جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

بازار داغ تابستان جزیره


بازار داغ تابستان جزیره
با شروع فصل نقل و انتقالات در لیگ برتر فوتبال انگلستان شایعات زیادی درباره جابجایی بازیکنان و انتقال آنها به تیم های دیگر به گوش می‌رسد.در ادامه به بررسی خرید های احتمالی تیم های جزیره می‌پردازیم.
▪ منچستریونایتد:
قهرمان ۲ فصل گذشته لیگ‌برتر و رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان به نظر نمی‌رسد برای فصل آینده احتیاج چندانی به جذب مهره‌های جدید داشته باشد. اگر چه مالکان آمریکایی این باشگاه دست فرگوسن را برای خرید هر تعداد بازیکن مورد نیاز بازگذاشته‌اند اما تصور نمی‌شود این سرمربی اسکاتلندی جز افزودن یک مهره به خط حمله خود برای آسان‌ترکردن وظیفه وین رونی، ته وز و رونالدو در گلزنی و یافتن جانشینی مناسب برای گری نویل که آینده بازی‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به‌دنبال جذب مهره دیگری باشد. لوئیس فابیانو، مهاجم سه‌ویا، دیمیتار برباتوف از تاتنهام ، کلاوس یان هونتلار از آژاکس، دانیل آلوس از سه‌ویا، میکا ریچاردز از منچسترسیتی و فیلیپ لام از بایرن‌مونیخ بازیکنانی هستند که توجه فرگی را به خود جلب کرده و احتمال می‌رود حداقل یکی از آنها را فصل بعد در اولدترافورد ببینیم.
▪ چلسی:
گرچه آبی‌های لندن اکنون بدون سرمربی هستند اما مسلما مربی جدید باید به فکر جایگزینی برای دیدیه دروگبا باشد. فلورن مالودا و سالومون کالو دیگر بازیکنانی بودند که طی فصل جاری درخشش چندانی نداشتند و چلسی مسلما به مهاجمانی خلاق تر، با استعدادتر و به مراتب خطرناک‌تر از این ۲ نیاز دارد. علاوه بر خوزه بوسینگوا که فصل بعد به جمع مردان استمفوردبریج ملحق خواهد شد و ضعف سمت راست خط دفاعی چلسی را حل خواهد کرد، روبینیو ستاره جوان رئال‌مادرید و دیمیتار برباتوف پدیده فصل‌جاری تاتنهام از دیگر مهره‌هایی است که به‌نظر می‌رسد سران چلسی آنها را در فصل نقل‌وانتقالات تابستان زیرنظر خواهند گرفت.
▪ آرسنال: آرسن وانژه که از سوی مالکان باشگاه بودجه‌ای ۳۰ میلیون پوندی برای خرید بازیکنان جدید دریافت کرده، برای باقی‌ماندن در کورس قهرمانی فصل بعد و رقابت با چلسی، منچستریونایتد و لیورپول باید به فکر جانشینی برای متیو فلامینی، الکساندر گلب و ینس لمن که نغمه ترک آرسنال را سر داده‌اند باشد. به نظر می‌رسد ونگر برای تقویت ترکیب خود قصد دارد سمیر نصری هافبک ملی‌پوش مارسی را به مبلغ ۱۱ میلیون پوند، ژان ماکون، هافبک کامرونی لیل را به امارات بیاورد.
▪ لیورپول:
بودجه‌ای که رافائل بنیتس برای خرید و جذب مهره‌های جدید در فصل نقل‌وانتقالات پیش رو در اختیار خواهد داشت به ۲ عامل بستگی خواهد داشت؛ نخست واگذاری پیترکراوچ و ژابی آلونسو و پول به دست آمده از فروش آنها که احتمالاً مبلغی در حدود ۳۰ میلیون پوند خواهد بود و دوم انتقال مالکیت باشگاه به شرکت سرمایه‌گذاری دبی. جذب یک دروازه‌بان ذخیره، مدافع چپ، هافبک مرکزی و احتمالا یک مهاجم مطمئن در راس اقدامات این سرمربی اسپانیایی در فصل نقل‌وانتقالات قرار خواهد داشت. گرت بری، هافبک ملی‌پوش استون ویلا برای تقویت خط میانی، آندرا اندرسون مدافع چپ اودینزه و فیلیپ دگن ،مدافع راست تیم ملی سوئیس برای استحکام خط دفاعی لیورپول گزینه‌هایی هستند که رافائل بنیتس زیرنظر خواهد داشت.
▪ اورتون:
با توجه به نیاز دیوید مویس به جذب یک دروازه‌بان ذخیره، یک هافبک بازیساز و یک مهاجم برای کمک به یاکوبو در امر گلزنی بودجه ۲۵ میلیونی باشگاه به وی اجازه خرید بازیکنانی همچون جو و دودو از زسکا مسکو، مایکل برادلی و مودسته امبامی، بازیکنان تیم‌های هیرنوین هلند و مارسی فرانسه را خواهد داد.
▪ استون ویلا:
با توجه به بودجه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی این باشگاه و نیاز مارتین اونیل به تقویت خط حمله، جذب هافبک بازیساز، یک مدافع چپ و یک دروازه‌بان در لیست خرید ویلا قرار گرفته‌اند.
▪ بلکبرن:
گرچه به نظر نمی‌رسد مارک هیوز نیاز چندانی به جذب مهره‌های جدید داشته باشد اما بدش نمی‌آید با جذب یک مدافع، یک هافبک و یک مهاجم به تقویت ترکیب تیم خود بپردازد لذا آنتونی آنان، هافبک تیم ملی غنا، مارک توریون و فران کورو تلکا (مدافع اسپانیول) بازیکنانی هستند که به نظر می‌رسد هیوز با توجه به بودجه ۱۰ میلیونی خود اقدام به جذب آنها کند.
▪ پورتسموث:
۳۵ میلیون پوند بودجه و عواید حاصل از قهرمانی در جام حذفی به پورتسموث اجازه می‌دهد برای برطرف و پرکردن خلأ جرمین دفو، پیداکردن مهره‌ای مناسب برای جانشینی جان اوتاکا و سول کمپبل که در انتهای دوران بازیگری خود قرار دارند برای جذب مهره‌هایی از قبیل پیتر کراوچ برای تقویت خط حمله و جان منساه مدافع غنایی رن برای تقویت خط دفاع مبادرت ورزد.
▪ منچستر سیتی:
با توجه به وضعیت مبهم اریکسون مشخص نیست که سرمربی بعد منچسترسیتی در چه نقاطی از تیمش احساس ضعف کند اما نکته واضح آن است که آبی‌های شهر منچستر مسلما به وجود یک مهاجم طراز اول، یک مدافع مرکزی، یک بال و یک بازیساز نیاز مبرم دارند که باید با بودجه ۴۰ میلیونی بازیکنان لازم را به خدمت بگیرند.
▪ وستهام:
علی‌رغم آنکه آلن کربیشلی معتقد است تیمش احتیاج به جذب مهره‌های جدید ندارد اما ضعف در مرکز خط دفاعی، فقدان یک هافبک دفاعی و کمبود مهاجم در خط حمله این تیم احساس می‌شود لذا ریچارد دان، مارکو زامبلی، داوید لانزا فامه، نیکی شوری و برن نبت بازیکنانی هستند که این مربی با توجه به بودجه ۱۲ میلیون پوندی‌اش احتمالا برای جذب آنها تلاش خواهد کرد.
▪ تاتنهام:
خوانده راموس به یک هافبک یارکوب در کنار لوکا مودریچ نیاز دارد ضمن اینکه ضعف دروازه، دفاع میانی، بازیکن کناری و مهاجم نیز باید با بودجه ۲۵ میلیونی پوشش داده شود.
▪ نیوکاسل:
جدا از تمدید قرارداد مایکل اوون، کوین کیگان به ۲ یا ۳ بازیکن احتیاج دارد تا ضعف سمت چپ خط دفاعی، مرکز خط میانی را برطرف و خط حمله‌اش را تقویت کند.لذا با در نظر گرفتن بودجه ۲۰ میلیونی راه‌راه‌پوشان، ریچارد دان، یان آرنه ریسه و پیتر کراوچ محتمل‌ترین گزینه‌های پیوستن به مردان سنت جیمز پارک در فصل آینده هستند.
▪ میدلزبورو:
بودجه ۱۰ میلیونی دست مالکان باشگاه برای تقویت ترکیب تیم تحت هدایت گرت ساوت گیت که در خط میانی و دروازه تیمش احساس ضعف می‌کند را چندان باز نگذاشته است اما استیو سیدول بازیکن چلسی و جیمز میلنر از نیوکاسل مهره‌هایی هستند که سرمربی این تیم برای فصل آینده تحت نظر دارد.
▪ ویگان:
جذب یک مدافع چپ، هافبک میانی، هجومی و دفاعی مهم‌ترین دغدغه استیو بروس برای فرار از سقوط در فصل آینده خواهد بود لذا مدافع سابق منچستریونایتد با توجه به بودجه ۲۰ میلیونی باشگاه به جذب بازیکنان مورد نیاز مبادرت خواهد ورزید.
▪ ساندرلند:
روی کین ۵۰ میلیون پوند بودجه درخواست کرده تا انقلابی در باشگاه رخ دهد و تقریبا در همه پست‌ها بازیکنان جدید به تیم بیایند، استفان هانت مهاجم تیم سقوط کرده ردینگ اولین گزینه است.
▪ بولتون:
بودجه ۲۰ میلیونی این باشگاه به گری مگسون که بیشترین نیاز را در خط حمله می‌بیند اجازه خواهد داد برای تقویت این بخش، اقدام به جذب بازیکنانی همچون یوهان الماندر مهاجم تولوز، بافیتمبی گومیس مهاجم سن‌اتین و سیمون ووکویچ از اسپورتینگ‌لیسبون کند.
▪ فولام:
پس از خروج پل استالتری از فولام نیاز به یک مدافع راست بیش از پیش در این باشگاه لندنی احساس می‌شود اما با توجه به خروج احتمالی برایان مک براید و کامارا برایان هاجسون مسلما با کمبود مهاجم نیز مواجه خواهد شد.
▪ وست برومویچ آلبیون:
برنامه‌های احتمالی تیم نخست دسته اول تا حد زیادی به رفتن زولتان گرا به تیمی بزرگ و ثروتمند بستگی دارد و این باشگاه با بودجه‌ای معادل ۱۵ تا ۲۰ میلیون پوند به دنبال توان رقابت با لیگ‌برتری هاست.
▪ استوک سیتی:
دیگر تیم تازه راه یافته به لیگ‌برتر علی‌رغم بودجه ۱۵ تا ۲۰ میلیونی در تمام نقاط میدان به مهره‌های جدید نیاز دارد اما مهم‌ترین دغدغه این تیم پس از خروج کارلونش، یک دروازه‌بان مطمئن است.
▪ هال سیتی:
باتوجه به بودجه ۱۰ میلیونی این باشگاه تازه راه یافته به لیگ‌برتر، به‌نظر نمی‌رسد که سران تیم به جز تمدید قرارداد فریزر کمپبل، بازیکن منچستریونایتد که به‌صورت قرضی در اختیار آنها قرار داد و جذب ایوان کمپو دست به نقل‌وانتقالات دیگری بزنند.
منبع: TIMES
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید