جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چرا این لوستر؟


چرا این لوستر؟
تا به حال شده كه در مورد دلیل انتخاب لوستر خانه فكر كنید؛ ما معمولاً در مورد بدیهی ترین چیزها كمتر فكر می كنیم... نور و وجود آن در اطراف ما چنان عادی است كه كمتر شده به اهمیت آن بیندیشیم. ما معمولاً ایده و تصور خاصی در مورد ملاك های نورپردازی در فضاهای مختلف خانه نداریم، لوسترهایی كه انتخاب می كنیم بیشتر سلیقه ای است كه البته بیشتر، قیمت در انتخاب آن مؤثر است تا شاخصه های كاربردی و طراحانه آن!
یكی از هدف های نورپردازی روشن ساختن محیط است؛ اما هدف مهم دیگری كه معمولاً هم به فراموشی سپرده می شود، انطباق آن با نوع فعالیت انجام شده در زیر این روشنایی و ایجاد حس و حال مورد نظر با استفاده از نورپردازی های مختلف است. یك اتاق زیبا با دكوراسیون مناسب، بدون نور مناسب، هیچ جلوه ای ندارد؛ و البته گرانقیمت ترین و زیباترین لوسترها نیز در یك طراحی نامناسب بدون جلوه باقی می مانند؛ تأثیرات روانی نور نیز غیرقابل انكار است.
باید توجه داشت كه نورپردازی ماهرانه با توجه به سایر عوامل محیط، با پر كردن خانه از عوامل مختلف برای روشنایی، بسیار متفاوت است؛ موضوع بسیار ساده است؛ فقط كافیست با چند وسیله روشنایی شیك در مكان های مناسب و در مواردی با نورهای غیرمستقیم و مخفی، حس مورد نظر را انتقال داد. حتی می توانید برای مواقع گوناگون یك مجموعه نور متفاوت را در نظر بگیرید. عواملی كه هزینه چندانی ندارند ولی تأثیراتی باورنكردنی در زندگی و محیط خانه خواهند داشت!
به این نكته توجه كنید كه وسایل روشنایی به نورهای سقفی محدود نمی شود؛ روشنایی های دیواری، كفی، پایه دار، متحرك، مخفی و غیرمستقیم و نیز رنگ هایی غیر از نور سفید می توانند به حسب مورد جزو انتخاب های شما باشند.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید