▪ نگاهی دقیق به کاربری و ارزشمند ساختن سایت با در اختیار گذاشتن امکانات کاربردی برای شما در برابر رقیبانتان امکانات مفید‌تری را فراهم می‌سازد. این کار باید با افزودن جلوه‌های بیشتری به کار و محتوای Mail ها و ارتباطات دو جانبه انجام شود تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.
▪ محتوا حرف اول را می‌زند: این موضوع تنها چیزی است که تغییر چندانی نکرده است و تنها ارزش و اهمیتش طی سال گذشته افزایش یافته است. سایت‌هایی هستند که در صورت دسترسی کاربران به آنها منابع، مقالات و امکانات چندانی در اختیار آنها قرار نمی دهند پس آنها Off-line بودن و بازاری ر ا برای خود به‌وجود نمی‌آورند.
پس ارتباط باید از راهی به‌وجود بیاید و این ارتباط متداوم و ضروری باشد و ارتباطات را افزایش و قوی‌تر سازد.
▪ سایت های Business Card دارای بخش‌هایی برای درخواست برقراری ارتباط با یک email link هستند. برخلاف عقیده بسیاری تجربه نشان داده که تنها محیط Web موجب نتایج ضعیف نمی‌شود بلکه استفاده کارکنان شبکه از سایت برای کار و فعالیت مربوط نیز سهمی اساسی در این راستا دارد. اگر یک سایت نتایج جالب‌توجه‌ای حاصل نمی‌کند، دلایل مختلفی می‌توانند د خیل باشند. که در راس آنها شاید بتوان گفت که جست وجوی سایت خیلی سخت بوده و به همین دلیل سایت نتوانسته شرایط مساعدی را در اختیار کاربران قرار بدهد.
▪ چه دلیلی وجود دارد که شخصی بخواهد بخاطر سایت شما با شما ارتباط بر قرار کند تا با رقیبان شما؟ اگر صداقت حاکم باشد و شما خود را به جای مشتریان خود بگذارید و نیازهایشان را در نظر بگیرید بی‌شک آنها را از دست نخواهید داد.
▪ اگر یک سایت Business Card به صور ت On-line باشد آیا این باعث تحت تاثیر قرار دادن رقیبان، شرکا و مشتریان ویژه می شود؟ شاید خیر. صاحبان سایت ها باید توجه داشته باشند که راه‌هایی که برای افزودن ارزش یک سایت وجود دارند را مورد توجه قرار دهند و از همه امکانات و مبناها برای افزودن ارزش آن سایت بهره گیرند.
▪ یک weblog بسازید که می‌توانید Tip هایی را فرستاده یا Tid-bit هایی دریافت کنید. نوشته‌ای را ترتیب دهید که به سوالات Market شما جواب می‌دهند و خواسته‌ها و احتیاجات شما را برآورده می‌سازند. این همان چیزی است که به تجارت معنا می‌دهد و باعث می شود که سایت‌هایی که در نیمه راه پیشرفت قرار دارند خود را پیدا کنند. اما نقش تکنولوژی در تمامی مراحل باید فراموش نشده و اساسی تلقی شود.
امکانات سمعی بصری نیز فر اهم شده، زیرا گاهی دارندگان سایت می‌خواهند با بینندگان سایتشان صحبت کنند در این زمان مشتریان و بازدید‌کنندگان می‌خواهند بدانند که چگونه و چطور و چه امکاناتی برایشان در نظر گرفته شده است و می‌خواهند قبل از انجام هر کاری درباره همه شرایط بیشتر بدانند و در اینجا است که اهمیت برقراری ارتباط به میان می‌آید و هر چه این ارتباط قوی‌تر باشد بازده بیشتری خواهد داشت.
● به کارگیری تکنولوژی:
وقتی که حرف تکنولوژی به میان آمد باعث می‌شود که در شرایط زمانی یک نوع صرفه‌جویی انجام گیرد و تلاش و خستگی افراد نیز کاهش یابد، اما شرایطی نیز به‌وجود می‌آید که نشان می‌دهد نقش آن بطور بسیار ویژه‌ای برای برنامه کاری واضح به نظر نمی‌آید. قبل از این بیشتر تجارت کاری شبیه کاغذ‌بازی بود تا اینکه سیستم On-line و اکنون اطلاعت کافی از Packed Web تمام جزییات را فراهم ساخته و تجارت موفقیت‌آمیز را به بهترین صورت در اختیار ما قرار می‌دهد و بهترین رقیبان و پیروزان میدان کسانی هستند که از این تکنولوژی به بهترین صورت استفاده می‌کنند و بیشترین مشتری را بر ای بازار خود جذب کرده‌‌اند. به علاوه مهارت‌هایی در e.mail نیز می تواند تمایزی میان فعالان اقتصادی On-line با آماتورها باشد. عدم توجه به این نکته که صاحبان تجارت چگونه از تکنولوژی و e.mail برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند مانند ماهی است که از آب گریزان است. پس e.mail اهمیت خاصی دارد و attachment های مناسب و عدم داشتن غلط های تایپی حایز اهمیت است.
در حقیقت بسیاری از توانایی‌ها و حرفه‌ای شدن و تحت تاثیر محیط قرار گرفتن بسیاری از شرایط را مساعد خواهد ساخت. برای اطلاعات بیشتر به سایت online Netiquette. Come رجوع کنید.
بسیاری از افراد موفق استعدادهای آنچنان و موقعیت‌های مناسبی نداشته‌اند که بدون تلاش به آنها دست پیدا کرده باشند.
جای تعجب دارد که State or business on The Web نتواند تاثیر کافی را روی خوانندگانش بگذارد. باید به همه کسانی که از این سایت دیدن می‌‌کنند این نوید را بدهم که اگر به جزییات توجه کنند حدود یک سال در تجارت و فعالیتی که انجام می‌دهند جلو می‌افتند. مشتریان حداقل باید بدانند که به چه چیزی نیاز بیشتری دارند و چه چیز باعث دستیابی آنها با تمام سود و زیانش می‌شود و ROI را به وجود می آورد.
پس قبل از هر چیز زمینه فعالیت و علاقه و اشتیاق برای انجام هر کاری را فراموش نکنید و تکنولوژی را عامل مثبتی برای پیشرفت و نگرانی اولیه خود بدانید. بهره‌برداری از اطلاعاتی که باعث می‌شوند از جهان طبیعی اطلاعات دریافت کنید را نیز فراموش نکنید.
تکنولوژی در حال پیشرفت است و این عمل ادامه یافته و تا ۱۰ سال دیگر نیز این عمل ادامه دارد و کسی در این راه کاری نمی‌تواند بکند، ‌زیرا از کنترل همه خارج است، ‌تنها کاری که می توان کرد این است با گذر زمان پیش‌رفت و همواره از همه موارد و موضوعات اطلاع کافی داشت و ارتباط با محیط را پیوندی با این موارد در نظر گرفت.
تجربه موفقیت امروزه در گرو استفاده صحیح از تکنولوژی است و باید از سیستم off-line به سوی سیستم on-line روی آورد. زیرا در زمان و بودجه و ... صرفه‌جویی شده و امکان ارتباط با دور‌دست‌ها را نیز برآورده می‌سازد. با آرزوی موفقیت و پیروزی در رقابت تجاری با دیگران.
منبع : سایت تحلیلی MLM


همچنین مشاهده کنید