پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


مهم ترین عناوین کتاب های اقتصادی نمایشگاه ۲۱


مهم ترین عناوین کتاب های اقتصادی نمایشگاه ۲۱
در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران بار دیگر ناشران با کتاب هایی در موضوعات متفاوت حضور یافتند. نگاهی داریم به عناوین مهم ترین کتاب های اقتصادی این نمایشگاه:
نشر آگه با کتاب سرمایه از «کارل مارکس»، گذر از مرزها از «آلبرت هیرشمن» و کتاب پیدایش اقتصاد مدرن از «ویوین براون»، سرمایه داری در عصر جهانی شدن از «سمیرامین» و تکوین نهادهای اقتصادی از «ای .ک .هانت» در نمایشگاه ۲۱ حضور یافته است. در سایه آینده (تاریخ اندیشه مدرنیته) از «سون اریک لیدمن»، جریان های اصلی در مارکسیسم از «شگ لوکوفسکی» هابرماس (معرفی انتقادی) از «ویلیام اوث ویت» و اندرون جهان سوم از «پال هریسون» کتاب های جدید نشر اختران است.لیزینگ در اقتصاد از شهریار کوثری، اصول تنظیم قراردادهای صادراتی از محمدابراهیم گوهریان، فروش حرفه ای از گوهریان و بازاریابی جهانی از ریچارد سندهازن عناوین کتاب های انتشارات امیرکبیر در زمینه اقتصادی است. نشر دیگر با مجموعه مقالات فریبرز رییس دانا به نام سوسیالیسم و آزادی، سرمایه داری در پایان هزاره مقالاتی با ترجمه خلیل رستم خانی، سرمایه داری و محیط زیست مقالاتی از پل سویزی، فرد مکداف با ترجمه برزو ثابت و انبوهه (جنگ و دموکراسی) از آنتونیونگری و مایکل هارت با برگردان علی نورالدینی در نمایشگاه ۲۱ حضور دارد.
فرهنگ علوم اقتصادی تالیف منوجهر فرهنگ کتابی است از نشر البرز.
کتاب جهانی شدن و شهر نوشته جان رنای شورت و یونگ هیون کیم با ترجمه پانته آ لطفی کاظمی، کتابی است از انتشارات شرکت پردازش و برنامه ریزی شهری. علاقمندان همچنین در اطلس کلان شهر تهران می توانند اطلاعات مربوط به کار و اشتغال و مسکن را توسط مرکز اطلاعات جغرافیایی شهر تهران و گروه پژوهش جهان ایرانی منتشر شده مطالعه کنند و اولین وارث تاج و تخت قاجار به کوشش حبیب لاجوردی و ترجمه سعید الهی و خاطرات سرهارد فورجونز با ترجمه صالحی علامه کتاب های نشر ثالث در نمایشگاه هستند.
درباره اقتصاد کشاورزی ایران از دکتر بهاءالدین نجفی، لیبرالیسم و منتقدان آن از احمد تدین، دگردیسی مشغولیت ها (نفع شخصی و کنش همگانی) از آلبرت هیرشمن، انقلاب صنعتی از تامس سا و تکلیف اشتن و تحلیل دموکراسی در آمریکا از آلکسی دوتوکویل کتاب های سازمان انتشارات علمی و فرهنگی در این زمینه است.
شرکت سهامی انتشار نظام های اقتصادی از دکتر حسین نمازی، اقتصاد متعارف یا اقتصاد اخلاق مدار از دکتر نمازی، تامین اجتماعی و بازنشستگی در ایران از دکتر مهدی کرباسیان، مبانی تفکرات اقتصادی و توسعه ژاپن از محمد نقی زاده، ساخت ژاپن مدیریت و موفقیت از آکیوموریتا و خطوط کلی نظام آمریکایی اقتصاد سیاسی از فردریک لیست را منتشر کرده است. استراتژی بازاریابی از فیلیپ کاتلر، مدیران برجسته سخن می گویند از تام پیترز، مهارت کلیدی در مدیریت پروژه از ریچارد لوک و مدیریت برخورد از هیرم اسمیت، استراتژی اثربخش از دکتر وفا غفاریان و دکتر غلام رضا کیانی، پنج فرمان برای تفکر استراتژیک، فلسفه نام های تجاری از توم براون و با کار زندگی کنیم، از کار لذت ببریم از استفان لاندین کتاب های نشر فرا، ناشر مدیریت فردا در نمایشگاه ۲۱ است.
استراتژی کلاس جهانی در مدیریت کیفیت بازرسی نوشته دکتر فارسیجانی، مدیریت فرا ۲۰۰۰ از دکتر مسعود برق لامع کتاب های نشر قصیده سرا است.
کاروان با کتاب مدیریت به زبان آدمیزاد نوشته باب نلسون و پیتر اکونومی در نمایشگاه حضور یافته است.
- نشر مرکز با کتاب های تاریخ تحلیل اقتصادی از جوزف شومپتر، اقتصاد سیاسی ایران از دکتر محمدعلی همایون کاتوزیان، جامعه شناسی هنر از ژان دووینیو، جامعه شناسی تاریخی خانواده از مارتین سگالن، متفکران بزرگ جامعه شناسی از راب استونز و تجربه گرایی در جامعه شناسی از دیوید ویلر و جودیت ویلر در نمایشگاه حضور یافته است.
برآمدن جامعه شناسی تاریخی از دنیس اسمیت و انقلاب فرانسه و رژیم پیش از آن از الکسی دونو کویل به اضافه تجدید کتاب های داشتن یا بودن و آیا انسان پیروز خواهد شد از اریک فروم کتاب های نشر مروارید در نمایشگاه است. نشر گل آذین با کتاب اقتصاد سیاسی از ارنست مندل، مانیفست سایبرگ از دانای هاراوی، و آرایش، مد و بهره کشی از زنان در نمایشگاه حضور یافته است.
علاقه مندان رمان خیابان بهار آبی بود از حسین آتش پرور که به حضور خارجی ها در ایران پرداخته است و به ویژه تصویری جالب از رهاورد اقتصادی این حضور و تفسیری منتقدانه بر الگوی جامعه صنعتی دارد را می توانند از نقش آذین بخوانند.
گام نو با کتاب موقعیت تجار و صاحبان صنایع در ایران دوره پهلوی از علی اصغر سعیدی و فریدون شیرین کام و نفت و دولت و صنعتی شدن در ایران از مسعود کارشناس در نمایشگاه حضور یافته است.
نشر نی با کتاب های زیر در نمایشگاه حضور دارد:
▪ اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی، استیون لویت، استیون دابز- ترجمه سعید مشیری (۸۶) -اقتصاد خرد ۲، عباس شاکری (۸۶)
▪ اقتصاد و عدالت اجتماعی، مسعود نیلی، موسی غنی نژاد، محمد طبیبیان، غلامعلی فرجادی (۸۶) - پایان مدیریت (فروپاشی روایت های مدیریت در دوران مدرن) محمدرضا آهنچیان (۸۶) -نظریه های اقتصادی توسعه (تحلیلی از پارادایم های رقیب) دایانا هانت، غلامرضا آزاد(۸۶) -هنر و دانش مذاکره مارک شوئنفیلد، ریک شوئنفیلد، ترجمه علی مستاجران، مسعود راجی (۸۴)
▪ راز سرمایه، هرناندو دو سوتو، ترجمه فریدون تفضلی (۸۵) -پیشگامان اقتصاد توسعه، جرالدمیر، جوزف استیگلیتز، غلامرضا آزاد ارمکی (۸۵)
▪ کشاکش آرا در جامعه شناسی (نظریه های امروزین جامعه شناسی) استیون سیدمن، هادی جلیلی (۸۶) -رویکردی انتقادی در جامعه شناسی ادبیات، لئولوونتال ترجمه محمدرضا شادرو - جامعه شناسی مخاطب در حوزه فرهنگی و هنری، آنتیگون سوشنوری، ترجمه حسین میرزایی.
کتاب های تبیین بحران سرمایه داری از کریس هارمن، مارکس و هزاره نوین از سیریل اسمیت و گزیده هایی از رزا لوکزامبورگ از پیتر هودیس و کوین ب - آندرسن کتاب های نشر نیکادر نمایشگاه ۲۱ است.
برای درک بهتر مناسبات اجتماعی و انسانی هم نشرویدا با مجموعه کتاب های عشق به نمایشگاه آمده است.
نشر هرمس بحث در آثار و افکار و احوال حافظ نوشته قاسم غنی، تاریخ بلعمی از «محمد بلعمی» و ترجمه «محمد طبرسی»، ایلیاد و ادیسه از هومر با ترجمه سعید نفیسی، شش رساله افلاطون با ترجمه محمدعلی فروغی و کتاب تولید ثروت «لستر تارو» را به نمایشگاه آورده است.
منبع : روزنامه سرمایه


همچنین مشاهده کنید