جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

NOKIA ۵۱۴۰i


NOKIA ۵۱۴۰i
● آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :
- گوشی موبایل
- دست بند موبایل (تعجب نکنید !)
- شارژر
- راهنمای مصرف کننده
- قلاب یا گیره (به منظور آویزان کردن گوشی به کیف و یا لباس)
- هدست
همیشه رسم بر این بوده که وقتی پسوند " i "را جلوی یک مدل می بینیم نشان دهنده این است که تفاوت زیادی میان آن مدل و مدل در دست شما موجود نمی باشد و نوکیا ۵۱۴۰i هم از این قانون مستثنی نیست ، این گوشی در واقع SPORT بوده و کلاً برای حالت های خارج از محدوده های پر جمعیت و کلاسیک ساخته شده است ، در واقع کل مدل های سری ۵۰۰۰ از این نوع بوده ، و ۵۱۰۰ ، ۵۲۱۰ و ۵۱۴۰ از همین رده می باشند . این گوشی در ساختار تفاوت چندانی با ۵۱۴۰ نداشته و از لحاظ شکل ظاهری نیز هیچ تفاوتی با هم ندارند .
شاید تنها تفاوت آن صفحه نمایش ۶۵۰۰۰ رنگ آن باشد که مدل قبلی دارای صفحه STN با قابلیت نمایش ۴۰۹۶ رنگ بوده و البته بسته ای که در اختیار شماست به قول گفتنی پر و پیمان تر است . کلاً به علت به روز و نو شدن سری های ۴۰ شما نیز در این گوشی از منوها و آیکن های جدیدی برخوردار خواهید بود . ولی در نهایت ، مدل موجود تغییری نکرده است .
البته گوشی از برخی امکانات مثل پخش MP۳ و داشتن بلوتوث محروم است . در سال های گذشته این سری نوکیا به نسبت گوشی M۶۵ زیمنس که از یک کلاس برخوردار بودند دارای برتری هایی بود ، اما به گفته صاحب نظران خارجی ، با آمدن M۷۵ زیمنس به نسبت ۵۱۴۰i نوکیا ، نوکیا نمی تواند از این میدان سربلند بیرون آید . حتی تجهیزات جانبی بیشتری که نوکیا دارد نمی تواند تفاوت های تکنیکی موجود بین این دو گوشی را بپوشاند . چه ۵۱۴۰i و چه ۵۱۴۰ به گفته سایت های معتبر فروش کمتری داشته است .
البته صفحه جدید ۱۲۸ × ۱۲۸پیکسل و شیشه مقاوم و ضد ضربه آن نکته مثبتی در این گوشی می باشد ولی تصاویر نشان داده است که حتی با وجود صفحه ۶۵۰۰۰ رنگ در این گوشی نمی توان انتظار خیلی زیادی از آن داشت . اندازه صفحه نمایش گوشی کوچک و رزولوشن تصویر پائین می باشد .
یک سری از مصرف کنندگان بر این عقیده اند که صفحه نمایش در مقابل نور خورشید واکنش مناسبی از خود نشان نمی دهد و نوشته ها به خوبی خوانده نمی شود .
اندازه گوشی مانند مدل قبلی آن ۱۰۶.۵x۴۶.۸x۲۳.۸ میلی متر بوده و دارای وزنی برابر ۱۰۱ گرم می باشد ، این گوشی در دو رنگ به بازار عرضه شده است .
● ۵۱۴۰i ایمن در برابر حوادث
بیشتر فشار طراحی در این گوشی روی مقاومت آن متمرکز شده است . به عنوان مثال محفظه های پلاستیکی که روی سطح کناره های گوشی کشیده شده است ، برآمدگی های بالا و کناره صفحه ، حفاظ های باتری و تمامی اینها در کنار هم ، جهت حفاظت گوشی شما در مقابل هر حادثه ناگوار ، دلگرمی بزرگی است !
به هر حال گمان نمی کنم هر روز بخواهید گوشی خود را از پنجره به بیرون پرتاب کنید یا اینکه آن را به دیوار بزنید ، راستی گوشی شما ضد آب نیز هست ، اما انداختن آن در یک ظرف پر از آب به معنای خداحافظی با آن می باشد ، خلاصه اینکه شاید با این اوصاف این گوشی به درد کشاورزان نخورد !
البته گوشی هایی هم مثل ۶۲۵۰ موجود می باشد که دارای مقاومت بالاتری هستند ، ولی به هر حال یک گوشی مناسب جهت ورزش اسکی و ... خواهید داشت .
● مشخصات ظاهری
در قسمت جلوی قاب یک فضای خالی سفید رنگ مشاهده می کنید که نقش یک تراز بنایی را ایفا می کند وجود این قسمت به علت وجود قطب نمای الکترونیکی در دستگاه می باشد که در ادامه به آن می پردازیم .
این گوشی هم مانند خیلی از گذشتگان خود دارای یک لامپ در بالای صفحه می باشد که با فشار دادن کلید # می توانید آن را فعال نمائید ، هنگامی که صفحه کلید قفل است چراغ کار نمی کند و علت آن را هم تنها خدا می داند . دکمه خاموش و روشن
هم طبق معمول در بالای گوشی قرار دارد و دکمه ، کاملاً در بدنه گوشی فرو رفته است و فشار دادن آن کمی دشوار است .
همانطور که گفته شد بدنه گوشی دقیقا شبیه ۵۱۴۰ بوده و فقط فوم پلاستیکی روی کناره های آن متفاوت می باشد ، این قسمت پلاستیکی باعث می شود دست شما عرق نکند و رطوبت به گوشی نرسد و همچنین مقاومت گوشی در برابر فشار را افزایش می دهد .
فشاردادن دکمه های کنترل حجم صدا و PTT که در سمت راست قرار دارند نیز به دلیل فرو رفتن در بنه ی گوشی کمی سخت می باشد ، صفحه کلید هم دارای نور پس زمینه ایجاد شده توسط یک سری LED می باشد و نوشته های روی دکمه ها هم در هر شرایطی به خوبی دیده می شود.
برای درآوردن قاب گوشی به دو برآمدگی اطراف گوشی فشار آورید ، آن را بیرون بکشید ، بدنه اصلی جهت مقابله در برابر آب ساخته شده است ، ولی محل اتصال ها خیلی ایده آل به نظر نمی رسند ، به جای استفاده از فنر ، مثل نوکیا ۵۱۰۰ در این گوشی از پلاستیک استفاده شده است که ارزان تر بوده ولی از مقاومت کمتری برخوردار می باشد .
صفحه کلید شما نیز به صورت یک قطعه ی مجزا ی قابل جابجایی و بیرون آوردن می باشد . دو ردیف اول کلید ها راحت تر از ردیف پائینی می باشد ، از یک طرف در دست مناسب و راحت بوده و از طرف دیگر انگشتان از فشار دادن بر روی پلاستیک خسته می شوند که در حالت کلی مناسب است و نکته منفی زیادی در صفحه کلید دیده نمی شود ، به جز اینکه طبق آمارهای گرفته شده از استفاده کنندگان ۵۱۴۰ دکمه جهت دار خیلی راحت نمی باشد .
● خیلی نگران تمام شدن شارژ گوشی خود نباشید !
باتری شما با یک محافظ پلاستیکی بسته می شود و شما باید ضامن آن را فشار دهید تا بتوانید باتری را درآورید . این گوشی از باتری BL-۵B بهره مند می باشد که Li-Ion با گنجایش mAh ۷۶۰ بوده و تولید کننده بر این عقیده است که گوشی بین۱۵۰ تا ۳۰۰ ساعت می تواند کار کند . شما می توانید ۲.۵ تا ۵ ساعت با آن صحبت کنید ، البته طی آزمایشات صورت گرفته با چند دقیقه صحبت و نیم ساعت کار دستگاه توانسته حدود ۴ روز کار کند . یعنی حدود ۳ تا ۵ روز می توانید روی این گوشی حساب باز کنید که خیلی عالی است .
● دوربین (Camera) :
یک دوربین VGA هم پشت گوشی موجود است که مثل بقیه گوشی های نوکیا می باشد ، با بسته شدن دستبند (STRAP) دوربین از کارایی خواهد افتاد ، این دستبند از سیلیکون ساخته شده است و یک بند هم دارد که البته روی دست زیاد زیبا نمی شود و گیره آن هم برای دستان بزرگ ، کوچک است . شما می توانید آن را به دور بازو و یا مچ دستتان ، هرکدام که صلاح می دانید ببندید ، البته اگر دست شما خیلی بزرگ نمی باشد !
در بسته شما یک قلاب نیز وجود دارد که جنس آن از پلاستیک بوده و آهن ربا نیز دارد و به کیف و ... قابل اتصال می باشد . یک نوآوری مثبت که در این گوشی هست ، هندزفری استریو می باشد که با آن می توانید به رادیو گوش دهید که از قسمت POP Port به گوشی متصل می شود .
محافظ روی قسمت پائین گوشی به راحتی باز شده و شما می توانید هندزفری را نصب نمائید . البته نصب هندزفری از محافظت در برابر آب را خواهد کاست . هندزفری شما بسیار راحت بوده و دارای میکروفن و دکمه قطع و وصل می باشد .
● منوها (Menu) :
در این گوشی شما از همان نرم افزار موجود در ۶۲۳۰ استفاده می کنید ، البته می توانید در حالت استند بای رنگ نوشتار آن را انتخاب نمائید . فایلهای جدا از هم در گالری برای تمامی فایل های دریافتی موجود می باشد . منوهای اصلی کارتونی و متحرک بوده و مانند گوشی ۶۲۳۰i و ۸۸۰۰ می باشد .
البته آیکن ها به خاطر ضعف صفحه نمایش چندان زیبا و روشن نمی باشند ولی در کل قابل قبول و مناسب هستند .
با فشار دادن دکمه جهت دار منو ها ظاهر می شوند به صورت آیکن می باشند ، برای جابجایی آنها می توانید از SCROLL استفاده نمائید . حالت دوم منو ها هم همان حالت کلاسیک در همه گوشی ها می باشد . در زمان استند بای ، یک ساعت دیجیتالی روی صفحه ظاهر شده و به همراه یک آیکن کوچک برای تماس های بی پاسخ ، که از فواید این گوشی می باشد .
کلید های حرکت ، با سرعت و حرکت های مناسب بین آیکن ها حرکت می کنند و کار با گوشی را راحت تر می سازند ، تمامی OPTION ها با کلید سمت راست زیر آن انتخاب می شوند . همچنین برای ۹ آیتم دیگر منو نیز می توانید دستور صوتی قرار دهید که قدرت تشخیص گوشی در این زمینه نیز بسیار بالا بوده و نکته دیگر این که شما دارای ۴ مگا بایت حافظه در گوشی خود می باشید .
● دفترچه تلفن (Phone book) :
شما می توانید تا ۱۰۰۰ مورد شماره تلفن را در گوشی خود نگهداری نمائید و این در صورتی است که حافظه گوشی را با برنامه ها و چیز های دیگر پر نفرمائید . با ثبت شماره های گوناگون برای هر شخص قادر خواهید بود ، ۵۰۰ شماره تلفن را در گوشی ذخیره نمائید .
می توانید برای هر فرد ۵ شماره تلفن ذخیره کنید . و همیشه اولین شماره به صورت پیش فرض انتخاب خواهد شد که البته بعداً قابل تغییر می باشد ، تمامی تغییرات و همچنین افزودن مابقی ۵ شماره از طریق منوی EDIT صورت می گیرد . شما می توانید برای هر شماره یک E-mail ، Site و آدرس نیز بیافزائید .
یک مورد جدید در گوشی USER ID می باشد که همانند مسنجرهای یاهو و یا ICQ می تواند Online بودن شخص مورد نظر را اعلام کند . همچنین این گوشی قابلیت نگهداری ۱۰۰ عکس نیز در دفترچه تلفن خود دارد . هنگام زنگ خوردن گوشی عکس تعریف شده کمی بزرگتر از اندازه ی نمایش داده شده در لیست ظاهر شده ولی با این حال باز هم کمی کوچک به نظر می رسد . و احتمالاً برای تشخیص فرد مورد نظر باید کمی از قوه تخیل خود کمک بگیرید .
عکس ها در بخش کوچکی از صفحه نمایش شما جای می گیرند و شاید این مطلب برای شما کمی ناراحت کننده باشد که در اکثر این سری گوشی ها وجود دارد که به امید خدا در سری های آینده این مطلب حل خواهد شد . نکته دیگر این که شما می توانید برای تماس ها ۲۵ گروه نیز در نظر بگیرید .
● پیام ها (Messages) :
گوشی شما تمامی حالات پیغام را در بر می گیرد و مانند دیگر گوشی های نوکیا قابلیت ارسال و دریافت کردن زنگ ها را خواهد داشت . می توانید تصاویر سیاه و سفید نیز بفرستید که گوشی های سامسونگ، ال جی و موتورلا نیز در این مطلب با شما شریک می باشند . به خاطر داشته باشید که ۱۰ تصویر نیز در حافظه ذخیره شده دارید .
البته شرکت نوکیا بر این اعتقاد است که MMS به سرعت جایگزین EMS خواهد شد . البته این مطلب درست است ، ولی باید استفاده از این سیستم نزد مردم متداول گردد . با کمک این سیستم شما می توانید پیغامهای بسیار زیبا و جذاب همراه با عکس و تصویر داشته باشید که هر پیغام می تواند تا ۳۰۰ KB حجم داشته باشد . به هر حال سیستم MMS موجود در دستگاه مناسب بوده و جای سخنی دیگر را باقی نمی گذارد .
سیستم شما مجهز به E-mail با پروتکل های POP۳ ، SMTP و IMAP۴ بوده و البته قابلیت انتقال و دسترسی تا حدی ضعیف می باشد ، فایل های پیوست شده (Attachment) در E-mail شناخته نمی شوند و تنها بعضی زبانها را به طور کامل شامل می گردد .
گروه بندی افراد به شما کمک می کند تا یک پیغام را برای تعداد زیادی از دوستانتان بفرستید . پیام های صوتی هم یک نوع MMS می باشد ولی در این حالت شما فقط می توانید حدود ۲ دقیقه ضبط را داشته باشید .
● لیست تماس ها (Call list) :
در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . هر لیست هم می تواند ۲۰ ورودی داشته باشد که تاریخ و زمان تماس را نشان می دهد .
● تنظیمات (Settings) :
پروفایل توسط منو و یا با فشار دادن سریع روی کلید ON/OFF قابل دسترسی می باشد . هر پروفایل می تواند برای مدتی فعال شود ولی بعد از مدت طولانی دوباره به حالت قبل بر می گردد و شما می توانید صدای زنگ و تن ها را برای وقایع مختلف تنظیم نمائید واقعاً پروفایل نوکیا یکی از بهترین ها در بازار می باشد .
شما می توانید رنگ کلی زمینه و نوشتارهای صفحه خود را تغییر دهید ، همچنین می توانید اسکرین سیور و پس زمینه ای را انتخاب نمائید که می خواهید و برای آنها یکی از عکس های موجود در گوشی را انتخاب کنید . که بهتر است از یک عکس تمام رنگی استفاده نمائید و همچنین می توانید ساعت دیجیتالی را در استند بای انتخاب نمائید که در این حالت روی صفحه شما ساعت حرکت خواهد کرد . همچنین می توانید از این منو مادون قرمز (Infrared) را نیز فعال سازید ، کنترل صدای اتومات نیز که بر حسب موقعیت اطراف صدا را تنظیم می کند در این بخش می باشد . این حالت در خارج از خانه و در محیط های باز بسیار مفید است .
شما می توانید از یک شماره رمز استفاده نمائید تا هیچ کس از گوشی شما استفاده ننماید . شما حالت MOOD هم دارید که فعال شدن هر پروفایل را در حالت های خاص مدیریت می کند .
● گالری (Gallery) :
این بخش فایل های مختلفی دارد که در آن موجود می باشد ، همه آنها هم با نام مشخص می باشند ، همچنین می توانید آن ها را به صورت آیکن روی صفحه داشته باشید .
● مدیا (Media) :
تمام امکاناتی که یک گوشی می تواند در زمینه مدیا و پخش فیلم داشته باشد در این گوشی می یابید ، بگذارید با دوربین شروع کنیم : دوربین به شما این اجازه را می دهد تا تصاویر با رزولوشن VGA و یا با رزولوشن ۸۰×۹۶ PIXEL بگیرید . کیفیت تصاویر شما در حد مطلوب می باشد که البته وقتی آنها را به کامپیوتر منتقل می کنید از کیفیت بهتری برخوردار می باشند . تنظیمات دوربین شما نیز مناسب می باشد . شما حتی می توانید با استفاده از NIGHT MODE گوشی در شب عکسبرداری کنید . سه نوع کیفیت در نوع عکسبرداری و فشرده سازی موجود می باشند و فایل ها با پسوند JPEGذخیره می شوند . قسمت فیلمبرداری به مدت ۱۵ ثانیه ، کلیپ های ۳GP با رزولوشن ۹۶×۱۲۸ با فرمت صدای AMR را ضبط می کند و البته مدت فیلمبرداری را نمی توانید بیشتر نمائید و این به علت کمی حافظه موجود در گوشی شما می باشد .
کیفیت فیلم زیاد بالا نمی باشد و صدا هم تا حدی است که حرف ها را بشنوید و تصویر مات می باشد ، لطفاً دلتان را صابون نزنید کلیپ تان دیگر در PC بهتر نخواهد شد !
می توانید ضبط تلفنی به مدت ۳ دقیقه داشته باشید ؛ که مجموع زمان آنها حداکثر می تواند یک ساعت باشد . تعداد فایل های ذخیره شده ، تنها بسته به حافظه دستگاه بوده و محدودیت خاصی ندارد .
● رادیو (Radio) :
با این قسمت تا ۲۰ موج FM را می توانید ذخیره نمائید که برای هر یک هم می توانید نام بگذارید ، این بخش شبیه دستگاه های دیگر است که دارای رادیو می باشند و برای تعویض ایستگاه رادیویی کافی است دکمه هندزفری را فشار دهید . برای کار کردن رادیو کافی است هندزفری به آن متصل باشد ، در این حالت حتی می توانید رادیو را از بلند گوی گوشی هم بشنوید و حتی آن را جای زنگ ساعت قرار دهید . (البته باز هم باید هدست به دستگاه متصل باشد !)
● برنامه ریز (ORGANIZER) :
شما ۱۰۰ تا ۲۵۰ ورودی بسته به طول آن می توانید داشته باشید . ورودی های تاریخ گذشته خود به خود حذف خواهند شد . تقویم شما نیز قابلیت نشان دادن هفتگی و ماهانه می باشد که قابلیت تقسیم بندی ساعتی نیز دارد . دسترسی سریع نیز تا پنج رویداد را پشتیبانی می کند (ملاقات ، تماس ، تولد ، یادمان ، نوشته کوتاه) البته به یاد آورنده شما (REMINDER) می تواند هر مطلبی را که برایش ثبت کنید ، به یاد شما بیاورد .
To do list شما می تواند ، وقایع و فعالیت ها را با سه درجه ی اهمیت ذخیره نماید . (پر اهمیت ، نرمال و کم ) و برای هر رویداد یک تاریخ مهم قرار دهید .
● نوشته (NOTE) :
در هر نوشته تا ۳۰۰۰ کاراکتر جای می گیرد که این مقدار برای بیشترین و پرمصرف ترین ها نیز زیاد می باشد . همچنین ۲ اندازه فونت نیز برای پیغام ها موجود می باشد .
یک کیف پول الکترونیکی که یک رمز عبور نیز دارد هم در گوشی وجود دارد که در آن می توانید اطلاعات مربوط به کارت اعتباری و ... ذخیره نمائید که البته خدای نکرده با گم شدن موبایل می توان با کمی تلاش به این اطلاعات دست یافت . یعنی این که یه جورایی بهتره بی خیال این قسمت شوید .
همچنین زنگ بیداری را نیز می توانید با روزهای مشخص در ساعات مشخص تنظیم نمائید .
● ورزش :
در این قسمت تمامی برنامه ها و کاربری های لازم JAVA نصب گردیده است . همانند ماشین حساب ، تایمر ، زمان سنج و همچنین دو بازی موجود در گوشی شما که اولی یک مسابقه دوچرخه سواری زیبا و دومی بولینگ می باشد نیز وجود دارد که امیدواریم از بازی ها لذت ببرید .
● قطب نما :
اولین بار است که یک گوشی مجهز به قطب نما می باشد . کافی است برای تراز ساختن گوشی ، آنرا روی زمین صاف ، افقی قرار داده و بچرخانید . اگر آرام و یا خیلی تند این کار را انجام دهید گوشی تراز نمی شود و چون این کار در گردش و حین مسافرت سخت است بهتر است این کار را روی یا سطح هموار در خانه انجام دهید . می توان گفت که این یکی از لوازم جانبی ویژه فزوده شده به این گوشی می باشد .
● دما سنج (Thermometer) :
با این بخش شما می توانید دمای هوای اطراف خود را اندازه بگیرید ، وقتی آنرا روشن کنید ۲۰ دقیقه فرصت می خواهد تا دمای دقیق را برای شما بیان نماید و نگران نباشید ، دمای اعلام شده معمولاً صحیح است تا اشتباه . دستگاه می تواند در حالت استند بای دما را روی صفحه نشان دهد .
● صوت سنج (Sound Meter) :
گوشی می تواند شدت صدای شما را به دسیبل اندازه گیری نماید ، البته حتی خود تولید کننده هم پافشاری می کند که این گوشی برای کاربردهای حرفه ای نمی باشد و کاربری آن برای تنظیم صدا در میان صداهای دیگر می باشد و حقیقتاً هم این گونه است چرا که حتماً خواهید دید ، صدای بلندگوها در جاهای شلوغ زیاد می شود .
● مربی ورزش :
مربی ورزش به شما کمک می کند تا فعالیت های ورزشی خود را ساماندهی کنید ، شما باید یک رمز عبور برای آن در نظر بگیرید ، چون این بخش واقعاً شخصی می باشد ، البته وقتی آن را اجرا می کنید اولین پیغام این است که ما اصلاً دستور العمل های این دستگاه را گارانتی نمی کنیم .
● PUSH TO TALK یا بی سیم خودمان :
خیالتان راحت باشد ، در ایران اپراتور واکی تاکی ، فعلاً فعال نیست . ولی اگر روزی روزگاری فعال شد آن وقت با فشار دادن دکمه PTT در سمت راست گوشی این حالت را فعال سازید .
● SERVICES:
نوعی اتصال به شبکه می باشد که کلاس ۱۰ تکنولوژی Batch را پشتیبانی می کند (۴+۲,PLUSE EDGE CLASS ۱۰) ، همچنین کاوشگر (WAP Browser) این دستگاه نسخه ی ۱.۲.۱ می باشد .
● یک وسیله جانبی جدید مخصوص ۵۱۴۰i یعنی GPS-RECEIVER :
بر خلاف S۱۰۰ شرکت دیگر پانل قابل تعویض را برای این گوشی رد نمود . ولی یک کارایی یگانه و خاص را در نظر گرفت که دریافت کننده GPS و قدرت آن از باتری گوشی گرفته می شود که میزان مصرف ۳۰ تا ۸۵ mAh را دارا می باشد و این یک مزیت مناسب می باشد که احتیاج به هیچ نیروی خارجی نیز نمی باشد ، البته حواستان باشد ، با استفاده از GPS تنها یک روز باتری خواهید داشت ! (البته در جاهایی که نمی توانید از شارژر استفاده کنید می توانید برای GPS از باتری های خاص قلمی هم استفاده کنید) که این باتری ها که میزان مشخصی را ذخیره می کند ، قیمت نسبتاً بالایی هم دارد .
فرمت دریافت کننده شما WGS۸۴ بوده و دارای ۲۵ متر دقت می باشد . شما می توانید حدود سی مسیر را در حافظه ذخیره نمائید و حداکثر مسیر خوانده شده تا ۱۰۰ می باشد که به طور کلی در حد یک دستگاه ساده و سطح پائین GPS می باشد . ولی برای یک گوشی بسیار عادی می باشد . مسیر ها قابل انتقال با SMS می باشند .
شما می توانید در حین مسافرت ، کارت های کمکی و راهنما دریافت نمائید . اما برای این کار باید در شرکت راهنمای GPS-SHELL ثبت نام کرده باشید.
این کارت ها برای کشورهای اروپایی بوده و حاوی اطلاعاتی مربوط به رستوران ها ، موزه ها ، آدرس ها و .... می باشد .
امروزه هیچ یک از تولید کنندگان چنین پدیده ای را ایجاد نکرده اند و با افزودن این وسیله شما کپی کاملی از دستگاه BENEFONE ESC دارید ، این سیستم به درد توریست ها و کوهنوردی در تعطیلات آخر هفته می خورد ، البته پانل های GPS دارای قیمت های خاص خود در هر کشور می باشند .
این کارایی به شما امکان مکان یابی در هر نقطه ای از کره زمین را به صورت ماهواره ای می دهد .
● ساعت POLAR و قابلیت اتصال با ۵۱۴۰i
کارخانه پولار ، یکی از تولید کنندگان معروف لوازم ورزشی خاص می باشد که حالات مختلف بدن ورزشکار مانند فشار خون ، سرعت ، میزان گام ها و غیره را اندازه گیری می کند . شما می توانید با گوشی خود از طریق INFRARED با این ساعت ها ارتباط برقرار کرده و حتی آن را پس از پردازش به کامپیوتر شخصی خود منتقل کنید . صفحه گوشی ، دیاگرام های مربوط به فشار خون و غیره را برای شما نشان خواهد داد . شما با داشتن این گوشی می توانید پردازشی مناسب را برای تمرینات خود داشته باشید .
● در نهایت :
به هر حال ۵۱۴۰i عضو خط تولید ۴۰ بوده و هیچ مشکلی ندارد . قدرت این گوشی (از لحاظ باتری)متوسط رو به پائین تعیین شده است . صدای زنگ گوشی ، خیلی بلند نمی شود ، اما پلی فونیک است .
می توان گفت که : کم کم این گوشی هم عمر خود را طی خواهد نمود و اگر M۷۵ زیمنس به بازار نیامده بود ، کاربری ۵۱۴۰i بیشتر احساس می شد و با وجود چنین رقیب قدرتمندی کاربری این گوشی مشکل خواهد بود .
از نظر قیمت این گوشی در ابتدا تفاوت بسیار کمی با ۶۲۳۰ داشت که البته مربوط به کلاس و ظاهر متفاوت آن بود . این نکته را نیز نباید فراموش کرد که مقاومت گوشی غیر قابل رقابت است . نکته دیگر این که صفحه نمایش آن شما را آزار خواهد داد .
در پایان به نقل از کارشناسان باید گفت : این مدل دیگر عمر خود را طی نموده است .
منبع : سایت جی.اس.ام


همچنین مشاهده کنید