جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


بیست قانون جهانی موفقیت


بیست قانون جهانی موفقیت
▪ قانون علت و معلول:
هر چیز به دلیلی رخ می دهد. برای هر علتی معلولی است و برای هر معلولی ، علت یا علت های به خصوصی وجود دارد ، چه از آن ها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید . چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد. در زندگی هر کاری را که بخواهید می توانید انجام دهید به شرط آن که تصمیم بگیرید که دقیقا چه می خواهید و سپس عمل کنید.
▪ قانون ذهن:
شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره آن بیشتر فکر می کنید . پس همیشه درباره چیزهایی فکر کنید که واقعا طالب آن هستید .
▪ قانون عینیت یافتن ذهنیات :
دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست . کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه خود را در درون خود خلق کنید. زندگی ایده آل خود را با تمام جزییات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند حفظ کنید .
▪ قانون رابطه مستقیم :
زندگی بیرونی شما بازتاب زندگی درونی شماست. بین طرز تفکر و احساسات درونی شما، و عملکرد و تجارب بیرونی تان رابطه مستقیم وجود دارد. روابط اجتماعی، وضعیت جسمانی ، شرایط مالی و موفقیت های شما بازتاب دنیای درونی شماست .
▪ قانون باور :
هر چیزی را که عمیقا باور داشته باشید به واقعیت تبدیل می شود. شما آن چه را که می بینید که قبلا به عنوان باور انتخاب کرده اید . پس باید باورهای محدودکنتده ای را که مانع موفقیت شما هستند شناسایی کنید و آن ها را از بین ببرید.
▪ قانون ارزش ها :
نحوه عملکرد شما همیشه با زیر بنایی ترین ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است. آن چه که ارزش هایی را که واقعا به آن اعتقاد دارید بیان می کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته ها، اعمال و انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است.
▪ قانون انگیزه :
هر چه می گویید یا انجام می دهید از تمایلات درونی ، خواسته ها و غرایز شما سرچشمه می گیرد . پس برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه ها را مشخص کرد تا با یک برنامه ریزی اصولی به هدف رسید .
▪ قانون انتظار :
اگر با اعتماد به نفس ، انتظار وقوع چیزی را در جهان پیرامونتان داشته باشید آن چیز به وقوع می پیوندد. شما همیشه هماهنگ با انتظارات تان عمل می کنید و این انتظارات بر رفتار و چگونگی برخورد اطرافیانتان تاثیر می گذارد .
▪ قانون تمرکز :
هر چیزی را که روی آن تمرکز کرده و به آن فکر کنید در زندگی واقعی ، شکل گرفته و گسترش پیدا می کند . بنابراین باید فکر خود را بر چیزهایی متمرکز کنید که واقعا طالب آن هستید .
▪ قانون عادت :
حداقل ۹۵ درصد از کارهایی که انجام می دهیم از روی عادت است . پس می توانیم عادت هایی را که موفقیت مان را تضمین می کنند در خود پرورش دهیم ؛ و تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشود ، تمرین و تکرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهیم .
▪ قانون انتخاب :
زندگی ما نتیجه انتخاب های ما تا این لحظه است. چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستیم ، کنترل کامل زندگی و تمامی آن چه برایمان اتفاق می افتد در دست خودمان است .
▪ قانون تفکر مثبت:
برای رسیدن به موفقیت و شادی ، تفکر مثبت امری ضروری است . شیوه تفکر شما نشان دهنده ارزش ها ، اعتقادات و انتظارات شماست .
▪ قانون تغییر :
تغییر ، غیر قابل اجتناب است و ما باید استاد تغییر باشیم نه قربانی آن .
▪ قانون کنترل :
سلامتی ، شادی و عملکرد درست از طریق کنترل کامل افکار ، اعمال و شرایط پیرامونمان به وجود می آید .
▪ قانون مسوولیت :
هر چه و هر کجا که هستید به خاطر آن است که خودتان این طور خواسته اید . مسوولیت کامل آن چه که هستید ، آن چه که به دست آورده اید و آن چه که خواهید شد بر عهده خود شماست .
▪ قانون پاداش :
عالم در نظم کامل به سر می برد و ما پاداش کامل اعمالمان را می گیریم . همیشه از همان دست که می دهیم از همان دست می گیریم . اگر از عالم بیشتر دریافت می کنید به این دلیل است که بیشتر می بخشید .
▪ قانون خدمت :
پاداش هایی را که در زندگی می گیرید با میزان خدمت شما به دیگران رابطه مستقیم دارد. هر چه بیشتر برای بهبود زندگی و سعادت دیگران کار کنید و توانایی های خود را افزایش دهید ، در عرصه های مختلف زندگی خود بیشتر پیشرفت می کنید .
▪ قانون تاثیر تلاش :
همه امیدها ، رویاها، هدف ها و آرمان های ما در گرو سخت کوشی است . هر چه بیشتر تلاش کنیم ؛ موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد .
▪ قانون آمادگی :
در هر حوزه ای موفق ترین افراد ، آن هایی هستند که وقن بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کارها می کنند . عملکرد خوب نتیجه آمادگی کامل است .
▪ قانون حد توانایی:
شاید برای انجام همه کارها وقت کافی وجود نداشته باشد ولی همیشه برای انجام مهم ترین کارها وقت کافی هست . هر چه بیشتر کار کنیم کارایی بیشتری پیدا می کنیم . اما باید اموری را بر عهده بگیریم که در حد توانمان باشد .
▪ قانون تصمیم :
مصمم بودن از ویژگی های اساسی افراد موفق است . در زندگی هر جهشی در جهت پیشرفت هنگامی حاصل می شود که در موردی تصمیم روشنی گرفته باشیم .
▪ قانون خلاقیت :
ذهن ما می تواند به هر چیزی که باور داشته باشد دست یابد . هر نوع پیشرفتی در زندگی با یک ایده آغاز می شود و چونتوانایی ما در خلق ایده های جدید نامحدود است آینده نیز محدودیتی نخواهد داشت.
▪ قانون استقامت :
معیار ایمان به خود، توانایی استقامت در برابر سختی ها ، شکست ها و ناامیدی ها ست.استقامت ویژگی اساسی موفقیت است . اگر به اندازه کافی استقامت کنیم ، طبیعتا سرانجام موفق خواهیم شد .
▪ قانون صداقت :
خوشبختی زمانی سراغ ما می آید که تصمیم بگیریم هماهنگ با والاترین ارزش ها و عمیق ترین اعتقادات خود زندگی کنیم . همواره باید با آن بهترین بهترین ها که در درون مان وجود دارد صادق باشیم .
▪ قانون انعطاف پذیری :
در تعیین اهداف خود قاطعیت داشته باشید ، اما در مورد روش دست یابی به آن ها انعطاف پذیر باشید . در عصر تحولات سریع و رقابت شدید ، اتعطاف پذیری .
▪ قانون خوشبختی :
کیفیت زندگی ما را احساسمان در هر لحظه تعیین میکند و احساس ما را تفسیر خودمان از وقایع پیرامونمان مشخص می سازد ، نه خود وقایع . هرگز برای این که تجربه خوشی از دوران کودکی داشته باشید دیر نیست . کافی است گذشته را مرور کنید و روشی را که برای تفسیر تجربیات خود داشته اید تغییر دهید.
▪ قانون تعجیل :
ما همواره دوست داریم که هر چه زودتر به آرزوهایمان برسیم ، به همبن دلیل است که در تمام عرصه های زندگی بی قراریم .
▪ قانون فرصت:
بهترین فرصت ها اغلب در معمولی ترین موقعیت های زندگی مان به وجود می آید . پس بزرگ ترین فرصت ها به احتمال زیاد همیشه در دسترس ماست .
▪ قانون خود شکوفایی :
شما می توانید هر چه را که برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود به آن نیاز دارید بیاموزید . آن هایی که می آموزند توانا هستند.
▪ قانون بخشندگی :
هر چه بیشتر ، بدون انتظار پاداش ، به دیگران خدمت کنید ، خیر و نیکی بیشتری به شما می رسد . آن هم از جاهایی که اصلا انتظار ندارید . شما تنها در صورتی حقیقتا خوشبخت خواهید شد که احساس کنید به دلیل خدمت به دیگران انسان باارزشی هستید
http://itmanagement.persianblog.ir/


همچنین مشاهده کنید