سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

توصیه ای برای اتاق نشیمن


توصیه ای برای اتاق نشیمن
برای این كه مبلمان چرمی تان تمیز و نرم بماند. مرتب آن را گرد گیری كنید و گاه به گاه سطح آن را با واكس مخصوص چرم مالش دهید.
در ضمن، آن را از رادیاتور و آتش روباز (شومینه) كه چرم را خشك و شكننده می كند، دور نگه دارید.
در یك نگاه:
این اتاق، با كاناپه چرمی آنتیك و مجموعه ای از نقاشی ها و پرتره های خانوادگی، فضایی بسیار باشكوه به خود گرفته است.
رنگ
سبز تند دیوارها با رنگ شاه بلوطی كاناپه، زردهای روشن تر و سفیدها و طلایی های قاب ها در تضاد است. سبز دیوار گرچه رنگی غلیظ است، ولی دلگیر نیست. در این جا سبز تند حالت سنتی شدیدی به اتاق می دهد، ضمن اینكه به قدری شاداب است كه برای استفاده در اتاق نشیمن مناسب است.
مبلمان:
اگر می خواهید اتاق تان نشانی از دنجی و امنیت گذشته را در خود داشته باشد، هیچ چیز بهتر از چرم كهنه چاره ساز نیست. این چرم ها، مثل نیم چكمه های قدیمی، با گذشت سالها كیفیت خود را به خوبی حفظ می كند. بنابراین یك كاناپه دست دوم آنتیك بهترین گزینه است. همراه این كاناپه می توانید از مبلمان چوبی بزرگی كه با رنگ چرم هماهنگ باشد، استفاده كنید. در اتاقهای نشیمن امروز، صندوقچه های قدیمی، ضمن این كه فضای وسیعی برای انبار كردن وسائل مهیا می كند، نقش متفاوت و تزئینی هم به عنوان میز جلوی مبل دارند.
وسایل جانبی:
برای بسیاری از ما، یك لوستر تنها كه نور محیطی اتاق را تأمین می كند، هنوز بهترین گزینه برای روشنایی اتاق است. اما استفاده خلاقانه تر از نور می توان جو واقعاً متفاوتی به اتاق بدهد. یك جفت چراغ كه در ارتفاع پایین، در بالای میز، آویزان شده اند، آن را غرق در نور كرده است و به منطقه نشیمن حالت خودمانی تری می دهند. در ضمن سایه های زیبایی هم روی وسایل اتاق می اندازند.
نور:
تعدادی عكس كه مانند گالری ها چیده شده اند، تأثیر بیش تری از یك یا دو عكس، به تنهایی دارند. گیاهان پربرگ مكمل دیوارهای سبز هستند و كوسن های طرح دار با رنگهای روشن شان، لكه های نارنجی، زرد و مشكی به اتاق می افزایند.
در یك نگاه:
روشن ترین تونالیته های كرم و سبز مریم گلی جو لطیف و با شكوهی پدید می آورند. چشم انداز این اتاق رنگهای سرد، اما آرامش بخش است. با رو انداز بافتنی و لوازم بافت دار، اندكی گرمای طبیعی به اتاق افزوده شده است.
رنگ:
در اتاقی كه به باغچه دید دارد، تزئینات با رنگ سبز طبیعت بیرون را به درون دعوت می كند. سبز ملایم تصویر و سایه های شاخ و برگ ها را در طول دیوار منتشر می كند، اما رنگ غالب در اتاق كرم است كه بیش تر طرح را به جای سبك روستایی مدرن می نماید و چشم انداز كلی اتاق را روشن نگه می دارد و به شخصیت سنتی رنگ سبز و نیز حال و هوای مدرن می دهد. جدا از طرح بسیار جزئی و ته رنگ از سبز خیلی كم رنگ در دو كوسن ، تنها ملایم ترین تونالیته های رنگی خنثی و نیز بافت های طبیعی هستند كه طرح را از یكنواختی در می آورند.
بافت:
در یك محیط با رنگهای ملایم و كم ترین میزان طرح، ایجاد جذابیتی كه هر اتاقی به آن محتاج است، بر عهده بافت خواهد بود. موكت اتاق طرح های شطرنجی دارد و پارچه كاناپه با راه راه های طرح دار خود، بافتنی روانداز را كه خود تركیبی از بافت كبریتی و حاشیه مخملی قهوه ای است، در هم می آمیزد. یك سبد در دار از جنس الیاف و گیاهان دریایی نیز بافت مواجه طبیعی را به محیط می افزاید.
مبلمان:
كاناپه ای مدرن با خطوط ساده، به راحتی با سادگی این اتاق هماهنگ می شود. میز كنسول های تزئینی با دسته كشوهای برنجی منحنی نشانه هایی از تجمل سبكی سنتی هستند. مبلمان كلاسیك به رنگ سفید یا كرم، به زیبایی در فضای مدرن جای خود را باز می كنند، بنابراین وقتی قطعات چوبی با اشكال قدیمی جذاب دارید، رنگ آمیزی آنها شیوه خوبی برای مد روز كردن شان است.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید