چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

اسلام در خطر است


اسلام در خطر است
دست های پلید و شیطانی استکبار و جنایتکاران، امروز قلب اعتقادات مسلمانان جهان را نشانه رفته است و سعی دارد با هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلامی، حضرت محمد (ص)، هتک حرمت به حرمین شریفین در سامرا و شکستن حریم مقدسات دینی و اماکن متبرکه به خیال واهی خویش ضربه ای کاری بر اسلام و امت مسلمان وارد سازد. این دستهای پلید و خون آلود جنایتکاران سیه دل، با انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس رسول اکرم (ص)، آن نبی نور و رحمت، آن منجی نجات دهنده از جهل و جهالت، و با انفجار بمب در حرمین شریفین عسگریین (ع) فجایع بسیار پلیدی آفرید و به حریم مقدسات دینی مسلمانان جهان تجاوز کرد.
هتک حرمت ساحت مقدس رسول اکرم (ص) در روزنامه های دانمارکی و اروپایی و تخریب قبور مطهر ائمه (ع) و هتک حرمت امامان شیعه (ع) نشان از توطئه ای خطرناک است که صهیونیست ها و دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین آن را اجرا می کنند و سعی دارند با اجرای این توطئه به اهداف پلید و شیطانی خویش دست یابند. در این نوشتار سعی داریم ضمن بررسی این توطئه، به اهداف آن و عوامل اجرا کننده آن بپردازیم و نکاتی را متذکر شویم.
● انتشار کاریکاتورهای موهن و انگیزه های پنهانی
روزنامه دانمارکی «یولاند پستن» در یک اقدام وقیحانه به بهانه آزادی بیان، کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) را به مسابقه گذاشت و سپس در مرحله بعدی ۱۲ کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرد. این کاریکاتورها در ادامه از سوی روزنامه های دیگر اروپایی همچون فرانسه، آلمان، اتریش، سوئد و نروژ منتشر شد. انتشار این تصاویر از سوی روزنامه های دانمارکی و دیگر کشورهای اروپایی، که به مقدسات دینی امت مسلمان جهان بی احترامی کرده بودند، موجی از خشم را در بین امت مسلمان به وجود آورد که منجر به تظاهرات گسترده علیه این اقدام ضد اسلامی شد. اما نکته ای که قابل توجه است، واکنش ها در قبال این اقدام ضد اسلامی است که از سوی کشورهای مختلف جهان صورت می گیرد.
نکته نخست این که بعد از انتشار این کاریکاتورها در روزنامه «یولاند پستن» دانمارک، در مدت کوتاهی این اقدام از سوی روزنامه ها و نشریات مختلف دیگر کشورهای اروپایی ادامه می یابد. با اندک تعملی می توان گفت که این اقدام بیانگر حرکتی برنامه ریزی شده برای دامن زدن به فعالیت های ضداسلامی است.
بعد از انتشار ۱۲ کاریکاتور در روزنامه «یولاند پستن» دانمارک، علاوه بر انتشار این کاریکاتور در نشریات نروژی، روزنامه های زیر نیز این اقدام وقیحانه را تکرار کردند.
روزنامه ایتالیایی «لاستامیا» که متعلق به صهیونیست هاست، این کاریکاتورهای موهن را منتشر می کند. مدیر مسئول «ایل فولیو»؛ روزنامه دیگر ایتالیایی، نیز تظاهراتی در حمایت از صهیونیست ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم، برگزار می کند و صفحه اول و آخر روزنامه خود را به نشانه حمایت از دانمارک قرمز چاپ می کند و خواستار خرید کره دانمارکی توسط مردم در حمایت از این کشور می شود. «استمپا»؛ روزنامه دیگر ایتالیایی نیز دست به انتشار این کاریکاتورها می زند.
روزنامه های«لوموند» و «فرانس سوآر» فرانسه نیز در حمایت از اقدام روزنامه دانمارکی این کاریکاتورها را منتشر می کنند.
روزنامه آلمانی «دی ولت» یکی از این کاریکاتورها را در صفحه نخست خود منتشر می کند و می نویسد حق توهین یکی از آزادیهای دموکراسی است.
روزنامه های «ال پریودیکو» و «ال پیس» اسپانیا نیز با انتشار این کاریکاتورها به خشم و موج اعتراضات مسلمانان می افزایند.
روزنامه بلغاری «نوینار» نیز این کاریکاتورها را منتشر می کند و روزنامه «سان» انگلستان نیز صفحات روزنامه های فرانسوی «فرانس سوآر» و «یولاند پستن» دانمارکی را به چاپ می رساند.
«یمن آبزروز» و «الرای العالم» دو هفته نامه یمنی نیزبا انتشار این کاریکاتورها ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را مورد اهانت قرار می دهند.
نکته جالب توجه اینکه، اقدام روزنامه های فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس، مجارستان و… با این استدلال صورت می گیرد که آزادی مطبوعات از تحریم ها و تظاهرات مهمتر است و انتشار این کاریکاتورهای موهن در دفاع از حق آزادی روزنامه های دانمارکی و نروژی صورت می گیرد.
در راستای این اقدامات توهین آمیز، سایت C.N.N نیز برای تبلیغ و حمایت از اقدام روزنامه دانمارکی به جهت انتشار کاریکاتورهای پیامبر اکرم (ص)، این اقدام فضاحت بار را در مقابل افکار عمومی مورد نظرسنجی قرار می دهد و سعی می کند تبلیغات سوء و اهداف پلید روزنامه های دانمارکی و دیگر کشورهای غربی را دنبال کند، اما این نظرسنجی با شکست مواجه می شود، چرا که بیش از ۹۱ درصد از بازدیدکنندگان C.N.N، مخالفت خود را با این اقدام اعلام می کنند.
نکته دوم این که آنچه از شواهد و حوادث اخیر بر می آید، نشان از طرح یک برنامه و توطئه علیه جهان اسلام در خارج از مرزهای اروپا است که هدایت این جریان را صهیونیست های حاکم بر واشنگتن بر عهده دارند و در این میان اروپا را سپر امنیتی خویش قرار داده اند و سعی دارند با بازی دادن برخی از کشورهای اروپایی که منافع اشان با صهیونیست ها گره خورده است، خود را در پشت پرده قرار داده و در زمان مناسب زخمی کاری بر پیکره جهان اسلام وارد کنند و کینه های دیرینه خود را نسبت به امت مسلمان و جهان اسلام نشان دهند. برای توضیح بهتر، به واکنش آمریکا و اسرائیل در برخورد با این توطئه اشاره می کنیم.
آمریکا، بار دیگر شیطنت خود را نشان می دهد و در نخستین برخوردها با این ماجرا، به طور نه چندان جدی از اقدام رونامه دانمارکی انتقاد می کند، اما با آغاز موج تظاهرات در جهان اسلام، لبه تیز انتقادها و واکنش های منفی خود را متوجه مسلمانان جهان می نماید. «جرج بوش» رئیس جمهوری آمریکا طی تماسی با «آندرس فوگ راسموسن» نخست وزیر دانمارک حمایت خود از این اقدام وقیحانه اعلام می کند و یک هفته بعد از آن «دانیل فرید» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و آسیا در گفتگو با تلویزیون ملی دانمارک، سوزندان پرچم کشور دانمارک را ناراحت کننده می خواند و می افزاید: « سوزاندن پرچم را می توان قبول کرد، اما اعمال خشونت و سوزاندن سفارتخانه ها و تهدیدات قابل قبول نیست و هیچ بهانه ای برای آن وجود ندارد.»
«کاندولیزا رایس» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در حمایت از این اقدام روزنامه دانمارکی هشدار می دهد که دولتهای اسلامی باید از تظاهرات و خشم امت ملسمان جلوگیری کنند.
به دنبال اقدام فضاحت بار روزنامه های غربی، صهیونیست ها نیز در تبعیت از این اقدامات، توهین به مقدسات مسلمانان را آغاز می کنند، از جمله این اقدامات می توان به هتک حرمت به قبور مسلمانان در یک قبرستان دانمارکی و نو شتن عبارات اهانت آمیز بر دیوارهای مسجدی در کرانه باختری رود اردن اشاره کرد؛ شهرک نشینان افراطی در مسجدی در روستای الیاس پیغمبر واقع در شمال کرانه باختری رود اردن عبارات اهانت آمیزی علیه ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) می نویسند.
نکته سوم اینکه این توطئه زمانی اجرا می شود که جنبش اسلامی حماس فلسطین در انتخابات و در جریان یک رویداد کاملا دموکراتیک به پیروزی می رسد، پیروزی حماس برای صهیونیست ها نمی تواند قابل توجیه باشد و تمام محاسبات آنها را به هم می ریزد، از سوی دیگر بحث بر سر پرونده هسته ای ایران و حمایت برخی از کشورها از حق مسلم ایران به میان می آید، ولی آمریکا توانسته است در این میان با تبلیغات دروغین و هزینه های بسیاری سنگین، برخی از کشورهای غربی و متحدان خود را با خود همنوا ساخته و بحث حمله به ایران و محرومیت ایران را از حق مسلم خود مطرح کند، اما در این میان آمریکا با یک مشکلی اساسی مواجه است چرا که آمریکا خود را در عراق ناکام و شکست خورده می بیند و هر روز که می گذرد بر ناکامی های نیروهای آمریکایی در عراق افزوده می شود. بنابراین صهیونیست هایی که رگ جریانات سیاسی آمریکا را بر عهده دارند، دست به کار می شوند؛ توطئه ای پی ریزی می کنند که در آن می خوانند در فاز اول با انتشار کاریکاتورهای موهن در روزنامه های دانمارکی و ادامه آن در روزنامه های دیگر اروپایی، «میزان حساسیت» مسلمانان را بسنجند. اگر این توطئه در فاز اول با موفقیت انجام می شد؛ یعنی مسلمانان نسبت به این اقدام ضد اسلامی واکنش چندانی نشان نمی دادند، این توطئه و سناریو به فاز دوم خود وارد می شد.
نویسنده بر این باور است که اگر موج اعتراضات امت مسلمان در سراسر جهان اسلام نبود، امروز شاهد ضربه کاری بر پیکره اسلام و امت مسلمان بودیم. خشم مسلمانان جهان در تمام نقاط دنیا، که هر کدام به شکلی خشم خود را نشان دادند، صهیونیست ها و کشورهایی که این اقدام وقیحانه را انجام داده بودند، چنان در ترس و واهمه قرار داد که مدیر مسئول روزنامه «یولاند پستن» خود اعتراف کرد که موج اعتراضات مسلمانان به اندازه ای برای ما ترسناک بود که فکر می کنم تا یک نسل آینده کسی جرات این اقدام را نداشته باشد.
اعتراضات مسلمانان به گونه ای بود که با تعطیلی سفارت خانه های این کشورها و یا به آتش زدن آن، به صهویونیست ها نشان دادند که با مقدسات و اعتقادات دینی مسلمانان نمی توانند وارد جنگ شوند. کشورهای مسلمان با اقدام منطقی خویش مبنی بر تحریم واردات کالاهای دانمارکی، در عمل اقتصاد دانمارک را فلج ساختند.
این توطئه با بیداری امت مسلمان سراسر جهان و با اعلام انزجار آنان از اقدامات و عوامل اجرا کننده آن، شکست خورد. اما این شکست به خیال واهی صهیونیست ها و آمریکا در سطح بین المللی بود؛ یعنی این طرح و سناریو در سطح بین المللی شکست خورده بود، اما صیهونیست ها و آمریکا فکر می کردند که این توطئه و سناریو می تواند در کشور عراق که صحنه شکست و زبونی صهیونیست ها و آمریکا را به دنیا نشان می دهد و هر روز به موج انتقادات علیه کشور آمریکا می افزاید و اشتباهات آمریکا را به گوش جهانیان می رساند، جواب دهد. اما طرح این توطئه در عراق با طرح آن در سطح بین المللی اندکی متفاوت بود که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
● جنایت در سامرا
«دست تبهکار و به خون آلوده‌ی جنایتکاران سیه‌دل، امروز فاجعه‌ای بزرگ آفرید و در تجاوز به حریم مقدسات دینی، مرتکب گناهی دیگر شد.
حرم مطهر حضرت امام هادی و حضرت امام عسگری علیهماالسلام مورد اهانت و تخریب قرار گرفت و داغی سنگین بر دل شیعیان و همه‌ی مسلمانان ارادتمند به اهل بیت علیهم‌السلام نهاد. این جنایت که احتمالا عوامل اجرایی آن از متعصبان متحجر و مزدوران بدبخت و غافل انتخاب شده‌اند، بی‌شک به وسیله‌ی تصمیم‌گیرانی توطئه‌گر و با نیات خبیث شیطانی طراحی شده است. این یک جنایت سیاسی است و سررشته‌ی آن را باید در سازمان‌های اطلاعاتی اشغالگران عراق و صهیونیست‌ها جست‌وجو کرد. قدرت‌های سلطه‌گر که اوضاع سیاسی و اجتماعی عراق را با هدف‌های سیطره‌جویانه‌ی خود در تضاد می‌بینند، نقشه‌های شومی در سر می‌پرورانند که تشدید ناامنی و ایجاد اختلاف‌های مذهبی از جمله‌ی آن‌هاست.»(۱)
چنان که گفتیم سناریور کاریکاتورهای موهن با فریاد اعتراض و خشم دنیای اسلام، محکوم و عملاً به شکست انجامید، اما عوامل هدایت کننده آن؛ یعنی صهیونیست ها و آمریکا به فکر افتادند که توطئه خود علیه مسلمانان جهان را در فاز دیگری به مرحله اجرا بگذارند، بنابراین این بار تصمیم گرفتند تا دنیای اسلام را علیه خود به شورش وا دارند و زمینه جنگ مذهبی را فراهم کرده و در امت اسلامی رخنه ایجاد کنند. بنابراین دستهای ناپاک دشمنان نور خدا بار دیگر از آستین مزدوران صهیونیست بیرون می آید، و دست به انفجار و تخریب حرمین مطهر حضرت امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) می زند و با هتک حرمت حرمین این دو امام بزرگوار، می خواهد آتش فتنه طائفه گری و مذهبی و نژادی را در میان ملت عراق شعله ور کند و به دنبال این فجایع بزرگ، افراد ناشناسی نیز به ترورهای گسترده بین اهل‌سنت عراق دست می زنند.
این حرکت ضد بشری و ضد انسانی که بدست عناصر تروریست کوردل در شرایطی که ناامنی های عراق متاثر از حضور نیروهای اشغالگر می باشد، صورت می گیرد و هدف آن تضعیف روحیه صبر و استقامت ملت عراق، ایجاد اختلاف میان امت اسلامی، شعله ور کردن آتش فتنه طائفه گری، مذهبی و نژادی در میان ملت عراق است. در واقع نیروهای اشغالگر آمریکایی و صهیونیستی در عراق با اجرای این عملیات ضد اسلامی به گونه ای عمل می کنند که احساسات مذهبی عراقی ها را تحریک کرده و به جنگ داخلی دامن زنند و در این صورت همه احساس کنند که تضمین های امنیتی و سیاسی شان در گرو باقی ماندن نیروهای اشغالگر در عراق است.
نکته ای که در اینجا بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد، این است که مسئول تمام این حوادث، اشغالگران آمریکایی می باشند و برای اثبات این ادعا به چند مورد از افشاگری رسانه های عربی و اروپایی اشاره ای می کنیم:
روزنامه «جمهوریت» ترکیه به نقل از منابع موثق عراقی فاش می کند که مزدوران سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) و سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، حرمین شرفین امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) را منفجر کردند.
روزنامه الوطن نیز در حالی که آمریکا هر گونه مسئولیت خود را در جنایت هتک حرمت اماکن مقدس سامرا انکار می کند، فاش می سازد که آمریکا با تشکیل گروه ویژه به دنبال ایجاد جنگ داخلی و مذهبی در عراق است تا علاوه بر کاهش حملات علیه نظامیان خود، توجیهی برای ادامه اشغالگری در این کشور داشته باشد. این گروه نظامی که وابسته به دستگاه اطلاعات و امنیت آمریکا در عراق است، نام «گروه ایجاد فتنه» را بر خود نهاده اند و اقدامات این گروه به طور کاملاً مخفیانه انجام می شود. این گروه تلاش می کنند تا به ایجاد و تشدید درگیری قومی و مذهبی در کشور عراق دامن زنند و فضایی را به وجود آورند که نشان دهد عراق همچنان ناآرام است و نیروهای عراقی نیز نمی توانند امنیت را برقرار کنند، و این اقدام بهترین توجیه برای ادامه حضور آمریکا و هم پیمانانش در عراق است.
پایگاه اینترنتی «اورکنت» (Uruknet) (۲) عراق نیز از اظهارات شاهدان عینی درباره دخالت نظامیان آمریکایی در انفجار حرمین مطهر سامرا گزارش می دهد. این پایگاه اینترنتی می نویسد: اهالی سامراء به حرم مطهر امامان هادی و حسن عسکری علیهما السلام به عنوان مکانی مقدس و نه مکانی متعلق به شیعیان بلکه آن را هویت وجودی شهر و باعث افتخار اهالی می دانند و بر این باورند که شواهد موجود حکایت از دخالت نیروهای آمریکایی در این انفجارها دارد.
این پایگاه اینترنتی برای اثبات ادعای خود، اظهارات دو تن از شاهدان را چنین می آورد:
شاهد اول می گوید:«ما درمنطقه ای درنزدیکی مسجد زندگی می کنیم و می توانم از آنچه که قبل از بمب گذاری اتفاق افتاد اطلاعات دقیقی بدهم.»
او ادامه می دهد:« روز قبل از انفجار درسامراء منع آمد و شد برقرار بود که از ساعت ۲۰ تا ۶ صبح فردا طول کشید، شب قبل از بمب گذاری در حرم مطهر و درست زمانی که هوا رو به تاریکی بود فعالیت های غیرعادی از سوی نگهبانان آمریکایی در اطراف حرم مشاهده می شد و من خود دیدمکه خودروهای آمریکایی ها و نیروهای انتظامی عراق تمام شب تا صبح روز فردا در اطراف حرم در رفت آمد بود.».
شاهد دوم نیز که خود را «محمود الثمری» معرفی می کند در پاسخ به این سؤال که تروریست ها چگونه وارد منطقه شدند (منطقه ای که معمولاً در محاصره سربازان آمریکایی است) و چگونه وارد حرم شده و بدون اینکه پلیس آنها را دستگیر کند از منطقه گریخته اند، می گوید:« من نزدیک حرم صاحب یک کافی نت هستم و آن شب به علت نا امنی و احتمال سرقت کامپیوترهایم در کافی نت خوابیدم .ساعت ۳۰/۸ عصر نیروهای پلیس ونظامیان آمریکایی از من خواستند تا در مغازه بمانم و آنجا را ترک نکنم، نیم ساعت بعد آنان منطقه را ترک کردند و دو ساعت پس از این ماجرا آمدند و در منطقه شروع به گشت زنی کردند. ساعت ۶ صبح روز بعد نیروهای پلیس ناحیه را ترک کردند و نیم ساعت بعد نیز آمریکایی ها آنجا را ترک کردند و راس ساعت ۴۰/۶ دقیقه اولین انفجار صورت گرفت و یک دقیقه بعد نیز انفجار دوم روی داد.»
شاهد دوم همچنین تایید می کند که منع آمد و شد در ساعت ۸ عصر شروع شد و تا ۶ صبح ادامه داشته است یعنی فاصله زمانی که تروریست ها برای منفجر کردن حرم مطهر مشغول عملیات بوده اند.»
● نکته پایانی:
از آنچه گفتیم، چنین برمی آید که هتک حرمت پیامبر اکرم (ص)، تخریب قبور مطهر ائمه (ع) و هتک حرمت امامان شیعه، نشان از یک جریان اسلام ستیزی در جهان دارد که عوامل اجرا کننده آن شیاطین بزرگ دنیا، یعنی صهیونیست ها و آمریکا می باشند.
« اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و استمرار آن در تخریب و انفجار اماکن متبرکه و مورد احترام عموم مسلمین بلکه آزادگان جهان، نشان از یک توطئه سازمان‌‏یافته علیه اسلام و مسلمین است. این اقدامات تروریستی با هدف نجات صهیونیسم صورت می‌‏گیرد که در مقابل موج بیداری، هشیاری و مقاومت جهان اسلام به فلاکت دچار شده است.»(۳)
اما باید گفت که صهیونیست ها و شیطان بزرگ؛ آمریکای جنایتکار، در حال اشتباه هستند، آنها بر روی اعتقادات و ارزشهای مسلمانان جهان دست گذاشتند و نمی توانند هرگز ارزشها، اعتقادات و مقدسات دینی جهان اسلام را زیر پا بگذارند.
« استکبار و ایادی شیطانی آن از این نکته مهم غافلند که این اقدامات که ریشه در رذالت، درماندگی و یاس آنان دارد، موجب وحدت هر چه بیشتر امت اسلامی خواهد شد و موج برخاسته از محبت به پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهرش در جهان اسلام، دشمنان دین و آزادی را به ورطه هلاکت خواهد کشاند.»(۴)
پایان سخن کلام گوهر بار مقام معظم رهبری است که فرمودند:«جنایت امروز در سامراء، برگ دیگری بر پرونده‌ی سیه کاری‌های اشغالگران عراق افزود. حرم مطهر حضرات عسکریین علیهماالسلام بار دیگر به همت عاشقانه‌ی ارادتمندان اهل بیت علیهم‌السلام، با شکوه‌تر از گذشته قامت خواهد افراشت ان‌شاءالله. ولی این جنایت بر پیشانی دشمنان اسلام و مسلمین لکه‌ی سیاه دیگری ثبت کرد که تا مدت‌های مدید پاک نخواهد شد.»(۵)
پاورقی:
۱- پیام ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی انفجار و تخریب حرم مطهر حضرت امام هادی و حضرت امام عسگری علیهماالسلام، ۳/۱۱/۸۴
۲- گزارش این پایگاه اینترنتی به نقل از خبرگزاری مهر می باشد.
۳و ۴- پیام رئیس جمهوری در پی انفجار و تخریب حرم مطهر حضرت امام هادی و حضرت امام عسگری علیهماالسلام، ۳/۱۱/۸۴
۵- پیام ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی انفجار و تخریب حرم مطهر حضرت امام هادی و حضرت امام عسگری علیهماالسلام، ۳/۱۱/۸۴
منبع : باشگاه تحلیل‌گران جوان آریا


همچنین مشاهده کنید