چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

Nokia ۲۶۵۰


Nokia ۲۶۵۰
● آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :
- گوشی موبایل
- راهنمای مصرف کننده
- شارژر
- باتری
با تولید گوشی های تاشو ، نوکیا تصمیم گرفت که بازار فروش خود را رونق بیشتری دهد و در برخی موارد نیز می توان گفت ، به یک رقیب برای گوشی های تاشوی کره ای تبدیل گردید ؛ تولید کنندگان دیگری نیز چون موتورولا و سونی اریکسون در این عرصه ، حضور داشتند.
نوکیا ، سیاست خاصی را دنبال می کرد و آن تولید گوشی های غیر معمول در هر سری بود که جلب نظر می کرد .
به عنوان مثال ۷۲۰۰ ، که اولین گوشی بود که قاب پارچه ای داشت .
ولی در کل ، همواره سامسونگ و تولیدات کره ای از صفحه نمایش و کیفیت های صوتی بهتری ، نسبت به نوکیا برخوردار بوده اند .
شرکت سامسونگ، برای نوکیا صفحه نمایش های زیادی تولید می کند ، اما تکنولوژی برتر خود را به نوکیا ارائه نمی دهد. به هر حال استفاده از همان صفحات قدیمی تر ، با کیفیت بالا هم برای نوکیا جوابگو بوده است .
نوکیا ۲۶۵۰ بسیار زیبا ، جالب و دارای ساختار عجیبی می باشد . قابلیت باز شدن تا ۱۸۰ درجه را داشته، صفحه کلید داخلی ، پلاستیکی بوده و شباهت فراوانی با ۱۱۰۰ دارد .
باز و بسته شدن گوشی ، حالت فنری دارد و سطح دستگاه ، دارای برجستگی های واحدی می باشد که باعث می شود ، قیمت دستگاه خیلی بیشتر از واقعیت نشان دهد .
البته تولید کنندگان موتورولا هم در C۳۵۰ تلاش نمودند تا این گوشی را شبیه به این حالت درست کنند .
هیچ زائده و دکمه ای ، حتی به عنوان دکمه کنترل صوتی ، در کناره های دستگاه موجود نمی باشد و شما ، فقط محل ورود سیم کارت را روی قسمت تاشوی بالایی ، کنار صفحه نمایش می بینید . باز نمودن آن حین روشن بودن گوشی ، باعث خاموش شدن آن نمی شود و با بستن آن مجدداً می توانید دوباره کار خود را ادامه دهید . ولی توصیه می شود ، از این کار اجتناب نمائید .
این اولین گوشی نوکیا ، با قابلیت تعویض سیم کارت با این شرایط می باشد .
محل اتصال شارژر و هندزفری در پائین گوشی تعبیه شده است . هیچ گونه لقی در گوشی و نگهدارنده باتری نخواهید یافت . باتری دستگاه از جنس Li-Ion با گنجایش mAh ۷۶۰ و از نوع BL - ۴C می باشد ، و بنا به گفته سازنده ۳۰۰ ساعت در حالت استندبای ، و در حین صحبت ، سه ساعت گوشی را روشن نگاه می دارد .
در یکی از آزمایشات انجام شده ، باتری گوشی ، ۵ روز با ۴۵ دقیقه صحبت ، کار کرد .
شارژ کامل دستگاه ۲ ساعت به طول می انجامد .
صفحه کلید ، بسیار راحت بوده ، حالت فنری دارد . دکمه های جهت دار دارای OK نمی باشند و برای تائید باید از Soft key استفاده نمائید .
رنگ پس زمینه صفحه کلید ، سفید است و زمان زنگ خوردن ، رنگ آبی از اطراف گوشی دیده می شود و شروع به چشمک زدن می کند ؛ البته می توانید آن را قطع نمائید . که در این صورت از مصرف انرژی باتری نیز کاسته می شود .
یک نکته جالب در مورد ۲۶۵۰ ، این است که طراحی دستگاه به گونه ای است که حین بسته شدن گوشی ، هیچ فشاری متوجه کلید ها نمی شود .
ابعاد این دستگاه ۸۵x۴۶x۲۹.۹ میلیمتر بوده و وزن آن ۹۷ گرم است .
صفحه نمایش ، شبیه به تولیدات ابتدای سری ۴۰ ، با قابلیت نمایش ۴۰۹۶ رنگ و ۵ خط متن می باشد . رزولوشن صفحه ۱۲۸×۱۲۸ پیکسل است و کیفیت تصاویر خیلی زیاد نیست . ولی برای این گوشی قابل قبول است . صفحه نمایش در برابر نور مستقیم خورشید ، کم رنگ می شود .
البته ۸۰% از مصرف کنندگان این گوشی را دخترها و ۲۰% بقیه را پسرها تشکیل می دهند . ۲۶۵۰ از دید تعدادی از مردم ، گوشی ای مطابق با روزمره گی آنها نیست .
● منوها (Menu) :
این قسمت توضیح خاصی ندارد . منو به صورت عمودی ( یک آیکن به همراه نام آن ) می باشد که شبیه به منوهای دیگر مدل های نوکیا می باشد .
● دفترچه تلفن (Phonebook) :
شما قابلیت ذخیره ۲۵۵ نام را در حافظه داخلی دارید که البته بیشترین حالت آن می باشد . این در صورتی است که شما برای هر نام فقط ۱ یا ۲ فیلد را پر نمائید . اگر با پر کردن نام ها با اطلاعات ، ۶ تا ۷ فیلد را پر نمائید ، تا ۱۰۰ نام را می توانید در آن ذخیره سازی نمائید . برای هر فرد نیز می توانید ۵ شماره اعم از اصلی ، موبایل ، خانه ، دفتر کار و فاکس به همراه آدرس اینترنتی و E-mail و یک نوشته وارد دفترچه تلفن سازید .
همچنین ۵ گروه تماس خواهید داشت . کیفیت و کارایی این دفترچه تلفن درحد متوسط بوده و مثل دیگر گوشی های نوکیا می باشد . دیگر هیچ تغییر اساسی در آن ایجاد نشده است .
● پیام ها (Messages) :
این دستگاه پیام های Nokia smart messages را پشتیبانی می کند و قابلیت ارسال و دریافت ملودی ها را خواهد داشت . این امکان توسط گوشی های آسیایی مانند ال جی و سامسونگ نیز پشتیبانی می شود .
شما می توانید برای ارسال پیام ها به طور دسته جمعی از دفترچه تلفن استفاده نموده و برای تعداد زیادی از دوستانتان یک پیام را بفرستید .
● لیست تماس ها (Call list) :
در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . شما با فشار دادن دکمه "برقراری تماس" در حالت استند بای ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) را مشاهده نمائید .
● تنظیمات (Settings) :
شما می توانید پروفایل ها را هم از طریق این منو و هم از طریق فشار دادن سریع دکمه روشن و خاموش ، فعال سازید . همچنین می توانید برای هر یک از آنها زمان بندی انجام داده ، صداها و زنگ ها را در آن پروفایل تنظیم نمائید که این بخش ، در نوکیا یکی از مهمترین ها در بازار موبایل می باشد .
همچنین در قسمت تنظیمات صفحه نمایش ، می توانید رنگ حاشیه ها ، منوها ، تصاویر پس زمینه و اسکرین سیور را انتخاب و تغییر دهید . اسکرین سیور تصویری است که در حالت استندبای ، روی صفحه ، نمایش داده می شود و بهتر است برای آن از تصاویر موجود بر روی گوشی استفاده نمائید .
برای قفل خودکار دستگاه نیز ، که در این بخش موجود است ، می توانید یک کد عبور قرار دهید .
● گالری (Gallery) :
در این بخش تمام پوشه های مربوط به صوت و تصویر موجود است و می توانید لیست پوشه ها را به همراه نام و آیکن مشاهده نمائید.
● تنظیم کننده (Organizer) :
شما در این قسمت می توانید ، ۵۰ تا ۱۰۰ ورودی ، بسته به طول آنها ذخیره نمائید . این ورودی ها می توانند ۵ رویداد مهم مثل ملاقات (Meeting) ، تماس (Call) ، تولد (Birthday) ، به یادآورنده (Reminder) و یادبود (Memo) باشد .
در To do list نیز می توانید ، رویدادها را با سه اهمیت و یک تاریخ بحرانی ذکر نمائید .
● ساعت بیداری (Alarm Clock) :
در این بخش می توانید ساعت گوشی خود را برای یک و یا چند بار زنگ زدن در ساعتی خاص تنظیم نمائید .
● کارایی ها (Application) :
در این قسمت ، تمام برنامه های تحت Java اعم از ماشین حساب ، تایمر و کرونومتر موجود می باشد .
● بازی ها (Games) :
سه بازی در گوشی موجود است : Bounce , Water rapids , Soccer
● سرویس ها (Services) :
دستگاه ، WAP Browser ویرایش ۱/۲/۱ را پشتیبانی می کند . سرعت دانلود در صفحات بالا نیست و ورود تصاویر مدت زمان زیادی را از شما خواهد گرفت .
● در نهایت :
کیفیت اتصال و مکالمه دستگاه ، مانند دیگر گوشی های سری ۴۰ مطلوب بوده ، با آن مشکلی نخواهید داشت. ویبراتور دستگاه متوسط و تا حدی ضعیف است . دستگاه دارای زنگ ۴ تن پلی فونیک می باشد . به هر حال این دستگاه با تمام مزایا و معایب خود به عنوان محصولی موفق رقم خورد و برای کسانی که نمی خواهند پول زیادی بابت گوشی های تاشو ی مدرن بپردازند بسیار جالب است .
این گوشی با گوشی های ارزان کره ای رقابت می کند و با وجود آب و رنگ بیشتر گوشی های کره ای ، بیشتر مصرف کنندگان ، نوکیا را ترجیح می دهند .
منبع : سایت جی.اس.ام


همچنین مشاهده کنید