جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


بچه های بد Niñas Mal


بچه های بد  Niñas Mal
▪ کارگردان: فرناندو سارینیانا.
▪ فیلمنامه: کارولینا ریورا، ایسا لوپز بر اساس داستانی از خوزه بالیدو، ایگناسیو دارنائوده و ایسا لوپز.
▪ مدیر فیلمبرداری: چاوا کاتاس.
▪ تدوین: اسکار فیگوئه را.
▪ طراح صحنه: تاتو کارتاس.
▪ بازیگران: مارتا هیگاره دا[آدلا لئون]، بلانکا گوئرا[ماکا ریبرا]، کامیلا سودی[پیا]، ماریا آئورا[ماری بل]، آلخاندرا آدام[هیدی]، خیمه نا سارینیانا[والنتینا]، دانیل برلانگا[امیلیو]، ویکتور گونزالز[کیکه وان در لینده]، رافائل سانچز ناوارو[مارتین لئون]، ماریو پرز د آلبا[خولیو مه را].
▪ ١٠٣ و ١٠٠ دقیقه.
▪ محصول ٢٠٠٧ مکزیک.
▪ نام دیگر: Charm School.
▪ ژانر: کمدی.
سناتور مارتین لئون برای رسیدن به مقام شهرداری تلاش می کند، او برای رسیدن به این مقام نیازمند حمایت یکی از بزرگ ترین ثروتمندان مکزیک آقای وان در لینده است. اما آقای وان در لینده شرط کسب این حمایت را دوری دختر نوجوان آقای لئون از رفتار سبسکرانه ای قرار می دهد که او را به تبدیل به یکی از خبرسازترین نوجوان های شهر کرده است.
تنها راه چاره فرستادن آدلای شیطان که در آرزوی رفتن به لندن و هنرپیشه شدن است
به مدرسه مخصوص بانو ماکا است که در مدت زمانی کوتاه از دختران سبکسر یک خانم تمام عیار تربیت می کند. آدلا ناچار به مدرسه خانم ماکا رفته و در آنجا با چند دختر دیگر نیز روبرو می شود که برای گذراندن دوره ای یک ماهه ثبت نام کرده اند. تصادفاً یکی از دخترها، نامزد پسر آقای وان در لینده است که قرار است بعد از اتمام دوره با وی ازدواج کند.
ماری بل، پیا، هیدی، والنتینا و آدلا، هر کدام از دانش آموزان این مدرسه خصوصی مشکلی دارند که باید بر آن فائق آیند. بدیهی است که روزها خوش نمی گذرد تا اینکه بعد از شکستن پای دستیار خانم ماکا پسر جوانی برای کمک در کارها به مدرسه می آید. آدلا خیلی زود شیفته این پسر می شود.
اما هنوز تا رسیدن به مرحله ای که آقای وان در لینده را به حمایت از پدر خویش راضی کند، کارهای زیادی باقی مانده که باید یاد بگیرد....
● چرا باید دید؟
فرناندو سارینیانا متولد ١٩٥٨ مکزیکوست. اعتراف می کنم که تا قبل از دیدن بچه های بد[تشابه نامش با فیلم داود نژاد باعث این کار نبود]اسمش نیز به گوشم نخورده بود.
اما گشت کوتاهی در سایت ها ثابت کرد که ایشان یکی از افرادی هستند که سینمای مکزیک روی شاخ سبیل مبارک شان می چرخد. چند فیلم شاخص از جمله تا وقت مرگ[١٩٩٤]، Amar te duele[٢٠٠٢] و شهر تاریک[٢٠٠٢] دارد که در جشنواره های مختلف جوایزی هم گرفته اند. اما حرف من درباره همین کار آخری اوست که واسطه آشنایی ما شد.
بچه های بد که با نام مدرسه دلربایی پخش شده، فیلمی کمدی درباره شکاف میان نسل هاست با این تفاوت که چاشنی سکس آن اندکی بیشتر و از نوع اسپانیانیولی است. بانو مارتا هیگاره دا از میان ٣٠٠٠ دختر برای ایفای نقش اصلی فیلم انتخاب شده و نمونه کامل دختران امروزی است.
فیلم خوش ساخت و مناسب برای گذراندن یک ساعت و نیم همراه با خنده و تفریح و تاکیدی دیگر بر این اصل مهم است که : دخترهای خوب به بهشت می روند و دخترهای بد به هر جا که دل شان بخواهد. شخصاً ترجیح می دهم یک ساعت هم با مومنین در بهشت سر نکنم، شما چطور؟
امیر عزتی
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید