جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

یازده مکان مخفی در خانه برای انبار کردن وسایل


یازده مکان مخفی در خانه برای انبار کردن وسایل
هر خانه ای ظرفیتهایی برای انبار كردن وسایل خارج از انباری رسمی و شناخته شده دارد كه معمولاً به طور كامل و بهینه مورد استفاده قرار نمی گیرند.
این فضا ها را در خانه خود كشف كرده و مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال:
۱- از اختلاف سطح های باریك میان دو دیوار و یا فاصله بین دیوارها برای ساختن یك رخت آویز زیبا استفاده كنید و لباسهایی را كه كمتر مورد استفاده قرار می گیرند در آنها انبار كنید.
۲- در فاصله بین كف اتاقها و كمدها كشوهای باریكی بسازید كه برای قرار دادن اشیای شكستنی و با ارزش مانند سینی ها ودیس های چینی مناسب باشند. حوله ها و ملافه ها و نیز لباسهای زیر را نیز می توانید در این كشوهای باریك بگذارید. این كشوها را می توانید به سادگی با فشار پا ببندید.
۳- فضای خالی بالای كابینت آشپزخانه را تا سقف ادامه دهید. در بسیاری از آشپزخانه ها بخش بالای كابینت ها بدون استفاده رها می شود. می توانید بخشی از وسایل آشپزخانه را كه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند در این كابینت اضافی جای دهید.
۴- تعداد زیاد كتابها و مجلات بخصوص در خانه ها و آپارتمانها می تواند مشكل آفرین باشد. اگر كمدهایی در خانه دارید كه از عمق مناسبی برخوردارند می توانید قسمت عقبی آنها را با یك دیوار كاذب جدا كرده و به عنوان كتابخانه و یا محل قرار دادن مجلات مورد استفاده قرار دهید.
۵- فضاهای خالی ما بین كابینتها و نیز داخل آنها را با استفاده از وسایل مناسب تجهیز كنید تا از فضای موجود بیشترین استفاده عملی را كرده باشید. به عنوان مثال به جای اینكه ادویه را در ظروف تزیینی بریزید كه باید آنها را در كنار هم چیده و در معرض نمایش گذاشت می توانید از ظروفی استفاده كنید كه بتوانید آنها را روی هم بچینید. یا در مورد كابینتی كه در آن بشقابها و چنگالها را قرار می دهید می توانید به جای چیدن آنها از سبدهای تقریباً مسطح و نیز طبقه های كشویی استفاده كنید. در مورد گوشه ها كه در اغلب موارد بلا استفاده رها می شوند می توانید از تجهیزات مثلثی شكل استفاده كنید و وسایل مورد استفاده روزمره مانند نمك پاش را در آنها بچینید.
۶- از فضای زیر پله ها غافل نشوید و با استفاده از پرده های رنگین و یا یك در مناسب از آنها برای انبار كردن وسایل بخصوص مواد غذایی خشك مانند روغن و برنج استفاده كنید.
۷- درباره شیوه بهره برداری فعلی خوداز فضاهای موجود تجدید نظر كنید. آیا واقعاً نحوه چیدن مبلمان و اثاثیه و وسایل بخصوص در آشپزخانه به بهترین شكل انتخاب شده است؟ در بسیاری از موارد با یك تجدید نظر ساده فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل اضافی خود در سرتاسر منزل خواهید یافت.
۸- كمدهای لباس را به عنوان مهمترین عنصر انبار كردن در خانه ها در نظر می گیرند. به جای اینكه در اتاقها كمدهای كوچك بسازید سعی كنید كمدهایی بسازید كه تا سقف ادامه داشته باشند وصد البته درهای آنها نیز به همان میزان مرتفع باشند. جاسازی كشوهای متعدد در سایزهای مختلف ظرفیت كمدها را افزایش می دهد و نظم و ترتیب بیشتری ایجاد می كند. همچنین تمهیداتی بیندیشید كه بتوانید در كمدها وسایل بزرگ و حجیم مانند بالشها را نیز جای دهید.
۹- حالا دیگر نوبت پاركینگ است. وسایل و تجهیزات اتومبیلها معمولاً جای زیادی می گیرند با این حال حتماً خواهید توانست فضایی برای انبار كردن ابزار آلات ایجاد كنید. از كابینتهای دست دوم می توانید برای این منظور استفاده كنید اما هنگام نصب كردن توجه داشته باشید كه ارتفاع اتومبیلی كه در جوار آن پارك خواهد شد چقدر است. كابینتهای دارای در مطلوب تر هستند چون به این ترتیب وسایل آن بر روی اتومبیل سقوط نخواهد كرد.
۱۰- در بسیاری از خانه ها در انتهای راه پله ها و یا در اول آنها اتاق كوچكی تعبیه شده است كه برای انباری استفاده می شوند. اگر اشیای اضافی را به داخل آنها پرتاب كنید و آنها بدون نظم و ترتیب و سوار بر كول همدیگر انباشته شوند یقیناً به زودی فضای داخل آن با وسایل شما كه به احتمال زیاد دیگر قابل استفاده نخواهند بود اشغال خواهد شد. اگر قفسه های كوچك در آنها تعبیه كنید و در كار انبار كردن وسایل از نظم و ترتیب پیروی كنید احتمالاً همین فضای كوچك برای مدتهای طولانی خواهد توانست نگرانی شما برای یافتن مكان مناسب برای انبار كردن وسایل اضافی را از بین ببرد.
۱۱- سعی كنید به هنگام تهیه مبلمان و وسایل چوبی منزل از مواردی استفاده كنید كه دارای كشو یا كمدهای كوچك باشند. به عنوان مثال اگر تختخواب فرزند شما دارای یك كشو در زیر و یك كمد كوچك در بالای آن باشد دیگر مشكل انبار كردن ملافه ها را نخواهید داشت.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید