شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

لیورپول - آرسنال؛ روز سرنوشت


لیورپول - آرسنال؛ روز سرنوشت
این روزها، آرسنال و لیورپول از هم جدا نمی‌شوند. آن‌ها در دو بازی اخیر خود که در طول کمتر از یک هفته اخیر برگزار شده، حتی به نتایج مشابهی هم دست یافته‌اند اما حالا باید در بازی سوم در ورزشگاه آنفیلد شهر لیورپول به نتیجه دیگری دست یابند.
بازی قبل این دو تیم در روز شنبه در خانه آرسنال به تساوی ۱-۱ رسید. آرسنال حالا سوم است؛ آن‌ها شش امتیاز از منچستر یونایتد صدرنشین کمتر دارند و هشت امتیاز بیشتر از لیورپول، تیم چهارم جدول. اگر این نتیجه برای بار سوم تکرار شود، بازی به وقت اضافه و احتمالا ضربات پنالتی کشیده خواهد شد. گل لیورپول در بازی رفت به معنای آن است که آرسنال در بازی برگشت باید حتما گل بزند تا امید به ماندن در لیگ قهرمانان داشته باشد.
‌ ● تفاوت بزرگ
از «رافائل بنیتس» مربی لیورپول پرسیدند که آیا این بازی با دو مسابقه پیشین فرق دارد یا نه. او جواب داد: «بله، من که این طور فکر می‌کنم، به دو دلیل؛ اول این که ما در آنفیلد بازی می‌کنیم که بازی را به شدت متفاوت خواهد کرد. دلیل دوم هم این که آرسنال می‌آید که ببرد و بازی هجومی خواهد شد.»
یک تساوی بدون گل هم برای لیورپول کافی است تا این تیم صعود کند. اما مربی اسپانیایی می‌گوید: «نه، ما هم باید ببریم، به دنبال تساوی صفر - صفر هم نیستیم. ترجیح می‌دهیم گل بزنیم و دوست داریم ببریم. ما می‌دانیم که آرسنال می‌تواند در خارج از خانه هم گل بزند.»
● معمای کراوچ
«دانیل آگر» مدافع لیورپول با مصدومیتی بلندمدت روبروست و نمی‌تواند در این بازی هم به میدان برود. «هری کیول» و «جرمین پنانت» دو بال هجومی تیم هم مصدومند. بنیتس می‌گوید که فرم «پیتر کراوچ» در خط حمله عالی است، به خصوص که او در بازی شنبه به آرسنال گل هم زد، اما او شاید به «فرناندو تورس» در خط حمله رو بیاورد و «استیون جرارد» و «درک کویت» را در پشت سر او بگذارد.
آرسن ونگر مربی آرسنال هم می‌گوید که منتظر حوادث غیرمنتظره است: «شگفتی همیشه می‌تواند رخ دهد، حتی اگر همدیگر را به خوبی بشناسید. اعتقاد دارم که این بار بازی فرق دارد، چون که در پایان بازی باید یکی از تیم‌ها صعود کند. ما می‌خواهیم در این تورنمنت بمانیم. پس، این بازی بی‌ملاحظه‌تر و با اضطراب بیشتری خواهد بود.»
● سر و صدای وحشتناک
ونگر می‌پذیرد که این فصل تنش بیشتری برای او داشته است، اما پیش‌بینی می‌کند که بازیکنانش در دیگ جوشان ورزشگاه آنفیلد و در میان سر و صدای وحشتناک تماشاگران افراطی لیورپول خونسردی‌شان را حفظ خواهند کرد: «آن‌ها از تیمشان پشتیبانی می‌کنند، اما ما هم باید تماشاگران را خاموش کنیم، که کار سختی است. تماشاگران لیورپول صدای بلندتری دارند و در مدت زمان بیشتری از بازی نسبت به بقیه تماشاگران تیمشان را تشویق می‌کنند. البته دست آخر به این برمی‌گردد که در زمین چطور بازی کنیم.»
آرسنال نام «روبین فان پرسی» را در لیست ۱۸ نفره قرار داده است. او در بازی رفت لیگ قهرمانان مصدوم شد و از زمین بیرون رفت و در بازی لیگ برتر هم نتوانست به میدان برود. لیست غایبان آرسنال در این بازی پرشمار است: «ادواردو داسیلوا»، «توماژ روسیچکی»، «یوهان جورو»، «الکساندر سونگ» و «باکاری سانیا».
مرجع : یوفا
منبع : خبرگزاری آفتاب


همچنین مشاهده کنید