شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

اتاق به اتاق مرتب کنید


اتاق به اتاق مرتب کنید
چه كار كنیم تا فضای به هم ریخته خانه مان بازتر و دلبازتر شود؟ حتماً و قطعاً در خانه شما هم و در اتاق های مختلف خانه شما از نشیمن و آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب اشیا و وسایلی دارید كه مدام از این طرف به آن طرف می روند و هیچ جای مناسبی ندارند. همین اشیا باعث شلوغ شدن قسمت عمده بخش های مختلف خانه می شود. سعی می كنیم در این قسمت و در قسمت مختلف خانه سر وسامانی به این شلوغی ها بدهیم.
اتاق نشیمن
با اتاق نشیمن و پر رفت و آمدترین اتاق خانه شروع می كنیم. با استفاده از همان موجودی در اتاق نشیمن می توان سر و سامانی به اوضاع داد.
- معمولاً قفسه و كشوها و كمدهای كنار یا زیر تلویزیون بهترین جا برای نگه داشتن وسایل الكترونیكی، نوارها و سی دی ها است. آنجا را حتماً برای این كار مورد نظر قرار دهید. وسایل دیگر مانند آلبوم عكس و چیزهایی از این قبیل را از دكور و یا بوفه ای كه دارید خارج كنید.
- مجله های قدیمی، كتاب هایی كه مطالعه می كنید و روزنامه ها و از این قبیل اشیا در اتاق نشیمن را می توانید داخل سبدی قرار دهید و هر زمانی كه خواستید به آن مراجعه كنید و بردارید.
سبدهای حصیری غالباً هم زیبا هستند و هم جادار و وزیبایی خانه شما را هم به هم نمی زند.
آشپزخانه
آشپزخانه ها معمولاً با فضای كوچكی كه دارند باید با تدبیری خاص چیده شوند كه زیاد شلوغ به نظر نرسند.
- از كشوهای عمودی پلاستیكی كه روی هم قرار می گیرند برای قرار دادن تخته خرد كن، كیسه های فریزر و زباله، محافظ غذا و امثال این ها می توانید استفاده كنید. تا از سرگردانی آنها در خانه جلوگیری كنید. حتماً این قبیل وسایل شما را می توان روی یخچال، كنار میز و اینطور جاها پیدا كرد و هر روز هم جایشان تغییر می كند.
یكی از كشوها را می توانید اختصاص دهید به مواد غذایی نیمه آماده ای مثل برنج، ماكارونی و امثال اینها كه جای كمتری بگیرند.
- سعی كنید از فضای مرده قفسه ها استفاده فوق العاده بكنید. اجازه ندهید فضایی در آن خالی بماند با استفاده از بند و یا نخ می توانید آنها را دسته بندی كنید و هر شئ را در قسمت مشخص خودش قرار دهید.
- بعضی افراد لیوان هایشان را برای جلوگیری از آسیب دیدن و به خاطر استفاده كم در داخل بسته بندی در قفسه ها قرار می دهند. این كار حجم زیادی را اشغال می كند. به جای این كار می توانید تمامی اینگونه ظروف را در قفسه ای مخصوص بگذارید تا مدام باز و بسته نكنید و گردش اشیا در آن زیاد نباشد.
اتاق خواب
- زیر تخت های خواب معمولاً بهترین مكان برای قرار دادن وسایل مختلف از قبیل لباس های فصول مختلف، چمدان ها، ساك ها، كارتن های خالی و این قبیل چیزهاست. این فضا را از دست ندهید.
- جالباسی خود را بیش از پیش مرتب نگه دارید. این كار را با اضافه كردن یك میله نگه دارنده دیگر لباس می توانید انجام دهید یا اینكه از گیره های متفاوت هم می توانید استفاده كنید برای قرار دادن و آویزان كردن كمربندها و سایر لباس ها.
اتاق كودكان
اتاق كودكان معمولاً شلوغ تر از سایر قسمت هاست. با فضایی كم باید طوری هوشمندانه اتاق كودكان را چید كه شلوغ جلوه نكند.
- عروسك ها و سایر وسایل بازی كودكانتان را داخل سطلی بزرگ بگذارید و پس از بازی كردن مجدداً آن ها را داخل آن برگردانید.
- معمولاً بچه ها نیازی به میله های آویزان كننده لباس ندارند، چون اصولاً آنها برای برداشتن، مشكل پیدا می كنند. برای لباس های كودكان فقط نیاز به كشو دارید و نیازی هم به كمدی نیست كه لباس هایشان را آویزان كنید. از كشو و حتی چمدان هم می توان برای قرار دادن لباس های بچه ها استفاده كرد.
- به پشت در اتاق می توانید وسیله ای كه حاوی چند جیب باشد نصب كنید. جوراب و سایر وسایل بازی و حتی برخی عروسك ها را هم می توانید آنجا قرار دهید. از به هم ریختگی جلوگیری خواهد كرد.
توالت
- حوله های كوچك و وسایل شست وشو را داخل كمد زیر دستشویی قرار دهید. اگر كمدی داخل توالت شما نیست چاره ای نیست جز اینكه از كشوهای عمودی پلاستیكی كه قبلاً در مورد آشپزخانه توضیح آن را دادیم استفاده كنید.
- صابون ها و شامپوهای اضافی را هم می توانید داخل این كشوها قرار دهید. بالای سینك دستشویی می توانید از كشوهایی كه روی آنها با آیینه پوشیده شده استفاده كنید. علاوه بر فضایی كه ایجاد می شود شما می توانید از این آیینه هم استفاده كنید.
- برای لباس های كثیف یك راه چاره است و آن اینكه یك سطل دردار در كنار توالت قرار دهید و لباس هایی كه قصد شستن آن را دارید را داخل آن بریزید تا هنگام شستن به آنها مراجعه كنید و فضایی اضافه هم اشغال نكند.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید