جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چگونه حمام و دستشویی منزلتان را براق کنید


چگونه حمام و دستشویی منزلتان را براق کنید
روزی كه شما عده ای را به منزل خودتان دعوت می كنید كلی به زحمت می افتید و به اصطلاح حسابی خانه را می چلانید تا تمیز شود. در عین حال قسمتهایی هم هست كه شما مطمئن هستید كسی از مهمان های شما آنجا را نمی بیند و شما با بستن آن قسمت از رفتن مهمانها به آن بخش از خانه تان جلوگیری می كنید.
اما یكی از جاهایی كه شما یقین دارید كه مهمان و هر فردی كه به منزل شما می آید احتمالاً از آن استفاده می كند دستشویی و توالت منزل شماست. حتماً هم می دانید كه سخت ترین تمیزكاری در منزل همان تمیزكردن دستشویی ها است. برای تمیز و براق كردن منزل چند راه بسیار ساده است كه اگر دوست داشتید اجرا كنید تا توالت تان همیشه برق بزند.
۱)كار را تمام كنید
همیشه عادت دارید به كودكانتان بگویید كه عجول نباشند و كارهایشان را تا انتها و بدون عجله انجام دهند. این بار باید این نكته را به خودتان گوشزد كنید. به جای اینكه وارد دستشویی شوید و به فكر این باشید كه به سرعت به سراغ جای دیگر بروید، سعی كنید داخل دستشویی بمانید تا كاملاً تمیز شود. این به شما كمك می كند تا حواستان جمع باشد و موجب می شود تا شما فكر نكنید كه تمیزكردن این قسمت از خانه تمام روز شما را گرفته است.
۲ ) اولین كار
قبل از اینكه بخواهید با انواع و اقسام زمین شوی ها و تمیزكننده های مایع، شروع به شست وشوی زمین و دیوارها بكنید با جارو گرد وخاك و موهایی را كه روی زمین ریخته را جمع كنید. پیشنهاد ما این است كه در صورت موجود بودن جاروبرقی از آن یا جاروی دستی كوچك استفاده كنید.
این كار باعث می شود تا گرد وخاك و موها پس از تمیزكردن مجدداً برنگردند. اگر داخل توالت و حمام تان فرش كوچك یا قالیچه ای دارید مطمئن شوید كه روی آن راكاملاً با جاروبرقی تمیز كرده اید. پرده حمام را قبل از هركاری جدا كنید و بشویید. البته اگر قابل شست وشو است. پس از این كار می توانید اگر مایل بودید قالیچه و فرش داخل حمام را بشویید. به این ترتیب شما می توانید، قبل از شستن قالیچه و فرش پرده حمام را مجدداً آویزان كنید.
۳) از توالت شروع كنید
قبل از استفاده از مواد شوینده یك بار سیفون توالت را بزنید. حالا مواد شوینده را داخل آن بریزید. اجازه بدهید چند دقیقه ای همین طور بماند. این كار باعث می شود تا لكه های روی توالت كاملاً از بین برود. در این مدت هم بیكار نمانید. از برس و تمیزكننده برای تمیزكردن سطح رویی توالت استفاده كنید. كاملاً سطح خارجی توالت اعم از اطراف و محل نشستن و سایر قسمتها را تمیز كنید. پس از این كار داخل توالت را با برس مخصوص بشویید. اگر اثری از لكه بود باز این كار را تكرار كنید و یك بار دیگر سیفون را بكشید. پس از این كار اگر مایلید می توانید از خوش بو كننده هم در پایان كار استفاده كنید.
۴) حمام
نوبت به حمام می رسد. تمیزكردن پرده حمام را كه مرحله قبل انجام داده اید، دیوارها و شیرهای آب را كاملاً با مواد تمیزكننده بشویید. اگر حمام شما در شیشه ای دارد فراموش نكنید آن را هم با شیشه پاك كن تمیز كنید. این نكته را هم فراموش نكنید كه قبل از آغاز كار در حمام صابون و شامپو و سایر وسایل داخل آن را در گوشه ای قرار دهید.
۵) آینه ها
در دستشویی معمولاً آینه ها از قلم می افتد. این نكته را به خاطر بسپارید كه تمیز بودن آینه ها به تمیز جلوه كردن دستشویی بسیار كمك خواهدكرد.
قبل از شستن محل دستشویی آینه ها را تمیز كنید با تمیزكننده شیشه و استفاده از دستمال توالت ویا یك كهنه یا پارچه نرم می توانید این كار را انجام دهید.
۶) دستشویی
تمیزكردن سینك دستشویی بسیار آسانتر و ساده تر از هر قسمت دیگر است. ماده شوینده را بریزید و با آب بشویید و درنهایت با دستمال خشك كنید تا لكه های آب روی آن نماند. برای شستن سینك دستشویی نیاز نیست تا صبر كنید مایع دستشویی روی سینك مدت زیادی بماند و بعد شروع به شستن كنید.
۷) زمین
برای تمیزكردن زمین دو راه وجوددارد. اگر دستشویی شما راهی برای خروج آب دارد، آنگاه می توانید تمیزكننده را روی زمین بریزید و تمیز كنید.
درغیر این صورت با استفاده از تی یا دستمال تمیز مرطوب زمین دستشویی را تمیزكنید.
۸) حوله ها
حالا نوبت مرحله آخر است. حوله های تمیز بردارد و در جای مخصوص در توالت قراردهید. دستمال های تمیز بیاورید و هرچه را كه درهنگام شست وشو خارج كرده بودید را به دستشویی برگردانید.
حالا دستشویی شما كاملاً تمیز و شفاف شده. مطمئن باشید با این روش زمان زیادی از شما گرفته نخواهدشد و قطعاً توالتی تمیز و براق خواهید شد.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید