جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

برای زیباتر کردن شومینه


در فصل پاییز و زمستان، به علت سرمای هوا، در منازل از وسایل گرمایشی اسفتاده می شود و از جمله این مبلمان تأثیر گذار در دكوراسیون خانه، شومینه است. شومینه درخانه ها جدای از گرمادهی، محلی هم برای دور هم نشستن خانواده هاست. در این ستون ، مواردی برای زیبا وجذاب تر نمودن شومینه شما ارائه می كنیم.
این ایده ها می تواند الهام بخش شما برای خلق دكوراسیون شومینه با سلیقه شخصی تان باشد. برای زیبا تر ساختن شومینه بهتر است ایده هایی برای تاقچه آن بدهیم، زیرا تغییر در كلیت آن مستلزم صرف هزینه زیاد است.
برای تزیین تاقچه شومینه، می توان از اجزا و عناصر متنوع و متفاوتی كه در منزل یافت می شود استفاده كرد كه در متنوع ساختن دكوراسیون منزل بسیار تأثیر گذار است. اگر شما علاقه خاصی به شاخه و برگ درختان دارید، می توانید از آنها برای دكوراسیون استفاده كنید و همین طور با قرار دادن شمع وعناصر تزئینی دیگر در لابه لای شاخه و برگ ها آن را تزیین كنید. همین طور می توانید شمع ها را از طرح ها و رنگ های متنوع مطابق با رنگ سایر اجزای دكوراسیون استفاده كنید و از نشستن در كنار شومینه خانه در فصل سرد لذت ببرید.
اما چرا از اشیای قیمتی موجود در خانه برای تزیین منزل استفاده نمی كنید؟ می توان به واسطه قرار دادن اشیای قیمتی و قدیمی خانه روی تاقچه شومینه تنوعی را در دكوراسیون منزل ایجاد كرد. از اشیایی مانند كتابهای قدیمی، ظروف آنتیك و ... می شود استفاده كرد. همین طور تابلوهای قدیمی را می توان بر دیوار بالای شومینه نصب كرد، تا با اشیای روی تاقچه هماهنگی داشته باشد.
از یك پارچه ابریشمی قرمز یا یك پارچه پشمی با رنگ دلخواه برای پس زمینه دكوراسیون اشیایی كه روی تاقچه شومینه قرار می دهید، استفاده كنید. چین خوردن و جمع شدن پارچه مورد نظر باعث زیبایی و جذابیت بیشتری برای دكوراسیون تزئینات و در كل شومینه می شود.
روی پارچه شمع های استوانه ای، كتابهای قدیمی، ظروف قدیمی، میوه های خشك و گلها و شاخه و برگ، و ... می توان قرار داد.
اما ایده دیگر استفاده كردن از كدوهایی است كه می توان داخل آنها را خالی كرد و درون آنها مشع روشن كرد، كه ایده ای جالب و كم هزینه است. اگر اطراف كدو را با خزه مصنوعی بپوشانید، جذابیت بیشتری خواهد داشت. همینطور می توانید برای زیر آن از گلدانهایی كه در منزل دارید و بدون استفاده است، استفاده نمایید. اما راه های دیگری نیز وجود دارد، می توانید از میوه ها و سبزیجات برای زیبا ساختن شومینه استفاده كنید. می توانید از سیب و پرتقال و لیمو و ... استفاده كنید. البته این میوه ها می توانند طبیعی یا مصنوعی (سرامیك یا چینی یا پلاستیكی یا...) باشند و می توانید در كنار آنها از سبزیجات و برگهای سبز استفاده كنید، به گونه ای كه آمدن فصل سرد سال مشهود باشد.
در نهایت می توان از ایده هایی استفاده نمود كه تركیبی از ایده های متنوع باشد، دكوراسیونی تركیبی از كتاب های قدیمی و اشیای قدیمی و شاخه ها و برگ ها و... می تواند تزئینی جذاب و متنوع برای شومینه منازل باشد.
اما ایده های بسیاری وجود دارند كه می توانند در زیبا و جذاب نمودن شومینه منزل تأثیر گذار باشد، كه می توان با توجه به سلیقه هر شخص از آنها استفاده نمود. ضمن اینكه همراه با استفاده گرمایشی آن، از دكوراسیون آن لذت برد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید