جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آنها در جستجوی چه هستند؟


آنها در جستجوی چه هستند؟
آیا می دانید هنگامی که مردم روی خط هستند در جستجوی چه می باشند و این کار راچگونه انجام میدهند؟ اگر در اینترنت تجارت می کنید، این اطلاعات برایتان بسیار مهم هستند. آگاهی از عادات جستجو و رفتار روی خط، در طرح استراتژی رقابتهای تجاری به شما کمک می کند.
تحقیقات جدیدی در تابستان ۲۰۰۲ در خصوص اینکه مردم روی خط چه می کنند انجام شده است. محققین دریافته اند که جستجو برای اطلاعات، پس از پست الکترونیک، بیشترین کاربرد اینترنت است.
در کل ۸۰% از آمریکاییان برای یافتن اطلاعات در اینترنت از موتور جستجو استفاده می کنند.
۲۵% (۳۳ میلیون نفر ) روزانه از یک موتور جستجو استفاده می کنند.
مردان بیش از زنان از موتورهای جستجو استفاده می کنند. در یک روز آماری ۳۳% مردان و ۲۵% زنان از موتور جستجو استفاده کرده اند.
محصلین کالج بیش از محصلین دبیرستان به استفاده از موتور جستجو تمایل دارند.
۳۹% از مصرف کنندگان موتور جستجو، سابقه سه سال یا بیشتر کار با اینترنت داشته اند و تنها ۱۴% از کسانی که کمتر از شش ماه با اینترنت کار کرده بوده اند از موتور جستجو استفاده کردند.
Google در میان موتورهای جستجو از نظر زمان جستجو، پر استفاده ترین است.
MSN بیشترین تعداد استفاده کنندگان را دارد. در می سال ۲۰۰۲ چهل وسه میلیون مخاطب داشته است. سپس Google، سی وشش میلیون بازدید کننده و Yahoo در طول همان ماه سی و هشت میلیون بازدیدکننده داشته اند.
جستجوی اطلاعات به چهار بخش کلی تقسیم می شود:
- جستجوی افراد
- سلامتی
- دولتی
- مذاهب
۶۶.۶% از جستجوها شخصی و ۳۳.۳% آنها تخصصی است.محصلین کالج بیش از محصلین دبیرستان به جستجوی افراد تمایل دارند و جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال بیش از افراد مسن تر ۵۰ تا ۶۴ سال به اینکار تمایل نشان می دهند.
هفتاد و سه میلیون آمریکایی در جستجوی اطلاعات سلامتی بوده اند، نسبت به پنجاه و دو میلیون از پاییز ۲۰۰۰. خانم ها بیش از آقایان به دریافت اطلاعات سلامتی تمایل نشان می دهند. اما احتمالا از سایتهایی که چیزی برای فروش دارند ویا سایتهایی که تاریخ و منبع اطلاعاتشان را مشخص نمی کنند خارج می شوند. ۸۱% جستجوی خود را با یک موتور جستجو یا سایتهای اطلاع رسانی (Portal) مثل Yahoo،MSN ،AOL شروع کردند و بقیه مستقیما سراغ سایتهای مربوط به سلامتی رفته اند. ۴۵% از بالای لیست جستجو آغاز کردند و به سمت پایین لیست ادامه دادند و سایرین روی نامها یا کلماتی که برایشان أشنا بود یا به مورد نظرشان مربوط بود کلیک کردند. گزارش شده است که ۸۲% از افراد از اطلاعات سلامتی که یافته اند خوشنود شده اند. از هر سه نفر یک نفر می گوید شخصی را می شناسد که اطلاعات سلامتی اینترنت به او کمک کرده است. از هر صد نفر دو نفر فردی را می شناسند که از این اطلاعات آسیب دیده است. اغلب جستجوها برای اطلاعات سلامتی مربوط به بیماری های خاص، کنترل وزن واطلاعات در مورد دستور استفاده از داروها است. جستجو در خصوص سلامت روانی و مباحث حساس پزشکی رو به افزایش است.
گزارش شده است شصت و هشت میلیون آمریکایی از سایتهای سازمانهای دولتی استفاده کرده اند که انسبت به چهل میلیون در مارس ۲۰۰۰ افزایش شگرفی داشته است. ۴۰% جستجویشان را با یک موتور جستجو مثل MSN یا AOL أغاز کردند. اغلب افراد لیست جستجو را برای سایت مورد نظر بررسی کرده اند و فقط ۲۱% از آنها بر اساس رتبه بندی موتور جستجو، سایتها را بازدید کرده اند.
۲۸ میلیون أمریکایی (نسبت به نوزده میلیون از اواخر سال ۲۰۰۰) از موتور جستجو برای یافتن اطلاعات مذهبی یا معنوی وهمچنین ارتباط با این سایتها استفاده کرده اند. تنها ۴% جستجویشان را از سایتهای اطلاع رسانی مذهبی آغاز کرده اند.
در اینجا آمارهای دیگری که مورد علاقه بازاریابها است آورده شده است:
▪ ۹۵% از آمریکاییان استفاده کننده از اینترنت برای استفاده از پست الکترونیکی روی خط می روند.
▪ ۸۰% جستجو انجام می دهند.
▪ ۸۰% در جستجوی اطلاعاتی هستند که به سرگرمی مربوط می شود.
▪ ۳۷% روی خط بازی می کنند.
▪ ۷۵% روی خط می روند تا از یک فراورده و خدمات آن پیش از خریداری أگاه شوند.
▪ ۶۳% در جستجوی اطلاعاتی در مورد فیلم، کتاب وبرنامه های تفریحی هستند.
▪ ۴۴% جویای اطلاعات مالی هستند.
▪ ۲۰% در حراجی ها شرکت می کنند.
▪ ۹% برای دیدن سایتهای قرار ملاقات و دوست یابی روی خط می روند.
▪ ۵% برای قمار کردن روی خط می روند.
تنها ۲۱% از آمریکاییها (بیست وچهار میلیون نفر ) در منازلشان توسط خطوط پر سرعت به شبکه جهانی اینترنت دسترسی دارند. این تعداد از سال ۲۰۰۰ چهار برابر شده است. استفاده کنندگان از خطوط پر سرعت بیشتر مردان متمول وتحصیل کرده هستند. شگفت انگیز نیست که افرادی که با سرعت بالا به شبکه دسترسی دارند بیش از کابران ارتباط تلفنی (Dial-up users) از منابع اینترنت بهره مند می شوند.
ارقام فوق می تواند شما را در توسعه فروش و دستیابی به اهداف کاری که برای سایت خود در نظر گرفته اید یاری دهد. البته توجه کنید که آمار فوق در جامعه ای خاص تهیه شده است و الزاما برای جوامع دیگر صادق نخواهد بود ولی تجربه نشان داده است که معمولا الگوی استفاده از اینترنت، در بسیاری از موارد، مشابه است.
برای نمونه، به دلیل عدم وجود روشهای انتقال پول از طریق اینترنت در کشور ما، قطعا رفتار کاربران ایرانی در ارتباط با سایتهای فروش کالا و خدمات، متفاوت است. از طرفی، علاقه مردم به دسترسی به اطلاعات سیاسی و اجتماعی، باعث شده تا دسترسی به سایتهای خبری در میان بازدید کنندگان ایرانی بیشتر باشد.
در هر حال، به نظر می رسد که بسیاری از اطلاعات آماری فوق می تواند برای تجارت شما و هدفگذاری های آینده برای سایت شما، مفید باشد.
منبع : جنوبی‌ها


همچنین مشاهده کنید