پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

منزل خود را بدون رنگ نقاشی کنید


منزل خود را بدون رنگ نقاشی کنید
بعضی از افراد معتقدند كه آسانترین راه برای تغییر دكوراسیون و تغییر ظاهری منزل رنگ آمیزی خانه است. اما پیدا كردن رنگ مناسب، جابه جا كردن تمام اسباب و اثاثیه خانه و دردسرهای رنگ رزی در خانه هم وقت و زمان زیادی می گیرد و هم اینكه صاحب خانه را دچار خستگی می كند. اگر شما قصد دارید چهره اتاقی یا قسمتی از منزلتان را تغییر دهید تا «نو» و تازه جلوه كند و البته حوصله كارهایی كه در بالا گفته شد را هم ندارید، مطمئن باشید روش های مختلفی وجود دارد تا به كمك آن رنگ و تازگی را به اتاق یا كل خانه تان بیاورید. این روش ها برای كسانی كه خانه ای اجاره كرده اند و صرفاً به خاطر اجاره ای بودن آن خانه قصد ندارند به رنگ آمیزی خانه دستی بزنند و هزینه ای كنند هم بسیار قابل استفاده است.
بالش ها:
اگر اتاق تاریكی دارید و می خواهید آن را روشن كنید برای روبالشی ها از رنگ های شاد استفاده كنید. این كار فقط برای اتاق های خواب نیست. در قسمت پذیرایی و یا نشیمن منزلتان هم می توانید با اضافه كردن چند رنگ روشن و شاد به روبالشی مبل ها آنجا را متفاوت و روشن تر نمایش دهید.
گل:
گل های مورد علاقه تان را تهیه كنید. آنها را به صورت دسته ای در گوشه های اتاق مورد نظر قرار دهید. رنگ های زیبای این گل ها، رنگ و روشنایی را به اتاق شما منتقل می كند. فقط به خاطر داشته باشید كه به محض اینكه گل ها طراوتشان را از دست دادند، آنها را جایگزین كنید. از گل های مصنوعی رنگ دار هم می توانید در این كار بهره بگیرید.
تابلو های نقاشی:
آثار دستی و كارهای هنری مانند تابلوهای نقاشی می تواند فضای دیوارهای خالی شما را پر كند. سعی كنید در انتخاب رنگ قاب تابلوها دقت كنید. این تابلو لزومی ندارد كه از یك گالری بزرگ خریداری شده باشد. می تواند اثر فرزند شما باشد و شما با استفاده از یك روش خوب همانند قاب مناسب همراه با رنگ مناسب از آن برای دیوارهای منزلتان بهره بگیرید.
كتابخانه:
كتابخانه ها در منازل فقط برای كتاب نیست. از كوزه های سفالی رنگی می توانید استفاده كنید، آنها را روی كتابخانه قرار دهید. حتی كتاب ها را هم می توانید جابه جا كنید و به یك تركیب بندی مناسب از رنگ برسید یا حتی می توانید قسمتی از كتابخانه را محل قرار دادن عكس های خانوادگی یا موارد دیگر قرار دهید.
فرش و قالیچه:
اگر همیشه از فرش یا قالیچه در داخل خانه استفاده می كنید، حالا نوبت كمی تغییر است. قالیچه و فرش هار ا نو كنید. در این نو كردن سعی در انتخاب رنگ های روشن داشته باشید. حتی می توانید از قالیچه و فرش های رنگی دیواری برای دیوارهای منزلتان هم استفاده كنید.
روتختی:
در تغییر و تحول به اتاق خواب روتختی از آن دست چیزهایی است كه بسیار به چشم می آید. سعی كنید چند روتختی ارزان تهیه كنید. آنها را فصلی تغییر دهید تا همیشه نو به نظر برسند. در انتخاب رنگ به روشنی دقت كنید. مثلاً آبی آسمانی، زرد، سفید و یا سبز برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب است. رنگ های قرمز ، طلایی، بنفش و آبی پررنگ هم می تواند رنگ های فصل زمستان و پاییز را تشكیل دهد.
لامپ:
قطعاً نور كمك زیادی به جدیدتر شدن و روشنایی منزل می كند. حتی در برخی قسمت ها می توانید از لامپ های رنگی هم استفاده كنید. استفاده از لامپ های ساده هم به تعداد زیاد باعث گرمتر شدند و جلب توجه خواهد شد. شاید گوشه ای از این كارها بتواند شما را برای «نو» كردن قسمت های مختلف خانه راضی كند. شما با این روش ها بدون استفاده از حتی یك قوطی رنگ، رنگ را به خانه می آورید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید