پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


اتاقی به سبک فنگ‌شویی


اتاقی به سبک فنگ‌شویی
یکی از مهم‌ترین توصیه‌های فنگ‌شویی بیرون کردن انباشتگی‌ها از محل کار و زندگیمان است. به اطراف خود دقت کنید و ببینید چقدر چیزهای غیرضروری دارید. ممکن است در ظاهر چیزی نشان داده نشود و محل کار و زندگی شما مرتب به نظر برسد ولی من چند جا را به شما می‌گویم تا دوری در آنها بزنید و قدری بیشتر دقت کنید: به داخل کشوها و کمدهای لباس خود نظری بیندازید. ببینید چقدر آشفتگی مشاهده می‌شود. اگر قرار بوده که یکی از کشوها برای یک تیپ لباس باشد، چقدر آن را رعایت کردید؟ چقدر لباس‌های خود را بی‌نظم قرار داده‌اید؟ داشبورد ماشین خود را باز کنید.
چقدر کاست‌های غیرضروری دارید که مدت‌ها است آنها را گوش نکردید؟ چقدر قاب و قوطی اضافه، رسید برگ‌های جریمه و اشیای به‌دردنخور در آن دارید؟ به انباری خانه نگاهی بیندازید. آنجا چه خبر است؟ این یکی احتمالا تعریف کردن ندارد! اگر در خانه میز تلویزیون دارید به آن دقت کنید. ممکن است روی آن دستگاه پخش ویدئو، DVD، یا امثال آن باشد. چقدر در اطراف آن چیزهای به‌درد نخور و گرد و خاک مشاهده می‌کنید؟
پشت و زیر آن را چند وقت است پاک نکردید؟ زیر تختخوابتان چه خبر است؟ آیا شما شب‌ها روی تلی از آشغال و خرت و پرت می‌خوابید؟ کیف دستی خود را پشت و رو کنید و تمام محتویات آن را بیرون بریزید. اینجا چه خبر است؟ کشوی میز کارتان را باز کنید، مخصوصا کشوهای پایینی. به درون آنها نگاهی بیندازید. اگر کامپیوتر دارید به فایل‌های مختلف سری بزنید. بهتر است این کار را از روی قسمت درایوها انجام دهید. چقدر فایل‌های به‌درد نخور، عکس‌های بی‌مصرف، اسناد غیرضروری دارید که می‌شود آنها را پاک کرد؟
چقدر مواد غذایی فاسد در یخچال دارید؟ مواد غذایی یا داروهایی که فکر کردید اگر در یخچال بمانند روزی به‌درد می‌خورند ولی شاید در حال حاضر مصرف آنها باعث شود به دکتر و بیمارستان نیاز پیدا کنید، باید خیلی زود دور ریخته شوند. اگر در دستشویی خانه آینه‌هایی دارید که در درون کشوها و پشت آنها جایی برای قرار دادن وسایل اصلاح، شانه و امثال آنها وجود دارد، بد نیست آن را هم بررسی کنید. اشیای غیرضروری می‌تواند همه جا باشد. فنگ‌شویی به ما یاد می‌دهد تا ارزش هرچیزی که داریم را درک کنیم. جمع کردن چیزهای به‌درد نخور در اطراف ما باعث می‌شود تا عادت کنیم کم‌کم افراد به‌دردنخور، روابط آزاردهنده، دوستان مزاحم و شرکای ناسازگار را در زندگی به دور خودمان جمع کنیم.
همین امروز شروع کنید و قدری اطراف خود را سبک کنید خواهید دید که کم‌کم زندگی در اطرافتان عوض می‌شود. می‌توانید از کیف‌دستی خود شروع کنید. بعد از بیرون کردن اشیای غیرضروری در فضای اتاق مقداری عود یا اسپند دود کنید و روی وسایل را با مقداری آب نمک رقیق پاک کنید. قرار دادن صحیح تخت یا رختخواب امری مهم برای داشتن خواب مناسب است. در فنگ‌شویی توصیه‌های فراوانی برای قرار دادن محل مناسب جهت خوابیدن وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنم:
هرگز به صورتی نخوابید که پاهایتان به سوی در ورودی اتاق باشد.
هرگز در جایی نخوابید که بالای سرتان مقدار زیادی کتاب وجود داشته باشد. کتاب‌ها باید درون قفسه کتاب باشند و قفسه دارای در باشد.
زیر تخت خود را خالی کنید. نگذارید فضای خالی زیر تخت به انباری مبدل شود. شما شب‌ها روی همین وسایل می‌خوابید و همین باعث می‌شود تا خواب‌های ناراحت داشته باشید.
ملحفه‌های خود را مرتب عوض کنید. رنگ آنها نیز مهم است. ملحفه‌های آبی یا تیره باعث سرد شدن بدن و داشتن خواب عمیق می‌شود. اگر برای بیدار شدن در صبح، دردسر دارید بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. به علاوه بعد از شستن ملحفه‌ها حتما آنها را اطو کنید. گرمای اطو به آنها انرژی می‌دهد و خوابیدن روی ملحفه تمیز و صاف ارزش دادن به خواب است. اگر شما به اندازه متوسط بخوابید، حدود یک سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کنید. بنابراین قسمت مهمی از عمر شما در خواب طی می‌شود.
اگر نزدیک پنجره می‌خوابید دست‌کم نیم متر با آن فاصله بگیرید و شب‌ها پرده اتاق را بیندازید. مهم نیست شما در منطقه گرمسیر یا سردسیر زندگی می‌کنید، پنجره محل مکش انرژی اتاق به بیرون است و همین امر نیروی شما را در خواب ضعیف می‌کند.
هیچ‌وقت بعد از بلند شدن از خواب با لباس خواب در اتاق راه نروید. لباس‌هایی که با آنها خوابیدید، انرژی خواب را به خود جذب کرده‌اند که انرژی سرد و سکون است. شما بعد از بیدار شدن از خواب به حرکت در زندگی نیاز دارید. بنابراین آنها را عوض کنید. بهتر است بعد از در آوردن لباس‌های خواب، آنها را برای مدت یک‌ربع روی بند لباس بیندازید تا هوا بخورند. اگر بتوانید آنها را آفتاب بدهید که خیلی عالی است.
در اتاق خواب گل و گیاه فراوان قرار ندهید. گل‌ها و گیاهان شب‌ها دی‌اکسیدکربن پس می‌دهند و شما را اذیت می‌کنند. اگر دوست دارید حتما در اتاق گیاه داشته باشید، یک گیاه کوچک کافی است.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید