جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

بزرگ کردن اتاق کوچک


بزرگ کردن اتاق کوچک
اتاق های كوچك و همین طور فضاهای كوچك در منزل شما بهترین جا برای ایجاد كردن یك فضای دنج و آرام هستند. این اتاقها و فضاها در عین حال بسرعت به هم ریخته و شلوغ می شوند. اگر چند روش ساده زیر را در نظر داشته باشید قطعاً این فضای شما جادارتر و دنج تر خواهد شد.
- وقتی می خواهید برای اتاق كوچك طراحی رنگ داشته باشید، سعی كنید از رنگهای روشن استفاده كنید. از رنگهای روشن و سرد. مانند سفید یا آبی روشن بهره بگیرید. رنگهای روشن فضا را باز تر می كند و در ضمن باعث انعكاس نور بیشتر می شود. این در حالی است كه اگر شما از رنگهای تیره وكدر استفاده كنید نور اتاق را خواهد گرفت و اتاق را كوچك نشان می دهد. تلاش كنید وسایلی كه برای این اتاق دنج انتخاب می كنید از نظر رنگ به رنگ دیواری كه انتخاب كرده اید نزدیك باشد. این وسایل می تواند رنگ روكش صندلی، مبل و بالشهایی باشد كه برای اتاق انتخاب می كنید. با انتخاب رنگهای متفاوت ممكن است نوعی تناوب و تعدد رنگ ایجاد شود اما باز هم موجب كاهش حجم اتاق از نظر چشمی می شود. یعنی اتاقتان كوچك به نظر می آید.
- به جای اینكه تعداد بی شماری قاب عكس، تابلوی نقاشی و... از دیوارهای اتاق آویزان كنید یكی را انتخاب كرده و به دیوار بزنید. سعی كنید بزرگترین باشد. برای اینكه واقعاً اتاقتان بزرگ جلوه كند سعی كنید از آینه به جای آثار هنری مانند نقاشی استفاده كنید. آینه، نور، رنگ و تصویر را منعكس می كند و در ضمن كمك می كند اتاق جادارتر به نظر برسد.
- معمولاً خرت و پرت و اشیای كوچك هستند كه یك اتاق را بدریخت نشان می دهند. به طور مثال روزنامه های خوانده شده یا مجلاتی كه گوشه ای از اتاق جای گرفته اند. اگر خوب دقت كنید در اتاق كوچك اینگونه اشیا جاگیرتر به نظر می رسند. برای اینكه اتاق شما بزرگتر به نظر بیاید سعی كنید وسایل كوچك تزیینی مانند مجسمه ها، زیر سیگاریها و... را در اتاقتان محدود كنید. این وسایل شاید از نظر اندازه در ابتدای امر جاگیر به نظر نیایند ولی انبوه و تجمع آنها باعث اشغال فضای زیادی می شود.
- اما اگر به آینه علاقه ندارید و ذاتاً آدم هنری هستید و دوست دارید خانه تان را با آثار هنری و نقاشی پر كنید چاره ای نیست. لابد می خواهید این اتاق كوچك را هم با همین تابلوها تزئین كنید. بهترین راه برای استفاده این آثار در یك اتاق كوچك توجه به این نكته است. «یكی و بهترین» از میان تابلوهایی كه دارید یكی را انتخاب كنید و قطعاً برای این اتاق كوچك بهترین را باید انتخاب كنید. مبل و یا صندلی هایتان را با رنگ دیوارها طوری انتخاب كنید كه هارمونی داشته باشند.
- اما در مورد انتخاب مبل برای این اتاق. شما باید بین یك مبل راحتی بزرگ و مبل های كوچك راحتی انتخاب كنید. اگر شما مبل یا همان كاناپه بزرگ راحتی را انتخاب كنید فضای آزاد را به حداقل می رسانید. اگر مبل های كوچك را انتخاب كنید، آنگاه شما فضا برای قراردادن وسایل دیگر هم خواهید داشت.
- میزهای شیشه ای تنها حسنی كه دارد مدرن بودن آنها نیست. این میزهای شیشه ای علاوه بر این خاصیت كمك می كند شما به خواسته خودتان یعنی بزرگ تر جلوه دادن اتاق برسید. با استفاده از این گونه میزها شما می توانید آن طرف تر را نگاه كنید و ببینید و این به بزرگ تر شدن اتاق كوچكتان كمك می كند.
شاید با استفاده از این روشهای ساده بتوانید اتاق كوچك و دنجتان را كه برای لم دادن و استراحت كردن انتخاب كرده اید ، بزرگ و دلباز جلوه دهید. به هر حال این هم چند راهش است.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید