شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

اطلاعاتی در مورد Bluetooth و Wi-Fi


اطلاعاتی در مورد Bluetooth و Wi-Fi
SIC برنامه هایی را جهت تلفیق فرصت های بی سیم ارائه کرده است . Bluetooth SIG معتقد است که اکنون وقت خوبی برای از میان برداشتن موانع میان تکنولوژی Bluetooth و Wi-Fi ست؛ تکنولوژی Bluetooth سرعت پایینی دارد و از لحاظ مکانی نیز محدود است اما ۸۰۲‎/۱۱که عموما ًبا عنوان Wi-Fi نیز شناخته می شود محدوده مکانی وسیع تری را تحت پوشش قرار می دهد و البته سرعت بیشتری هم دارد. کوین کیتینگ، مدیر ارشد بازاریابی Bluetooth SIG گفته است: «البته این دو تکنولوژی از نظر ما هنوز، موارد مصرف متفاوتی با یکدیگر دارند؛ با تکنولوژی Wi-Fi رقابت کنیم و یا برعکس».
از سوی دیگر، از زمانی که تجهیزات چندگانه، امکان استفاده از هر دو تکنولوژی را ایجاد کرده اند، SIG امکاناتی را با عنوان «جایگزین MAC/PHY» ارائه داده است که به تجهیزات مجهز به هر دو تکنولوژی امکان می دهد که به منظور افزایش سرعت انتقال اطلاعات، از یک تکنولوژی به تکنولوژی دیگر تغییر حالت دهند.کیتینگ همچنین افزود: ما این امکان را فراهم کرده ایم که امواجBluetooth به امواج Wi-Fi تبدیل شوند تا بدین وسیله فایل هایی که حجم زیادی دارند به راحتی ارسال شوند؛ برای مثال برای دریافت محتواهای سرگرمی، محتواهای تصویری و مانند آنها، به سرعت بالایی نیاز است که با سرعت هایی که اکنون در اختیار ما است نمی توان به راحتی این فایل ها را ارسال و دریافت کرد.
با وجود این قابلیت، زمانی که در حال انتقال اطلاعات هستند، دستگاه به حالت Bluetooth بازمی گردد بنابراین مجبور نیستید که از توان باطری به میزان زیاد استفاده کنید و نیاز به وجود باتری با عمر زیاد نیز در این موارد دیگر از بین می رود. سازمان Bluetooth امیدوار است که تا پایان سال ،۲۰۰۸ شاهد مدل های جدید کانال های پرسرعت مجهز به ۸۰۲‎/۱۱ (Wi-Fi) باشد، و ویژگی هایی آن نیز تا سال ۲۰۰۹ منتشر شود و در پایان سال ،۲۰۰۹ این محصولات تولید شود.وی همچنین اذعان داشت: «ایجاد چنین امکاناتی، تحول مهمی از لحاظ سرعت ایجاد می کند.» وی با اشاره به این نکته که Bluetooth عموماً در یک فاصله مکانی خیلی کوتاه، قادر است با سرعت نهایتاً Mbps ۳ اطلاعات ارسال و یا دریافت کند، در حالی که Wi-Fi می تواند با سرعت Mbps ۲۴در گسترط مکانی بسیار وسیع تر به ارسال و یا دریافت محتواها بپردازد. وی گفت: «زمانی که شما در حال استفاده از Bluetooth خود هستید، این تکنولوژی باید به اندازه ای هوشمند باشد که تشخیص دهد شما در حال انتقال حجم زیادی از محتوا هستید و بنابراین تکنولوژی تشخیص می دهد که این کار باید به وسیله شبکه ۸۰۲‎/۱۱ انجام شود بنابراین انجام این کار به عهده ۸۰۲‎/۱۱ گذاشته می شود و ۸۰۲‎/۱۱ آن اطلاعات را منتقل می کند.
همه این کارها بدون وقفه برای کاربر انجام می شود.» کیتینگ افزود، با وجود این که باید پذیرفت ۸۰۲‎/۱۱ یک مکانیسم انتقالی بی سیم مومفق و کارآمد است اما Bluetooth SIG برنامه های پرسرعت خود پیرامون فرا باند وسیع را متوقف نخواهد کرد. وی گفت: بازار این تکنولوژی بسیار سریع تر از آنچه ما برای ۸۰۲‎/۱۱ پیش بینی کرده بودیم، رشد کرده است؛ البته هنوز گروه ها و تجهیزاتی در بازار وجود دارند که هنوز سعی نکرده اند از سودآوری و مزایای این تکنولوژی جدید بهره ببرند و از فرصت های ایجاد شده در بازار استفاده کنند. ما از فرا باند وسیع ناامید نشده ایم و هنوز در حال کارکردن روی آن هستیم. به نظر من هر شخصی نیاز به پیشرفت و بهره وری از مزایای بازاری که اکنون به وجود آمده را درک می کند اما ما همچنان به برنامه فرا باند وسیع خود نیز ادامه می دهیم.»
teyf.ir
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید