پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

همه چیز زیر سینک آشپزخانه


همه چیز زیر سینک آشپزخانه
همه ما یا بهتر است بگوییم همه كسانی كه كار اصلی در آشپزخانه منزل را به عهده دارند علاقه فراوانی به كابینت زیر سینك ظرفشویی دارند.
اما بدون نظم دادن و مرتب كردن وسائل داخل آن، اشیا ممكن است به انتهای كابینت هل داده شوند. در این صورت پیدا كردن و دسترسی مجدد به آن شیء و وسیله سخت خواهد شد. هر از گاهی هم این وسایل روی هم گذاشته می شوند و شاید موجب به هم ریختگی بیش از حد شود.
با انجام كارهای زیر نظم را به كابینت زیر سینك آشپزخانه برگردانید و در حین كار لذت ببرید.
- ابتدا هر چیزی را كه داخل كابینت است خارج كنید. به لوازم شوینده و تمیز كننده مراجعه كنید. بسیاری از این شوینده ها هستند كه خاصیت شیمیایی دارند و با گذشتن تاریخ مصرفشان عملاً كارایی لازم را برای مصرف ندارند. آنها را دور بریزید و خودتان را از شرشان خلاص كنید. این رفتار را برای بطری های نیمه خالی كه مدتی است از آنها استفاده نكرده اید هم انجام دهید. باز كردن در این مواد موجب می شود تا پس از مدت كوتاهی خاصیت خود را از دست بدهند.
- وقتی درحال كاهش حجم اینگونه مواد هستید، حتماً به خاطر داشته باشید فقط موادی را نگه دارید كه به آن احتیاج دارید و آنها را مصرف می كنید. شما در اینگونه موارد خودتان بهترین انتخابگر هستید و می دانید كه چه چیزی برای هر آشپزخانه ای لازم است.
با این وجود تمام چیزهایی كه وجودشان در هر آشپزخانه ای لازم است را در زیر می آوریم.
۱) مایع ظرفشویی ۲) تمام وسائل شست و شو مانند (ابر، اسكاچ و...) ۳) شیشه پاك كن ۴) صابون ۵) جارو ۶) دستمال كاغذی یا حوله كاغذی.
وسایلی به غیر از این موارد را اگر در زیر سینك آشپزخانه گذاشته اید از آنجا خارج كنید و به انبار یا توالت ببرید، یا جای دیگری از آشپزخانه یا منزل قرار دهید.
- حالا كه همه وسایل را از زیر سینك خارج كرده اید، این بهترین فرصت است برای تمیز كردن این قسمت. كار را شروع كنید و كاملاً قسمتهای مختلف را تمیز كنید. شاید كمتر فرصتی پیش بیاید تا شما دوباره بخواهید این قسمت را تمیز كنید.
- زمان چیدن دوباره كابینت رسیده. كابینت الآن هم كاملاً تمیز است و هم خالی، می توانید وسایلی را كه حالا قطعاً خیلی هم كمتر شده است داخل آن جای دهید. می توانید كیسه ای پارچه ای یا در نهایت پلاستیكی در قسمت داخلی كابینت نصب كنید. این در حقیقت می تواند نقش یك انباری كوچك داخل كابینت شما را ایفا كند. شما می توانید كیسه های زباله، دستمال كاغذی یا حوله كاغذی، كیسه فریزر، فویل و سایر وسایل از این قبیل را داخل آن نگه دارید. یك سطل كوچك بردارید و تمام وسایل ومایعات برای شست وشو را داخل آن قرار دهید. ارتفاع سطل نباید زیاد باشد تا اشیا كاملاً دیده شده و بتوانید راحت آنها را بردارید.
با استفاده از این روشهای ساده شما خواهید دید كابینت زیر سینك ظرفشویی شما نه تنها مرتب شده كه حتی بازتر و بزرگتر هم شده است وشما شاید چند وسیله دیگر هم بتوانید داخل آن قرار دهید. فقط یادتان باشد وسایل به درد نخور را انبار نكنید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید