چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

ایده هایی برای زیبا و زنده تر کردن حمامهای فرسوده


ایده هایی برای زیبا و زنده تر کردن حمامهای فرسوده
آیا حمام منزل شما خسته كننده و كسالت آور شده است؟ شاید زمان آن رسیده است كه تغییری در دكوراسیون آن ایجاد كنید. می توانید برنامه ای برای پر كردن تعطیلات آخر هفته خود ترتیب دهید. حمام جزو بخش خصوصی منزل است و نسبت به سایر فضاها وسعتی به مراتب محدودتر دارد، از طرف دیگر طراحی داخل آن و همین طور تغییر در آن بسیار مشكل تر از سایر فضاهاست. در حمام اجزا كوچك بسیاری وجود دارند كه به واسطه آنها می توانید تغییراتی اندك اما زیبا وجذاب را ایجاد كنید؛ این اجزا به طور مثال اضافه كردن رنگ، تغییر در نورپردازی، یا لوازم جانبی حمام و... هستند.
با صرف كمی هزینه می توانید جذابیت های دلخواه را ایجاد كنید كه صورتهای بسیار متنوعی دارند؛ در این مطلب به چند راه دلخواه و مناسب برای جالب و جذاب كردن حمام منازل اشاره می شود. شما می توانید با سلیقه خود از آنها در حمام استفاده نموده و برنامه ای برای تغییر دكوراسیون در منزلتان در آخر هفته داشته باشید.
شروع كار
در ابتدا تمام اشیا و مبلمان غیرثابت حمام را از فضا خارج كنید، تا صورت نهایی فضایی كه می خواهید در آن تغییر ایجاد كنید، را بهتر ببینید، سپس تمام قفسه ها و چیزهایی كه لازم ندارید را از فضا خارج كنید.
ساماندهی و مرتب كردن وسائل موجود
دكوراسیون و وسائلی را كه مایلید درحمام باشند مرتب كرده، كمبودها را مشخص كنید؛ وسایلی مانندكابینت، كمد، چوب لباسی قفسه و هر وسیله دكوری و تزیینی كه برایتان جذاب است.
تجهیز كردن كابینت ها و كمدها
داخل كمد یا كابینت حمام فضای كاملی برای قرار دادن بسیاری از وسائل و همینطور مكانی مناسب برای نصب گیره های پلاستیكی جهت آویزان كردن لباسها و حوله های تمیز است.
شما حتماً چندكشوی پلاستیكی و قفسه هایی كه بتوان وسائل را در آن جا داد در منزل دارید، می توانید از آنها استفاده كنید.
نورپردازی حمام
اگر نورپردازی حمام شما مناسب نیست، می توانید لوستر حمام خود را تعویض كنید. اگر از رنگ نور حمام خسته شده اید، می توانید رنگ آن را تغییر دهید، كه خود سبب تغییری چشم گیر در فضای داخلی حمام می شود.
پرده حمام
اگر مایلید عرصه خشك و تر حمام جدا باشندمی توانید با استفاده از پرده های متنوع و رنگارنگ مخصوص حمام، بدون تغییری اساسی در فضا، این كار را انجام دهید ضمن اینكه با این كار تغییری در چهره حمام منزل ایجاد كرده اید.
آویزهای حوله
به فضای اطراف برای نصب آویز حوله توجه كنید؛ كنار كابینت، بالای كمد، پشت در، نزدیك پریز برق و... هرجایی كه با كابینتها و دریچه گرماساز حمام تداخل نداشته باشد می توانید از آویزهای لوله ای برای آویزان كردن حوله های رنگی در حمام استفاده كنید.
انتخاب دیگر اینكه، شما می توانید از گیره های متنوعی كه موجود است، برای آویزان كردن لباسها و حوله ها استفاده كنید. آنها را در جایی نصب كنید كه به گیره نیاز دارید، نزدیك در، كنار دوش یا نزدیك سینك و... می توانید از گیره ها استفاده كنید.
مبلمان كردن
اگر حمام شما به اندازه كافی بزرگ است می توانید برای تجهیز بیشتر و زیبا وجذاب كردن حمام مبلمانی مانند میز كوچك، كابینت، گنجه، تابلو و گلهای تزیینی را در گوشه های خالی و در كنار دیواری كه استفاده ای برایتان ندارد، به كار ببرید.
پوشش كف
اگر كف سازی حمام منزل شما فرسوده شده است، می توانید با كف پوشهای پلاستیكی یا تایلهای قابل نصب بر روی كف پوش فعلی آنها را تغییر داده، تنوع بسیار جذابی را در دكوراسیون حمام خود ایجاد كنید.
به دلیل وجود جزییات بسیار در حمام ، ایده های بسیاری برای تغییر و تنوع در حمام وجود دارد كه به مواردی از آنها اشاره شد. شما نیز با سلیقه خود می توانید با صرف كمی وقت در تعطیلات این تغییرات را ایجاد كنیدو از جذابیت و تنوع ایجادشده در دكوراسیون داخلی منزلتان لذت ببرید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید