جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

باغچه آبی روی میز خانه و اداره


اگر خداوند به شما نعمت زندگی كردن در كنار یك دریاچه یا چشمه و بهره برداری از مناظر بدیع آن را عطا نكرده است اما در عوض می توانید خودتان در خانه یا اداره و آنهم روی میز همان احساس را خلق كنید. این كار را می توانید با استفاده از یك سینی ساخته شده از گل رس و نیز گلدانهای متعدد سفالی و نیز یك فواره كوچك ایجاد كنید.
با استفاده از سنگهای كوچك كف رودخانه اطراف و حتی كف سینی خود را بپوشانید تا زمینه را مساعد كنید. سینی باید حتماً از عمق كمی برخوردار باشد تا سنگهای كف آن به چشم بیاید. سپس بخشی از آن را از سنگ پاك كنید و یك سینی كوچكتر و یا یك بشقاب سفالی دیگر به رنگ اصلی و بدون هیچگونه طرح تزیینی در آن قرار دهید.
سپس سینی كوچكتر را نیز با سنگهای كوچكتر بپوشانید. داخل این سینی كوچكتر آب بریزید و یك شاخه غنچه دار از گل دلخواه خود را درون آن فروببرید. اطمینان حاصل كنید كه ساقه آن به اندازه كافی در آب فرو رفته باشد تا بتواند آب بنوشد.
گیاهان دیگری را نیز كه در گلدانهای كوچك كاشته شده اند مانند انواع كاكتوس و یا _اكنون كه بهار نزدیك است _ پامچال را در اطراف این سینی كوچك و داخل سینی بزرگتر بچینید. می توانید در پیاله های كوچك مهره های رنگین زیبا و هر شیء زینتی دیگر مانند اجزای سفره هفت سین را قرار داده و در محلی از سینی بزرگتر بچینید.
اكنون در بازار انواع و اقسام پمپهای كوچك آب برای مصارف مختلف در دسترس شماست. یكی از آنها را تهیه كنید و یك فواره مینیاتوری زیبا و ظریف درست كنید. توجه داشته باشید برای به كار انداختن این پمپها حتماً از باطری استفاده كنید و از به كار گیری سیم برق مطلقاً خودداری كنید. می توانید فواره كوچكتان را حتی نورپردازی هم بكنید. برای ساختن این فواره قبل ازهر چیز به یك گلدان سفالی نیاز دارید كه دارای سوراخ نباشد. سطح داخلی آن را با نایلون بدون درز كاملاً بپوشانید تا آب را به بیرون هدایت نكند. استفاده از نایلونهای رنگی برای این كار زیباتر خواهد بود. پمپ آب را در كف این گلدان قرار دهید. سیم پمپ را از گلدان خارج كرده و به منبع نیروی آن كه حتماً باید با باطری كار كند متصل كنید. برای اینكه ارتفاع آب خارج شده از فواره را بالاتر ببرید آن را روی یك گلدان و یا كاسه وارونه قرار دهید.
سپس یك بشقاب پلاستیكی بردارید و ته آن یك سوراخ بزرگ برای عبور سیم و نیز چندین سوراخ كوچكتر برای ایجاد حس فواره ایجاد كنید. روی آن را با سنگهای زیبای گف رودخانه بپوشانید و آن را با آب پركنید. پمپ را به كار بیندازید. پمپ كوچك شما با استفاده از آب درون گلدان به كار خواهد پرداخت. به این ترتیب كه آبی كه از فواره خارج خواهد شد دوباره به گلدان بازگشته و منبع آب را تأمین خواهد كرد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید