جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

کودکان گرسنه و لقمه های کوچولو!


کودکان گرسنه و لقمه های کوچولو!
به خاطر می آورم یکی از دوستانم همیشه مقداری کیک یا کلوچه تازه از فر درآمده را آماده داشت تا به محض اینکه دو پسر گرسنه اش از مدرسه برمی گردند، از آنان پذیرایی کند.
ممکن است بگویید شما به اندازه دوستم هنرمند نیستید یا اصولاً فردی گرفتارید. پاسختان این است باز هم با کمی ابتکار و خلاقیت می توانید خوراکیهای خوشمزه ای برای عصرانه بچه ها درست کنید. چیزی که هم شما بپسندید و هم بچه ها عاشقش باشند.
بیشتر بچه ها به محض پیاده شدن از سرویس یا رسیدن به خانه و باز کردن در، به قدری گرسنه اند که حتی اگر سنگی را هم جلویشان بگذارید، حاضرند با اشتیاق بخورند.
مسلماً شما هم با قیافه یک کودک گرسنه که در مقابل در باز یخچال ایستاده و در جستجوی یک خوراکی خوشمزه و اشتهابرانگیز است، آشنا هستید.
البته از نظر بچه ها این خوراکی خوشمزه بهتر است چیزی مثل یک ساندویچ سوسیس یا کالباس باشد تا نان و پنیر و یا اینکه چیپس باشد به جای چند عدد خرما. یا یک بستنی به جای سیب شسته شده و پر ویتامین.
بنابراین اگر زرنگ باشید، می توانید با کمی ابتکار و خلاقیت چیزی به آنان بدهید که هم مقوی و سالم باشد و هم سریع آماده شود. از همه مهمتر مورد رضایت بچه ها هم قرار گیرد. در اینجا چند پیشنهاد مفید برای شما داریم.
▪ همیشه مقداری میوه برش زده و پوست کنده، آماده در یخچال نگه دارید، چند برش سیب یا خیار ورقه شده، چند پره پرتقال یا چند حلقه موز. بچه های گرسنه که حتی نمی توانند لحظه ای صبر کنند حتماً میوه پوست کنده را می پسندند.
▪ از مخلوط کردن شیر با میوه های مختلف می توانید طعمهای جدید و خوشمزه بیافرینید.
حتی می توانید این مخلوطها را در چند لیوان یک بار مصرف ریخته و در جایخی قرار دهید. بچه ها عاشق بستنی یخی هستند به شرط آنکه سرما نخورده باشند.
▪ با چند تکه گوشت سینه مرغ یا ماهی، پیاز و فلفل دلمه ای، هویج و سایر سبزیها می توانید کباب سیخی درست کنید.
قبل از قرار دادن سیخ چوبی در فر، دورشان فویل آلومینیومی بپیچید. بزرگترها همیشه از این لقمه های گوشتی آماده استقبال می کنند، در حالی که کوچکترها ترجیح می دهند در داخل سیخهای کباب به جای گوشت چند تکه پنیر با کمی ژامبون لوله شده، یک تکه گوجه فرنگی، چند برش سیب، موز یا آناناس تازه و یا حتی چند تکه پنیر صبحانه و انگور که یک در میان به سیخ کشیده شده اند، بخورند.
به محض آنکه صدای «چی بخورم؟» بچه ها را شنیدید، این غذای ابتکاری را رو کنید. نمی توانند مقاومت کنند!
▪ با درست کردن برگه میوه می توانید بچه ها را غافلگیر کنید. سیب، کیوی، موز و پرتقال را ورقه ورقه کنید و روی پارچه ای تمیز و در یک سینی پهن کنید، سپس سینی را در جایی گرم مانند روی شوفاژ یا جلوی شومینه قرار دهید تا خشک شوند. این برگه ها را برای مدت طولانی می توانید داخل پاکت فریزر و در یخچال نگه دارید. (برای خشک کردن خرمالو از پنکه استفاده کنید نه بخاری)
گاهی اوقات خوراکیهای غیرمنتظره می تواند برای بچه ها جالب باشند. قیافه کودکی را مجسم کنید که از مدرسه برگشته و در داخل یک نان بستنی قیفی، مقداری تخم مرغ زنده شده مخلوط با گوجه فرنگی و خیارشور همراه با جعفری و قدری سس پیدا می کند.
▪ اگر یک تکه نان تست را در تخم مرغ بغلتانید و در کمی کره سرخ کنید و سپس داغ داغ روی آن شکر بپاشید، بسیار خوشمزه خواهد شد.
▪ یک تکه نان تست را با یک لیوان قالب زده و سوراخی در وسط آن ایجاد کنید؛ می توانید با انداختن آن در تابه ای که قبلاً چرب شده و شکستن یک تخم مرغ در وسط آن، شکل جدیدی از نیمرو اختراع کنید که حتماً برای بچه ها جالب خواهد بود.
▪ نانهای ساندویچی را که دو سانت، دو سانت برش زده اید و مغز وسط آن را خالی کرده اید، درون ماهیتابه بچینید در وسط سوراخ نانها تخم مرغ هم زده، مایع کوکو، گوشت چرخ کرده مخلوط با پنیر پیتزا و یا... بریزید و با دقت هر دو طرف آن را سرخ کنید.
مشاهده می کنید که با کمی ابتکار و تنوع بخشیدن به خوراکیهای قدیمی می توانید شادی و نشاط را به کودکان هدیه دهید. مطمئن باشید آنان نیز با رضایت و دلخوشی به این تنوع در زندگی پاسخ مثبت خواهند داد.
com.info.kirder.www
طناز زارعی طوسی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید